iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   [1.0] Redsn0w 0.7.2 & 0.8 voor FW 3.0 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/36231-1-0-redsn0w-0-7-2-and-0-8-voor-fw-3-0-verzameltopic.html)

yek 20-06-09 14:01

Ff een melding dat (op een Intel Mac) het unlocken van een SIM-locked 2G iPhone met RedSn0w prima is gegaan. Eerst naar 3.0 opgewaardeerd va iTunes. Uiteraard is de IPSW nodig (via iClarified te downloaden) en de 3.9 en 4.6 BL-bestanden. Ik heb geen jailbreak gedaan trouwens, geen behoefte aan.

Aviator3 20-06-09 14:03

Ik heb zojuist mijn iPhone 2G met michael's custom firmware 2.2 zonder enig probleem geupgrade naar 3.0 met redsnow.
Hoe heb ik het gedaan:
-Itunes 8.2
- Via itunes geupdate naar 3.0. (na deze update kon ik gewoon bellen, iPhone was alleen niet gejailbreaked, dus geen cydia ed.)
- redsnow gedownload en gestart.
- de 3.0 firmware file staat op deze site bij de wiki, of bij windows in C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates. (Administrator kan ook jouw gebruikersnaam zijn, wel even aanvinken om verborgen bestanden weer te geven)
- Unlock en install cydia aangevinkt
- de aanwijzingen van redsnow gevolgd, dus telefoon uit, en daarna in dfu gezet. Dit kan niet missen.
- 5 minuten wachten en klaar!

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.
Succes!

kanefanneke 20-06-09 14:03

Ok nu heb ik een vraag. Ik heb de nieuwe ipod touch er sta nog 2.2.1 (JB). Moet ik nu eerst via shift+RESTORE in itunes de 3.0 installeren of moet ik gewoon redsnOw 0.71 starten?

Horcus 20-06-09 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kanefanneke (Bericht 303861)
Ok nu heb ik een vraag. Ik heb de nieuwe ipod touch er sta nog 2.2.1 (JB). Moet ik nu eerst via shift+RESTORE in itunes de 3.0 installeren of moet ik gewoon redsnOw 0.71 starten?

eerst shift-restore in itunes. daarna met redsn0w aan de gang:) alleen weet ik dit neit 100% zeker met een ipod touch... weet niet of dit anders werkt dan een iphone

freedox 20-06-09 14:05

Werkt super. gewoon dat bestand opzoeken met redsn0w. ofwel in CMD of slepen. daarna telefoon in DFU (home+power voor 10 sec en daarna power los dan wachten op usb geluid) en dan enter in redsn0w. dan gaat hij aan de slag. al blijft ie bij hangen bij opnieuw starten van je phone gewoon home+power inhouden tot je apple logo dan start ie weer op en opnieuwe proberen ;)

kanefanneke 20-06-09 14:06

Kan iemand bevestigen of Horcus gelijk heeft?

Horcus 20-06-09 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kanefanneke (Bericht 303868)
Kan iemand bevestigen of Horcus gelijk heeft?

iClarified - Apple News and Tutorials

mdrongelen 20-06-09 14:10

werkt prima, let wel op het intypen in je dosvenstertje, een foutje is zo gemaakt.
bestanden renamen naar 1.exe en 3.0.ipsw scheelt :)

edit : werkt niet super, mn beltegoed icoontje is weg (vodafone). En SBsettings start niet goed op....
Beetje jammer maar wie weet (reboot al geprobeerd).

edit : inmiddels cydia updates gedaan en alles werkt perfect

Muppie 20-06-09 14:10

Als ik iTunes open, geeft ie aan dat hij niet met mijn iPhone een verbinding kan maken omdat deze met een toegangscode is beveiligd..... Wat kan k nu doen? Wil 3.0 erop gooien maar ook nieuwe muziek etc....:(

Help help

Heijkever 20-06-09 14:11

APTBackUp werkt niet op de 3.0 of wel?
ik heb geinstalleerd maar zie hem nergens verschijnen op mijn springboard

Miesiev 20-06-09 14:12

Als je de berichten op dit forum gewoon op je gemakkie even >allemaal< door leest is het een kwestie van 5 a 10 minuutjes en dan is tie klaar ! Echt een piece of cake ! Maar ja, voor sommige mensen is het best lastig om rustig even alle berichtjes te lezen :)
Voor mensen met Vista of Windows 7 (zoals ik) lees de berichtjes over het compatible maken van Redsn0w. Dit scheelt je denk ik een hoop tijd.
DevTeam >>> Thanks a Lot !

stefaaaan 20-06-09 14:14

Mij is nog 1 ding niet duidelijk. Waarom moet ik eerst updaten naar 3.0 in itunes (gewoon update knop drukken lijkt mij) en dan die custom firmware met shift installeren?

Kan ik niet gewoon mijn eigen ipsw file gebruiken zoals in dit topic eerder vermeld staat? (die staat in c:/documents and settings .....)

xxMartenxx 20-06-09 14:15

zo iPhone 3G OS 3.0 is gejailbreakt!:D heerlijk omdat Cydia icoontje weer te zien op me springboard!

Horcus 20-06-09 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heijkever (Bericht 303881)
APTBackUp werkt niet op de 3.0 of wel?
ik heb geinstalleerd maar zie hem nergens verschijnen op mijn springboard

je moet volgens mij eerst uit de applestore iets installeren. daarna ff restarten en opnieuw aptbackup installeren (modify -> reinstall)..

Horcus 20-06-09 14:17

iemand anders ook last van dat in itunes "verifying software iphone update" heeel lang duurt?

DJTim 20-06-09 14:18

Hallo,

Ik heb de iPhone 2G (origineel van O2, was unlocked/jailbroken op 2.2) van mijn broer langs iTunes upgedate naar 3.0.
Dan redsn0w laten lopen zonder unlock te doen (was al geunlocked).
Alles werkt maar als ik Taptap Revenge 2.6 start krijg ik de volgende melding: "Connect to itunes to use push notification" verder werkt Youtube ook niet.
Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik wachten op een update van het Dev Team?

Wie heeft deze problemen nog?

Met mijn iPhone 3G (van mobistar) had ik geen probleem, alles werkt.

Claudio 20-06-09 14:21

Werkt perfect mn eerstekeer en gelijk goed.
Het is belangrijk goed te lezen,dan werkt het perfect .

jeffrey 20-06-09 14:27

Ik heb dinsdag FW 3.0 op mijn iPhone 2G (US) gezet en werkte toen meteen. Was al unlocked met bootneuter.

Nu zojuist gejailbreaked met Redsn0w 0.7.1. Ging zonder problemen maar ook hier werkt YouTube niet. "Cannot connect to YouTube".

alextam 20-06-09 14:27

Een vraagje verlies je hiermee je data op de iphone 2G? En hoe moet ik nu juist doen? Sommige zeggen via restore file andere gewoon update via itunes....

DJTim 20-06-09 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey (Bericht 303910)
Ik heb dinsdag FW 3.0 op mijn iPhone 2G (US) gezet en werkte toen meteen. Was al unlocked met bootneuter.

Nu zojuist gejailbreaked met Redsn0w 0.7.1. Ging zonder problemen maar ook hier werkt YouTube niet. "Cannot connect to YouTube".

En push notification in Taptap?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:05.