iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: iphone 3g unlock redsnow os 3.0...geen signaal provider meer (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/36578-iphone-3g-unlock-redsnow-os-3-0-geen-signaal-provider-meer.html)

steefsteef 23-06-09 00:12

iphone 3g unlock redsnow os 3.0...geen signaal provider meer
 
beste mensen van iphoneclub,

zoals de titel al zegt, na het jailbreaken, unlocken van de iphone met redsnow heb ik opeens geen signaal van t-mobile meer. Ik heb geen enkel streepje bereik en de t-mobile letters linksboven zijn ook weg. Alles is verder goed gegaan ik heb al mijn instellingen weer en cydia staat er ook werkend en netjes op. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

edit: ik heb ook de simkaart in een andere tel gedaan en daar doet hij het gewoon. Het moet dus aan de telefoon liggen. Het sim aan en uit vakje is ook doorzichtig en kan ik dus niet veranderen.

alvast bedankt.

Steef

pumpeduse 23-06-09 00:26

Je iPhone is nu gelockt.
Je moet wachten tot er unlock software uitkomt. Genaamd Ultrasnow via cydia.
Dan is je probleem opgelost.

steefsteef 23-06-09 00:28

ok dat hadik dus al verwacht. En als ik nu de iphone gewoon restore naar zijn normale status...kan ik dan als ultrasnow uit is meteen ultrasnow erop knallen of eerst redsnow? In ieder geval bedankt! (Ik ben hem nu weer ''origineel'' aan het maken vandaar.)

iScorpio 23-06-09 00:29

Eerst jailbreaken met redsn0w en dan via Cydia Ultrasn0w installeren.

pumpeduse 23-06-09 00:33

Ik zou hem toch gejaibreakt houden want ultrasnow komt via cydia uit.
En voor cydia moet je een gejailbreakte iPhone hebben.
Anders gaat het vrees ik niet lukken.

steefsteef 23-06-09 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pumpeduse (Bericht 307159)
Ik zou hem toch gejaibreakt houden want ultrasnow komt via cydia uit.
En voor cydia moet je een gejailbreakte iPhone hebben.
Anders gaat het vrees ik niet lukken.

ja zover was ik ook al:P maar ik wil wel kunnen bellen en smsen enz. op de iphone dus dan w8 ik wel ff en doe het wel opnieuw als ultrasnow er is. In ieder geval iedereen bedankt!

Nemisis2003 23-06-09 01:11

Als de nood echt hoog is kun je altijd je telefoon officieel laten unlocken via T-mobile, zolang je de aankoop bon nog hebt van de eerste eigenaar.
Of iig zijn naam etc.
Daarnaast update 3.0 je baseband, dat is het probleem met de unlock, maar volgens mij kom je niet terug naar een eerdere baseband als je je iPhone restored naar bv. 2.2 (de versie die te unlocken is met yellowsn0w).

MsG 23-06-09 03:48

De 3G moet je toch ook niet unlocken met redsnow op 3.0 of ben ik gek?

Nemisis2003 23-06-09 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MsG (Bericht 307236)
De 3G moet je toch ook niet unlocken met redsnow op 3.0 of ben ik gek?

Daar heb je gelijk in, echter heb je wel redsn0w nodig om te jailbreaken. Vanuit cydia kun je vervolgens ultrasn0w installeren, zodat je je simkaart weer kan gebruiken. :)

avdwerf 23-06-09 13:46

Wat voor iphone heb je? Als je toch een t-mobile iphone hebt hoef je helemaal niet te unlocken toch? Ik begrijp tenminste uit je eerste post dat je zelf t-mobile hebt...

Ik had het zelf ook, heb een t-mobile sim en t-mobile iphone. Ik had echter gelijk na het installeren van 3.0 redsn0w uitgevoerd, en daarna kon hij niet meer geactiveerd worden. Daarna heb ik eerst 3.0 geinstalleerd, de telefoon via itunes geactiveerd, en daarna pas redsn0w gedraaid, et voila, probleem opgelost!

shin 24-06-09 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door avdwerf (Bericht 307659)
Wat voor iphone heb je? Als je toch een t-mobile iphone hebt hoef je helemaal niet te unlocken toch? Ik begrijp tenminste uit je eerste post dat je zelf t-mobile hebt...

Ik had het zelf ook, heb een t-mobile sim en t-mobile iphone. Ik had echter gelijk na het installeren van 3.0 redsn0w uitgevoerd, en daarna kon hij niet meer geactiveerd worden. Daarna heb ik eerst 3.0 geinstalleerd, de telefoon via itunes geactiveerd, en daarna pas redsn0w gedraaid, et voila, probleem opgelost!

aha had/heb priecies hetzelfde problee, heb moeten unlocken met ultrasnow terwijl ik gewoon bij t mobile zit

als ik het goed begrijp mag je eerst je iphone activeren en daarna redsnowgebruiken? dacht dat het meteen moest

marivinho 24-06-09 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shin (Bericht 308821)
aha had/heb priecies hetzelfde problee, heb moeten unlocken met ultrasnow terwijl ik gewoon bij t mobile zit

als ik het goed begrijp mag je eerst je iphone activeren en daarna redsnowgebruiken? dacht dat het meteen moest


Volgens mij moet je toch altijd eerst activeren met de orginele sim en daarna jailbreake en unlocke...

Tenzij dat doe ik altijd activeren met een orange/tmobile sim en dan jailbreake, unlocke en kpn/hi skm erin :-)

dezman 29-08-09 00:10

hallo iedereen,ik heb een prob, als volgt ik heb een iphone uit de us en die was met een at&t simkaart dus die heb ik gejailt en met veel nieuwe programma's op en af te smijten begon die te flippen heb hem via itunes weer volledig laten herstellen en die herkende mijn sim kaart niet meer dus weer met redsnow gejaild en via cydia prob ultrasnow op te zetten maar die geeft een foutmelding en kan niet geinst worden kan er mij iemand uit de nood helpen ben op het ogenblik onberijkbaar. thx

dezman 29-08-09 00:11

heb die at&t kaart ook niet meer...

EN-IS 29-08-09 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dezman (Bericht 344516)
heb die at&t kaart ook niet meer...

Probeer het volgende:

https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post309093


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.