iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: iPhone -> "usb apparaat wordt niet herkend" (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/35856-iphone-usb-apparaat-wordt-niet-herkend.html)

Nemisis2003 18-06-09 10:10

iPhone -> "usb apparaat wordt niet herkend"
 
Hallo mensen,

Gister geprobeerd mijn 2G te updaten naar 3.0, maar was mn unlock kwijt.
Dus veel geprobeerd om weer terug te komen naar oudere firmware etc.
Nu las ik vanmorgen dé oplossing, maar na het aansluiten op iTunes 7.5 krijg ik de melding dat de iPhone niet hersteld kan worden.
Nu is het echter zo dat mijn iPhone helemaal niet meer aan gaat, daarnaast werd hij eerst wel nog als iPhone herkent, maar nu geeft windows de melding "usb apparaat wordt niet herkent".
In itunes wordt de iPhone ook niet herkent.

Wat kan ik hier nog aan doen :S:(

mikeytjee 18-06-09 18:17

probeer itunes up te daten, denk dat dat wel zal werken.
Of je zet hem in DFU en recovert em ?

Tektation 18-06-09 18:19

Heb het gisteren ook voorgehad, gewoon iPhone enkele keren heropgestart, en PC gereboot. Dit werkte voor mij.

Jensengels 18-06-09 21:45

de power en home knop tegelijk induwen tot het apple logo verschijnt, na 20 seconden ongeveer ;). weet er iemand hoe te downgraden van 3.0 naar 2.2.1???

mikeytjee 18-06-09 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jensengels (Bericht 300986)
de power en home knop tegelijk induwen tot het apple logo verschijnt, na 20 seconden ongeveer ;). weet er iemand hoe te downgraden van 3.0 naar 2.2.1???

iPhone in dfu zetten en dan recovereN naar 2.2.1

Jensengels 18-06-09 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mikeytjee (Bericht 301039)
iPhone in dfu zetten en dan recovereN naar 2.2.1

ja da lukt dus ni, itunes laat precies geen andere firmaware meer toe dan 3.0, overal in elke versie van itunes, fout 1600 of 1602, egt om zot van te worden :s. ik zit nu op emergency screen van iphone os 3.0, en kan geen kant uit :s, heb egt al bijna alle mogelijke oplossingen geprobeerd, pfff

ralfvd 19-06-09 06:54

Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk is het gelukt om via iTunes 7.5 er een 1.1.4 update op te krijgen (waarna ie een foutmelding geeft en in recovery mode (niet DFU) komt) .

De aanhouder wint!

Mwfadebeer 19-06-09 07:03

Via een USB hub kan nog wel eens helpen

mikeytjee 19-06-09 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jensengels (Bericht 301051)
ja da lukt dus ni, itunes laat precies geen andere firmaware meer toe dan 3.0, overal in elke versie van itunes, fout 1600 of 1602, egt om zot van te worden :s. ik zit nu op emergency screen van iphone os 3.0, en kan geen kant uit :s, heb egt al bijna alle mogelijke oplossingen geprobeerd, pfff

Download dan itunes 8.0 en zet hem dan in DFU mode en restore em dan naar 2.0.2 of 2.2.1

Dat werkte bij mij iig ik had em naar 2.0.2 gebracht en toen naar 2.2.1 geupdate.

Sonicje 19-06-09 12:12

Dit heeft voor mij de oplossing gebracht :)


1. Zorg dat je iTunes 7.5 op je pc/laptop hebt staan
2. Zet je iPhone in DFU mode en koopel hem aan je pc.
3. Herstel (zonder shift bij mij) naar versie 1.1.4
4. Halverwege zul je een error krijgen (ik kreeg 1015)
5. Koppel je iPhone los terwijl je een scherm hebt met een usbkabeltje
6. Zorg ervoor dat je iTunes update naar 8.2
7. Koppel je iPhone weer aan (nog steeds met usbkabel beeld)
8. Doe een 'SHIFT+Herstel' naar firmware 2.0.1 (http://tinyurl.com/iphone2-firmware201-sizlopedia)
9. Als het goed is doorloopt je iphone deze update met verve.
10. Je iPhone is klaar met updaten, maar hij is gelockt. Simlock.
11. Gebruik quickpwn en volg daar de aanwijzingen van (Detail: Mijn iTunes liep vast op het moment dat hij echt wil gaan pwnen, home buttons indrukken etc., het duurt dan heel lang voordat je iPhone op Recovery mode gaat. Trek je iPhone gerust uit je dock, wacht 10 seconden en stop hem er daarna weer in. Je krijgt een error, blabla verkeerde mode, gewoon wegdrukken en 15 seconden wachten. Je zult zien dat je iPhone nu wel op recovery mode staat. Vlug druk nu 5 seconden je home knop in (dat is de instructie van Quickpwn)!
12. Als alles goed is gegaan krijg je nu je iPhone weer te zien in iTunes (8.2 nogsteeds, gaat ook niks meer aan veranderen)
13. iTunes vraagt of je deze iPhone nieuw wilt configureren of je oude herstellen: EEN NIEUWE CONFIGUREREN MOET JE! Doorloop deze 2 (?) stappen
14. SHIFT+herstel je iPhone met Michaels 2.2.1 firmware (downloadlink op pagina 1)
15. Je kunt nu je iPhone naar wens restoren, je kunt ook nog even wachten tot je versie 3.0 hebt (ik heb het meteen hier gedaan)
16. SHIFT+UPDATE naar de gedownloade firmware 3.0 (downloadlink staat ook op pagina 1)

