//

[1.0] Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic

[1.0] Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Appelsap Het volgende stappenplan werkt tot nu toe het beste: 1. Kies een van de volgende iPhone1,1_3.0_7A341_Custom_Restore.ipsw bestanden die aan jouw ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #381  
Oud 20-06-09, 11:38
YvesT YvesT is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appelsap
Het volgende stappenplan werkt tot nu toe het beste:

1. Kies een van de volgende iPhone1,1_3.0_7A341_Custom_Restore.ipsw bestanden die aan jouw eisen voldoet:

- Custom 2G Firmware 3.0_7A341 met Cydia + Icy (Dev Team bootlogo's)
- MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

- Custom 2G Firmware 3.0_7A341 met Cydia + Icy (Original bootlogo's)
- MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

- Custom 2G Firmware 3.0_7A341 met Cydia (Original bootlogo's)
- MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service


2. Download iTunes 8.2 (23).
- Apple - iTunes - Download iTunes

3. Sluit je iPhone aan op de computer.

4. Klik met je rechtermuisknop op je iPhone en maak een backup.

5. Schakel je telefoon nu geheel uit, maar laat deze aangesloten aan je computer. Laat iTunes eveneens ingeschakeld staan.

6. Druk je power-button en home-button tegelijkertijd in (zo'n 20 seconden) totdat je het iTunes logo inclusief kabel op je iPhone ziet verschijnen.
- iTunes zal nu een waarschuwing geven dat je iPhone in de herstel modes staat.

7. Ga naar je iPhone en druk shift+herstel (apple: alt+herstel) en zoek de Custom Restore package op die je net gedownload hebt.

8. Laat je iPhone restoren en zet vervolgens je backup terug.

Troubleshoot:

Het blijkt dat mensen die de originele firmware update naar 3.0 hebben gedaan en de jailbreak proberen te installeren een 1600 of 1604 error krijgen. Probeer eerst te downgraden naar firmware 2.2.1 (elders op het forum) en daarna te upgraden met de custom firmware.
En op deze manier is ie gewoon unlocked? Of ook jailbreak?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #382  
Oud 20-06-09, 11:40
vdvorst's schermafbeelding
vdvorst vdvorst is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 317
Standaard

Ehm... Als dit klopt:
Het blijkt dat mensen die de originele firmware update naar 3.0 hebben gedaan en de jailbreak proberen te installeren een 1600 of 1604 error krijgen. Probeer eerst te downgraden naar firmware 2.2.1 (elders op het forum) en daarna te upgraden met de custom firmware.

Wacht ik nog wel even op andere jailbreak zooi, waarbij het wel gewoon werkt Quickpwn ofzo...
  #383  
Oud 20-06-09, 11:40
koekie koekie is offline
• iOS 8.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: België
Berichten: 28
Standaard

Appelsap, ontzettend bedankt voor je duidelijke uitleg! Dankzij jouw uitleg ook hier van US 2G 2.2.1 probleemloos naar 3.0 gegaan. Misschien voor alle duidelijkheid nog even vermelden dat de mensen het gedownloade zipbestandje wel even, door erop te klikken, de naam moeten wijzigen naar een ipsw bestandje, dus woordje "zip" eraf halen.
Goed gedaan hoor, thanks!
  #384  
Oud 20-06-09, 11:41
Appelsap's schermafbeelding
Appelsap Appelsap is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YvesT Bekijk bericht
En op deze manier is ie gewoon unlocked? Of ook jailbreak?
Met de custom firmware is deze ook jailbreaked. Let er wel op dat je telefoon voorheen de custom firmware van iMario 2.2.1 erop had staan. Weet je dit niet zeker, download deze custom firmware dan eerst. Restore eerst met de 2.2.1 firmware, daarna met de 3.0 firmware.

Veel succes.
  #385  
Oud 20-06-09, 11:42
Appelsap's schermafbeelding
Appelsap Appelsap is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdvorst Bekijk bericht
Ehm... Als dit klopt:
Het blijkt dat mensen die de originele firmware update naar 3.0 hebben gedaan en de jailbreak proberen te installeren een 1600 of 1604 error krijgen. Probeer eerst te downgraden naar firmware 2.2.1 (elders op het forum) en daarna te upgraden met de custom firmware.

