iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: iPhone 2G/1.0 unlock na os 3.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/35461-iphone-2g-1-0-unlock-na-os-3-0-a.html)

MarkL 17-06-09 22:08

Zo hij staat er eindelijk op. Ff een kort verslag van mijn probleempjes:
Ik had de custom van Michael gister al op mijn iPhone gezet en ik kon dus gewoon de 3.0 update van de wiki installeren zonder problemen.

Alleen had ik met mijn stomme kop vergeten iTunes te updaten naar 8.2 dus toen ik bezig was met de installatie kreeg ik een fout melding en stond er op mijn iPhone scherm een iTunes symbool met een stekker. Plus dat ik in iTunes alleen nog maar herstel kon indrukken.

Dus ik druk op (ALT + herstel) en selecteerde de custom van Michael en nadat die geinstalleerd was deed mijn iPhone het weer en zat de unlock er nog op.

En net op (ALT+ Werk bij) gedrukt en de 3.0 geselecteerd (die ik gedownload had van de wiki) en alles is goed gegaan.

iScorpio 17-06-09 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoeyR (Bericht 298715)
En ik heb hem trouwens geunlockt met yellowsn0w, kun je dan alsnog gewoon deze methode uitvoeren?

Updaten naar 3.0 is wel mogelijk maar je unlock ben je dan kwijt. Komt wel een nieuwe unlock aan, ultrasn0w ;)

MacLover23 17-06-09 22:19

Weet iemand hier of dit allemaal werkt op die nieuwe aluminum macbook's. Daar zit ik momenteel op. Ik kan me nog herinneren dat er iets was dat Apple had gedaan, om jailbreaken te voorkomen op deze macbooks?

Weet iemand hier iets over?

ArB 17-06-09 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacLover23 (Bericht 298783)
Weet iemand hier of dit allemaal werkt op die nieuwe aluminum macbook's. Daar zit ik momenteel op. Ik kan me nog herinneren dat er iets was dat Apple had gedaan, om jailbreaken te voorkomen op deze macbooks?

Weet iemand hier iets over?

Volgens mij had dat meer te maken met de OSX versie toch ?

MarkL 17-06-09 22:21

Volgens mij lag het ook aan de OSX versie. Met de huidige heb je er als het goed is geen problemen meer mee. Dus hoef je via een USB hub je iPhone aan te sluiten.

wouter3800 17-06-09 22:24

Hier is het ook gelukt! Even beschrijven wat ik gedaan heb:
ik had deze morgen reeds iTunes 8.2 geïnstalleerd. Mijn iPhone draaide op custom firmware van michael(2.2). Zojuist de custom 2.2.1 van michael afgehaald en erop gezet door shift herstel te doen, daarna weer eventjes syncen. Verliep allemaal vlotjes. Hierna shift update met de 3.0 die in de wiki staat. Gesynced, en alles is perfect gegaan! Heb de indruk dat mijn iPhone zelfs iets sneller gaat nu.. Nu is het enkel nog wachten op de jailbreak!

MacLover23 17-06-09 22:29

Is die 3.0 IPSW update in de wiki de GM editie die al een weekje online is, of is dat de update die vandaag released is?

bjornpieneman 17-06-09 22:33

Misschien leuk om te horen. ik heb mijn iPhone 2G vanaf 2.2.1 geupdate via iTunes naar 3.0. In 2.2.1 heb ik de unlock eraf gehaald met quickpwn. Na de update naar 3.0 niks aan de hand, werkt perfect.

Succes allemaal.

pupil 17-06-09 23:42

gelukt met behulp van dit forum

keb itunes 8.1.1 erop gezet na dat de eerste keer was mislukt naar os 3.0
toen 2.2.1 erop gezet daarna de nieuwe itunes geinstaleert
toen de firmware os 3.0 van DIT FORUM gebruikt mijn internet uitgeschakeld

en nu draait hij :D:D:D:D:D:D

kan ik rustig slapen vannacht

Svenninho 17-06-09 23:55

Same here ... piece of cake Woohoo :-)

MarkL 18-06-09 01:25

Het enige wat een beetje vreemd is is dat de app store niet lijkt te werken. Niet alleen op mijn iPhone, maar ook via iTunes.

Iemand hier ook last van?

