//

iPhone werkt niet meer na Redsnow

iPhone werkt niet meer na Redsnow discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Punt 1: Ik heb al uitgebreid op het forum en Google gezocht, maar geen oplossing gevonden. Ik zie eerlijk gezegd door het bos de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-06-09, 16:34
Tommi Tippi Tommi Tippi is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard iPhone werkt niet meer na Redsnow

Hallo,

Punt 1:
Ik heb al uitgebreid op het forum en Google gezocht, maar geen oplossing gevonden. Ik zie eerlijk gezegd door het bos de bomen niet meer.

Punt 2:
Even de situatie duidelijk schetsen: ik heb een iPhone 2G die ik toen OS3.0 uitkwam geupgrade had via iTunes met een custom firmware van hier op het forum. Dit werkte perfect: unlock was nog aanwezig, wel geen jailbreak en geen YouTube. Om dit probleem op te lossen dacht ik nog eens opnieuw te upgraden en te unlocken via RedSnow. Hiervoor heb ik de volgende handleiding gebruikt: iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0 Using RedSn0w (Mac)
Ik heb dus de nieuwe firmware geïnstalleerd, maar toen ik met RedSnow wilde beginnen, crashte die heel de tijd. Nader onderzoek bracht aan het licht dat RedSnow (nog?) niet werkt met oudere PowerPC Macs.
Nu zit ik dus met een iPhone die blijft hangen op het 'Emergency Calls' scherm (kan wel de pincode van mijn simkaart invoeren en dan wordt mijn gsm-operator herkend, maar ik kan verder niets doen).
In iTunes (8.2) wordt de iPhone niet herkend, tenzij ik hem in DFU-mode zet. Ik heb zo al geprobeerd om te downgraden naar 2.2.1., maar dat geeft telkens error 1600.

Ik weet ondertussen echt niet meer wat te doen, kan iemand mij zeggen of er een oplossing is en zo ja: welke?

Alvast bedankt!
Tommi Tippi
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-06-09, 19:12
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Ten eerste: dit is geen brick, titel klopt niet.

Ten tweede, vraag even aan een van je vrienden/kenissen of ze een laptop hebben (windows/mac maakt niet uit).

Doe effe alles stappen dus even opnieuw (volg die tutorial op iclarified):
- in itunes (shift +) restoren naar 3
- resdsnow starten en aan de slag gaan (meteen jailbreaken)
- klaar is kees
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
  #3  
Oud 28-06-09, 19:14
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Redsn0w werkt niet met PPC inderdaad, die waarschuwing staat gewoon bij de download.

Simpelste oplossing voor jouw is om gewoon even PwnageTool te gebruiken.
  #4  
Oud 28-06-09, 19:17
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

//Titel aangepast.
  #5  
Oud 29-06-09, 08:24
Tommi Tippi Tommi Tippi is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor de tips. Zit nu op het werk (met windows pc) en geraak al een stap verder. Helaas herkent RedSnow de iPhone niet wanneer ik hem in DFU zet. Ligt dat aan het feit dat er hier geen iTunes op de pc's staat?
  #6  
Oud 29-06-09, 08:44
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommi Tippi Bekijk bericht
Helaas herkent RedSnow de iPhone niet wanneer ik hem in DFU zet. Ligt dat aan het feit dat er hier geen iTunes op de pc's staat?
Ja, redsn0w heeft de Mobile Device Support van iTunes nodig om de iPhone te kunnen herkennen. Even de laatste versie van iTunes installeren dus (indien mogelijk).
  #7  
Oud 29-06-09, 09:08
Tommi Tippi Tommi Tippi is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

Oef, na heel wat omwegen iTunes kunnen installeren (wanneer gaan werkgevers die gebruikersbeperkingen eens afschaffen? ) en daarna liep alles als een trein. Ben nu wel al mijn instellingen, contacten en notities kwijt, maar hij werkt weer (en dat is het belangrijkste).
Bedankt voor de tips (achteraf gezien was het redelijk eenvoudig, maar ik was gisteren even de weg kwijt).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Na RedSnow Unlock Iphone niet meer aan MarlonW Jailbreak 1 28-11-10 16:39
iPhone 3GS: unlock redsnow 0.93 werkt niet dicapi Unlock 12 08-07-10 20:11
iPhone 3G: iphone 3g unlock redsnow os 3.0...geen signaal provider meer steefsteef Unlock 14 28-08-09 23:53
Iphone werkt niet meer, start niet meer op... Brianvdz Archief 1 27-10-08 12:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.