Wacht ik nog wel even op andere jailbreak zooi, waarbij het wel gewoon werkt Quickpwn ofzo...
Er blijkt een makkelijke oplossing te zijn (2 pagina's terug). Zorg dat je QuickPown RC3 hebt, iTunes 8.2 en firmware 2.2.1 custom van iMario en volg het stappenplan. Vervolgens kan je updaten met de custom firmware 3.0

We komen er wel !
  #386  
Oud 20-06-09, 11:58
Gangboy Gangboy is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appelsap Bekijk bericht
Er blijkt een makkelijke oplossing te zijn (2 pagina's terug). Zorg dat je QuickPown RC3 hebt, iTunes 8.2 en firmware 2.2.1 custom van iMario en volg het stappenplan. Vervolgens kan je updaten met de custom firmware 3.0

We komen er wel !
Hoeft niet persee, je kan in één keer FW3.0 custom laden, werkte bij mij. Had eerst uit getest met FW2.2.1 om te zien of het werkte, daarna weer zelfde uitgevoerd met FW3.0 custom.
  #387  
Oud 20-06-09, 12:03
Stingray77 Stingray77 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard

appelsap. tnx nog voor je hulp gisteren!
ben nu met 3.0 aan het bellen!
  #388  
Oud 20-06-09, 12:20
Reinier's schermafbeelding
Reinier Reinier is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rijswijk
Berichten: 78
Standaard

Hartelijk dank voor dit duidelijke topic! Ben al weer een tijd niet op het forum geweest maar had mijn iPhone 2G toch heel snel van 2.2 naar 3.0.

Nogmaals bedankt!
__________________
Origineel: iPhone OTB 1.1.2 BL 4.6 | Huidige versie: 2.2 | Modemfirmware: 04.05.04_G
  #389  
Oud 20-06-09, 12:44
RuudM123 RuudM123 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Asten
Berichten: 53
Standaard

Gisteren heb ik je stappenplan gevolgd, nu weet ik niet goed wat ik moet doen om de cydia programma's terug te krijgen. Misschien is het mij ontschoten maar is het nu de bedoeling dat ik in cydia aptbackup installeer om mijn cydia programma's terug te krijgen op mn iphone?

Of als het anders moet laat het me even weten hiero!

Thnx
  #390  
Oud 20-06-09, 12:48
Stingray77 Stingray77 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard

Ruud: ik was ook al mijn cydia apps kwijt; gewoon opnieuw installeren; en anders inderdaad die backup tool installen en gebruiken. (wel voor je gaat upgraden)

succes!
  #391  
Oud 20-06-09, 12:51
vdvorst's schermafbeelding
vdvorst vdvorst is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 317
Standaard

Inmiddels gelukt met redsnow, geen herstel nodig dus
  #392  
Oud 20-06-09, 12:52
vdvorst's schermafbeelding
vdvorst vdvorst is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appelsap Bekijk bericht
Er blijkt een makkelijke oplossing te zijn (2 pagina's terug). Zorg dat je QuickPown RC3 hebt, iTunes 8.2 en firmware 2.2.1 custom van iMario en volg het stappenplan. Vervolgens kan je updaten met de custom firmware 3.0

We komen er wel !
van 3, naar 2.2.1 terug naar 3 is nogal een omweg
Maargoed, redsnow heeft zijn werk uitstekend gedaan, jailbreak is er weer!
  #393  
Oud 20-06-09, 12:54
musiqman musiqman is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 133
Standaard

Bij was het dus misgegaan na gebruik van Apt let dus goed op!
  #394  
Oud 20-06-09, 12:55
Stingray77 Stingray77 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard

owkeej, die redsnow jailbreakt een 3.0 dus weer.. fijn! hoef je inderdaad neit terug (gisteren zitten kutten hee.. 3 uur bezig geweest)

tnx voor de tip!
  #395  
Oud 20-06-09, 13:06
LaurentBE LaurentBE is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Gent
Berichten: 20
Standaard

Ik heb een 2G (US) Iphone 16GB
De eerste keer in België heb ik hem et Ziphone geunlocked & gejailbreaked, fw 1.1.4

Vorige November heb ik adhv QuickPwn/Pwnage tool van DevTeam & handleiding hier op het forum heb succesvol op fw 2.1 gezet (opnieuw jailbreak & unlock uitgevoerd - volledige handleiding gevolgd)

Als ik nu naar fw 3.0 wil gaan :
- volstaat het dan gewoon te updaten via ITunes? Zoals bv. met de richtlijnen van Appelsap hier in deze topic, zoals beschreven in post #103 (https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post302622 )
Maw dus niet opnieuw een jailbreak/unlock uitvoeren maar gewoon die stappen volgen om van fw2.1 naar fw3.0 te gaan ?

