iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: iPhone werkt niet meer na Redsnow (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/38022-iphone-werkt-niet-meer-na-redsnow.html)

Tommi Tippi 28-06-09 16:34

iPhone werkt niet meer na Redsnow
 
Hallo,

Punt 1:
Ik heb al uitgebreid op het forum en Google gezocht, maar geen oplossing gevonden. Ik zie eerlijk gezegd door het bos de bomen niet meer.

Punt 2:
Even de situatie duidelijk schetsen: ik heb een iPhone 2G die ik toen OS3.0 uitkwam geupgrade had via iTunes met een custom firmware van hier op het forum. Dit werkte perfect: unlock was nog aanwezig, wel geen jailbreak en geen YouTube. Om dit probleem op te lossen dacht ik nog eens opnieuw te upgraden en te unlocken via RedSnow. Hiervoor heb ik de volgende handleiding gebruikt: iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0 Using RedSn0w (Mac)
Ik heb dus de nieuwe firmware geïnstalleerd, maar toen ik met RedSnow wilde beginnen, crashte die heel de tijd. Nader onderzoek bracht aan het licht dat RedSnow (nog?) niet werkt met oudere PowerPC Macs.
Nu zit ik dus met een iPhone die blijft hangen op het 'Emergency Calls' scherm (kan wel de pincode van mijn simkaart invoeren en dan wordt mijn gsm-operator herkend, maar ik kan verder niets doen).
In iTunes (8.2) wordt de iPhone niet herkend, tenzij ik hem in DFU-mode zet. Ik heb zo al geprobeerd om te downgraden naar 2.2.1., maar dat geeft telkens error 1600.

Ik weet ondertussen echt niet meer wat te doen, kan iemand mij zeggen of er een oplossing is en zo ja: welke?

Alvast bedankt!
Tommi Tippi

EN-IS 28-06-09 19:12

Ten eerste: dit is geen brick, titel klopt niet.

Ten tweede, vraag even aan een van je vrienden/kenissen of ze een laptop hebben (windows/mac maakt niet uit).

Doe effe alles stappen dus even opnieuw (volg die tutorial op iclarified):
- in itunes (shift +) restoren naar 3
- resdsnow starten en aan de slag gaan (meteen jailbreaken)
- klaar is kees

Thaan 28-06-09 19:14

Redsn0w werkt niet met PPC inderdaad, die waarschuwing staat gewoon bij de download.

Simpelste oplossing voor jouw is om gewoon even PwnageTool te gebruiken.

iCulture 28-06-09 19:17

//Titel aangepast.

Tommi Tippi 29-06-09 08:24

Bedankt voor de tips. Zit nu op het werk (met windows pc) en geraak al een stap verder. Helaas herkent RedSnow de iPhone niet wanneer ik hem in DFU zet. Ligt dat aan het feit dat er hier geen iTunes op de pc's staat?

iCulture 29-06-09 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommi Tippi (Bericht 313784)
Helaas herkent RedSnow de iPhone niet wanneer ik hem in DFU zet. Ligt dat aan het feit dat er hier geen iTunes op de pc's staat?

Ja, redsn0w heeft de Mobile Device Support van iTunes nodig om de iPhone te kunnen herkennen. Even de laatste versie van iTunes installeren dus (indien mogelijk).

Tommi Tippi 29-06-09 09:08

Oef, na heel wat omwegen iTunes kunnen installeren (wanneer gaan werkgevers die gebruikersbeperkingen eens afschaffen? :-) ) en daarna liep alles als een trein. Ben nu wel al mijn instellingen, contacten en notities kwijt, maar hij werkt weer (en dat is het belangrijkste).
Bedankt voor de tips (achteraf gezien was het redelijk eenvoudig, maar ik was gisteren even de weg kwijt).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:46.