Gorson 18-06-09 02:14

Guys,

Ik zit met het probleem dat ik hem niet geunlocked krijg.
Momenteel staat de custom 3.0 firware erop. Ik kan enkel switchen tussen de officiële en de custom. Downgraden is niet mogelijk (error 20 en 1600).
Heeft iemand nog een oplossing?

mhoutman 18-06-09 15:32

van 2.2.1 (unlocked, zonder jailbreak) naar 3.0
 
ik lees hier vooral berichten van iphones die een 2.2.1 jailbreak hebben en dan de 3.0 uit de wiki laden maar voor oude 2g iphone geldt het volgende:

iphone heeft nu 2.2.1 (unlock en zonder jailbreak) heeft dus gewoon vanaf 2.0 alle updates gehad via itunes en dat was zonder problemen. wel uiteraard geen jailbreak.

1) kan ik nu gewoon via itunes updaten naar 3.0 of MOET ik de 3.0 uit de wiki erop zetten ?

2) ik lees dat bij mensen o.a. youtube niet meer werkt na. werkt youtube nog wel als je update met de 3.0 via itunes update ?

(overigens heb ik gemerkt dat na 3.0 op mijn belgische 3G zowel youtube, als itunes en app store minder snel opstarten)

thx. :)

RobinDeleener 19-06-09 14:32

is het nu al mogelijk om een iphone eerste generatie te updaten naar 3.0, met unlock en jailbreak?

zo niet, is de quickpwn die vandaag zou uitkomen met ultrasnow geschikt om de eerste generatie te updaten?
want op de quickpwn-site staat enkel voor iphone 3G

komt er dan een andere versie voor de eerste generatie?

sav_ 19-06-09 14:45

ultrasnow is voor de 3G, gezien bij de 3G ook de baseband geupdate wordt. Maar met een 2G moet je met baseband geen rekening houden, deze wordt niet aangepast (al niet meer sinds 1.1.4, dacht ik?).

Er wordt volop gewerkt aan quickpwn voor 3.0, die wegens enkele onverwachte bugs wat uitgesteld is. Zonder enige twijfel zal de release van quickpwn aangekondigd worden.

Dus samengevat (alweer ...): 2G: nog geen jailbreak, wel al een unlock wanneer je update van 2.2.1 naar 3.0 zoals hier al talloze malen vermeld.

RobinDeleener 19-06-09 14:47

maar dus moet ik wachten op een quickpwn 3.0 voor eerste generatie voor een jailbreak te behouden?

ArB 19-06-09 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinDeleener (Bericht 301675)
maar dus moet ik wachten op een quickpwn 3.0 voor eerste generatie voor een jailbreak te behouden?

Ja dat lijkt me wel handig. De verwachting is dat dit vanavond komt, maar helemaal zeker weet je dit nooit.

RobinDeleener 19-06-09 14:55

aah super :)

dacht dat die van vanavond alleen voor 3G was..
ik hoop ook voor 2G.. kan amper wachten om up te daten

ArB 19-06-09 14:56

Hem alvast updaten kan gewoon hoor, mits je maar een procedure volgt.

Kijk hier voor meer info:
https://forum.iculture.nl/f14/i...2g-iphone.html

RobinDeleener 19-06-09 15:00

jah, maar ik heb enkele jailbreakapplicaties.. en wil jailbreak behouden :)

edit: ik heb ook een probleem met itunes, ik kan deze niet updaten naar 8.2. dus kan ik neit via itunes updaten naar 3.0 :)

Smidders 19-06-09 16:09

ik had ook de update gedaan naar 3.0. helaas ook een simlock. ik kon mn iPhone alleen maar downgraden naar 1.1.4 en vanuit daar weer naar 2.2.1. vanavond maar even kijken of het me nu wel lukt om 3.0 er op te zetten! :)

daan_franken 19-06-09 16:40

Ik heb succesvol geupgrade volgens de instructies hier (bedankt daarvoor!) en alles werkt, behalve de geluiden. Ik hoor niets meer uit de speaker (die die je tegen je oor houdt), dus ik kan niet meer bellen (wel op handsfree). Maar het is niet die speaker die kapot is, want andere geluiden zijn ook weg (toetsenbord klikken, de klik die normaal na de slide to unlock komt, app-geluiden, iPod audio...). Andere geluiden doen het dan weer wel (ringtone, handsfree bellen). Erg vervelend, ik hoop dat de jailbreak het oplost. Heb al alle settings gereset (n.a.v. een tip op een andere site).