Indien nog onzeker wacht ik liever nog wat dagen tot als Dev Team z'n Pwnage tool uitbrengt voor fw3.0 op windows.

Thanks voor reply
  #396  
Oud 20-06-09, 13:19
cryptapix cryptapix is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LaurentBE Bekijk bericht
Ik heb een 2G (US) Iphone 16GB
De eerste keer in België heb ik hem et Ziphone geunlocked & gejailbreaked, fw 1.1.4

Vorige November heb ik adhv QuickPwn/Pwnage tool van DevTeam & handleiding hier op het forum heb succesvol op fw 2.1 gezet (opnieuw jailbreak & unlock uitgevoerd - volledige handleiding gevolgd)

Als ik nu naar fw 3.0 wil gaan :
- volstaat het dan gewoon te updaten via ITunes? Zoals bv. met de richtlijnen van Appelsap hier in deze topic, zoals beschreven in post #103 (https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post302622 )
Maw dus niet opnieuw een jailbreak/unlock uitvoeren maar gewoon die stappen volgen om van fw2.1 naar fw3.0 te gaan ?

Indien nog onzeker wacht ik liever nog wat dagen tot als Dev Team z'n Pwnage tool uitbrengt voor fw3.0 op windows.

Thanks voor reply
redsn0w is inmiddels uit, dus daar kun je het ook mee doen.
tot nu toe heb ik nog geen problemen gezien hier (maar wel veel mensen die het gelukt is) die van <3.0 naar 3.0 custom zijn gegaan met de fw van appelsap (including me).

voorwaarden die tot nu toe nodig lijken te zijn voor succesvolle install van appelsaps' custom fw is een gejailbreakte en unlockte iphone 2G met een fw lager dan 3.0

niet gewoon via shift herstel in itunes updaten, maar gebruik de DFU mode!
  #397  
Oud 20-06-09, 13:31
mgb mgb is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: prov utrecht
Berichten: 17
Standaard

help help, ik ben nu zover dat hij aan het bladen is, maar ik krijg maar geen wit scgherm, hij blijft hangen/laden in... uploading exploit bootloader, wat te doen..???
  #398  
Oud 20-06-09, 13:35
beojet beojet is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mgb Bekijk bericht
help help, ik ben nu zover dat hij aan het bladen is, maar ik krijg maar geen wit scgherm, hij blijft hangen/laden in... uploading exploit bootloader, wat te doen..???
Geef ff wat meer info.
-Kom je van de standaard 3.0 en wil je downgraden naar 2.2.1 om de custom 3.0 erop te krijgen?
-Blijft hij hangen in Quickpwn of in iTunes?
-Heb je alle vinkjes uitgezet - dus vakjes niet aangevinkt - in Quickpwn?
-Wat zie je op je scherm?
  #399  
Oud 20-06-09, 13:36
Kid I Kid I is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 12
Standaard

Ben vanaf 2.2.1 naar 3.0 gegaan met behulp van de duidelijk tutorial van Appelsap (dank hiervoor!). Binnen kwartiertje gedaan, nu aan het restoren en alles aan het synchroniseren wat wel wat langer gaat duren.....
  #400  
Oud 20-06-09, 13:38
mgb mgb is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: prov utrecht
Berichten: 17
Standaard

ik heb hem dom genoeg via itunes geudate, nu probeer ik hem via quickpwn te downgraden, heb alles uitegvinkt en wacht op het witte scherm waarna ik hem via itunes kan updaten naar de firmware van michael ( daar deed hij het altijd goed op) hij blijft hangen in quikpwn
Reageren



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Pwnage 3.1 voor FW 3.1 - Verzameltopic 3svb Jailbreak 380 21-04-10 20:50
Alle iDevices: Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic oetkaa Jailbreak 725 03-10-09 21:03
iPhone: [3G] Pwnage 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (OSX) Destiny Jailbreak 76 20-06-09 16:24
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Unlock 36 31-01-09 02:14
iPhone: [3G] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Jailbreak 5 24-01-09 10:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.