(De uitleg is oorspronkelijk niet door mij gemaakt, Fjetz heeft dit mogelijk gemaakt.)

mikeytjee 19-06-09 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sonicje (Bericht 301516)
Dit heeft voor mij de oplossing gebracht :)


1. Zorg dat je iTunes 7.5 op je pc/laptop hebt staan
2. Zet je iPhone in DFU mode en koopel hem aan je pc.
3. Herstel (zonder shift bij mij) naar versie 1.1.4
4. Halverwege zul je een error krijgen (ik kreeg 1015)
5. Koppel je iPhone los terwijl je een scherm hebt met een usbkabeltje
6. Zorg ervoor dat je iTunes update naar 8.2
7. Koppel je iPhone weer aan (nog steeds met usbkabel beeld)
8. Doe een 'SHIFT+Herstel' naar firmware 2.0.1 (http://tinyurl.com/iphone2-firmware201-sizlopedia)
9. Als het goed is doorloopt je iphone deze update met verve.
10. Je iPhone is klaar met updaten, maar hij is gelockt. Simlock.
11. Gebruik quickpwn en volg daar de aanwijzingen van (Detail: Mijn iTunes liep vast op het moment dat hij echt wil gaan pwnen, home buttons indrukken etc., het duurt dan heel lang voordat je iPhone op Recovery mode gaat. Trek je iPhone gerust uit je dock, wacht 10 seconden en stop hem er daarna weer in. Je krijgt een error, blabla verkeerde mode, gewoon wegdrukken en 15 seconden wachten. Je zult zien dat je iPhone nu wel op recovery mode staat. Vlug druk nu 5 seconden je home knop in (dat is de instructie van Quickpwn)!
12. Als alles goed is gegaan krijg je nu je iPhone weer te zien in iTunes (8.2 nogsteeds, gaat ook niks meer aan veranderen)
13. iTunes vraagt of je deze iPhone nieuw wilt configureren of je oude herstellen: EEN NIEUWE CONFIGUREREN MOET JE! Doorloop deze 2 (?) stappen
14. SHIFT+herstel je iPhone met Michaels 2.2.1 firmware (downloadlink op pagina 1)
15. Je kunt nu je iPhone naar wens restoren, je kunt ook nog even wachten tot je versie 3.0 hebt (ik heb het meteen hier gedaan)
16. SHIFT+UPDATE naar de gedownloade firmware 3.0 (downloadlink staat ook op pagina 1)

(De uitleg is oorspronkelijk niet door mij gemaakt, Fjetz heeft dit mogelijk gemaakt.)

Is wel erg lang he:P
wat ik deed was gewoon naar 2.0.2 gaan ipv 1.1.4 scheelt weer stappen..

Sonicje 19-06-09 14:44

jah, heb ik ook meerdere malen geprobeerd :p

proberen te restoren naar 2.2.1, naar 2.0.2, enz enz
maar telkens 1600 error, 1.1.4. ging dan eindelijk tot die foutmelding, en dan updaten naar 8.2 en dan ging 2.0.1 EINDELIJK :D

daanbanaan-1998 07-07-09 07:48

heb je een macbook dan moet je een hub er tussen hangen

voetbalsterke__ 16-08-09 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tektation (Bericht 300617)
Heb het gisteren ook voorgehad, gewoon iPhone enkele keren heropgestart, en PC gereboot. Dit werkte voor mij.


ik heb hetzelfde probleem.
bij mij geeft hij aan USB apparaat wordt niet herkent.
Wanneer mijn vriendin haar Iphone aan de usb kabel hangt werkt deze wel.

Mijn iphone is plat dus ik kan hem ook niet herstellen.

wat kan ik doen?
en wat bedoel je met pc gereboot?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.