daan_franken 19-06-09 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daan_franken (Bericht 301824)
Ik heb succesvol geupgrade volgens de instructies hier (bedankt daarvoor!) en alles werkt, behalve de geluiden. Ik hoor niets meer uit de speaker (die die je tegen je oor houdt), dus ik kan niet meer bellen (wel op handsfree). Maar het is niet die speaker die kapot is, want andere geluiden zijn ook weg (toetsenbord klikken, de klik die normaal na de slide to unlock komt, app-geluiden, iPod audio...). Andere geluiden doen het dan weer wel (ringtone, handsfree bellen). Erg vervelend, ik hoop dat de jailbreak het oplost. Heb al alle settings gereset (n.a.v. een tip op een andere site).

Sorry, geluidenprobleem was ongerelateerd (iphone dacht dat koptelefoon ingeplugd was). Dus alles werkt gewoon! (Behalve youtube natuurlijk)

RayBe 29-06-09 16:32

op dit forum wordt veelal gesproken over quickpwn, maar stel nu dat je je iPhone naar FW 2.x gebracht hebt met Pwnage tool en geunlocked hebt met bootneuter;

kun je dan ook simpelweg alleen restoren naar een standaard apple FW 3.0 als je geen behoefte hebt aan een jailbreak, maar wel je unlock wil behouden?

ik heb immers begrepen dat een restore je telefoon eerst helemaal leeg maakt, dus alle 'troep' (oude cydia progs en oude jailbreak bestanden enz.) verwijdert en dan pas update naar FW 3.0;
dit is bij mij namelijk wel de bedoeling, ik wil zo schoon mogelijk beginnen.

pupil 29-06-09 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RayBe (Bericht 314295)
op dit forum wordt veelal gesproken over quickpwn, maar stel nu dat je je iPhone naar FW 2.x gebracht hebt met Pwnage tool en geunlocked hebt met bootneuter;

kun je dan ook simpelweg alleen restoren naar een standaard apple FW 3.0 als je geen behoefte hebt aan een jailbreak, maar wel je unlock wil behouden?

ik heb immers begrepen dat een restore je telefoon eerst helemaal leeg maakt, dus alle 'troep' (oude cydia progs en oude jailbreak bestanden enz.) verwijdert en dan pas update naar FW 3.0;
dit is bij mij namelijk wel de bedoeling, ik wil zo schoon mogelijk beginnen.

jah je heb gelijk dan begint hij weer schoon alleen ook zonder unlock

je kan hem restore jailbreake en unlocken

marcel73 29-06-09 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RayBe (Bericht 314295)
op dit forum wordt veelal gesproken over quickpwn, maar stel nu dat je je iPhone naar FW 2.x gebracht hebt met Pwnage tool en geunlocked hebt met bootneuter;

kun je dan ook simpelweg alleen restoren naar een standaard apple FW 3.0 als je geen behoefte hebt aan een jailbreak, maar wel je unlock wil behouden?

ik heb immers begrepen dat een restore je telefoon eerst helemaal leeg maakt, dus alle 'troep' (oude cydia progs en oude jailbreak bestanden enz.) verwijdert en dan pas update naar FW 3.0;
dit is bij mij namelijk wel de bedoeling, ik wil zo schoon mogelijk beginnen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pupil (Bericht 314335)
jah je heb gelijk dan begint hij weer schoon alleen ook zonder unlock

je kan hem restore jailbreake en unlocken

Ja klopt, dit was idd ook het geval bij mij, de unlock blijft behouden dus je simkaart werkt gewoon nog. Jailbreak ben je kwijt.

richardavalanche 01-07-09 08:02

Ik heb van 2.2.1 (custom micheal) geupdate naar 3.0 met itunes 8.2.0.23 maar krijg onbekende fout 1602.

Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan??

Richard

pupil 01-07-09 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door richardavalanche (Bericht 315701)
Ik heb van 2.2.1 (custom micheal) geupdate naar 3.0 met itunes 8.2.0.23 maar krijg onbekende fout 1602.

Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan??

Richard

zoek is op het forum staat een heleboel over

richardavalanche 02-07-09 08:48

Ik heb de USB poort gewisseld en Redsnow gebruikt. Mooie aplicatie om op 3.0 te komen en daarna te unlocken! toppie! :D

kwam ook een mooie uitleg tegen op een ander collegeaal forum:

http://www.ifoneguide.nl/?p=695

Richard


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:33.