//

Persoonlijke mening/ervaring wel of niet jailbreaken

Persoonlijke mening/ervaring wel of niet jailbreaken discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben nog een iPhone-Newbie first class , ben me al redelijk aan het inlezen via dit forum en andere kanalen, en op 14-08 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-07-09, 19:38
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard Persoonlijke mening/ervaring wel of niet jailbreaken

Hallo,

Ik ben nog een iPhone-Newbie first class , ben me al redelijk aan het inlezen via dit forum en andere kanalen, en op 14-08 a.s. (pfft wat nou a.s. duurt nog veel te lang zucht ) kan ik me abbo verlengen en eindelijk de iPhone scoren.

Nu lees ik veel over het jailbreaken enzo, weet dus dat er pas een beta versie van uit is en dat jullie dit nog hard aan het testen zijn. Ben echter in dubio wat ik straks het beste kan doen, wel of niet jailbreaken. Lees dat met een jailbreak de iPhone crash-gevoeliger is, eventueel wat trager, mogelijk hoger batterij verbruik? Is dit correct, wat zijn jullie ervaringen hierin, en bij eventuele vastlopers, is dat dan in alles of alleen in bepaalde apps?

Wat ik wel een belangrijke app vind is iBluetooth maar volgens mij werkt dat dus alleen op een gejailbreakte toch? En... hoe groot is de kans dat je je iPhone verknald met een jailbreak? Ben hier dus wat angstig voor, maar anderzijds draai ik me handen er niet voor om om een TomTom een compleet nieuwe onbetaalde kaart te geven bij wijze van spreken (ook al duurde het even voor ik doorhad hoe dat precies werkte ).

Hoop dat jullie je eigen ervaringen willen delen, en dan mogelijk van mensen die eerst een tijdje 100% origineel hebben gedraaid en toen over stapten op een jailbreak.

Alvast mijn hartelijke dank,
Pebbie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-07-09, 19:38
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

dat met een jailbreak de iPhone crash-gevoeliger is, eventueel wat trager, mogelijk hoger batterij verbruik daar heeft iedereen weer andere ervaringen mee. Ik zelf heb alle 3 de iPhone in mijn bezit gehad, altijd met een JB omdat ik de eerste 2 gens een unlock nodig had. Ook nu op me 3GS heb ik de nu nog Beta jailbreak, ik heb geen problemen ondervonden, ook niet met me eerdere 2 iPhones.

Je kan je iPhone eigenlijk niet verknallen met een JB. Als jet tijdens het jailbreaken fout gaat, kun je t gewoon opnieuw en opnieuw proberen (wat vaak niet nodig is, want gaat 9 vd 10 keer in 1 keer goed). Het is dus niet zo, net als bij bijvoorbeeld een psp dat je een Brick kan krijgen ofso...

Ook voor de garanie geeft het geen problemen, je kan altijd terug een complete restore doen, dan is het niet meer te achterhalen of je iPhone eerder gejailbreaked is.

BTW, tegen de tijd dat jij je iPhone hebt, is er denk ik wel een officiele, goed werkende JB voor de 3GS uit ja lullig voor je dat je nog zo lang moet wachten maar goed...

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, bevalt het je niet, voer je gewoon een restore uit en alles is weer zoals t was toen je m uit de winkel haalde
  #3  
Oud 20-07-09, 15:22
Yvarladze Yvarladze is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
dat met een jailbreak de iPhone crash-gevoeliger is, eventueel wat trager, mogelijk hoger batterij verbruik daar heeft iedereen weer andere ervaringen mee. Ik zelf heb alle 3 de iPhone in mijn bezit gehad, altijd met een JB omdat ik de eerste 2 gens een unlock nodig had. Ook nu op me 3GS heb ik de nu nog Beta jailbreak, ik heb geen problemen ondervonden, ook niet met me eerdere 2 iPhones.

Je kan je iPhone eigenlijk niet verknallen met een JB. Als jet tijdens het jailbreaken fout gaat, kun je t gewoon opnieuw en opnieuw proberen (wat vaak niet nodig is, want gaat 9 vd 10 keer in 1 keer goed). Het is dus niet zo, net als bij bijvoorbeeld een psp dat je een Brick kan krijgen ofso...

Ook voor de garanie geeft het geen problemen, je kan altijd terug een complete restore doen, dan is het niet meer te achterhalen of je iPhone eerder gejailbreaked is.

BTW, tegen de tijd dat jij je iPhone hebt, is er denk ik wel een officiele, goed werkende JB voor de 3GS uit ja lullig voor je dat je nog zo lang moet wachten maar goed...

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, bevalt het je niet, voer je gewoon een restore uit en alles is weer zoals t was toen je m uit de winkel haalde
Hoi Shorty007

Ben je nog steeds tevreden met de jailbreak, mijn 3gs is nu nog origineel maar zit te denken om te jailbreaken zodat ik gratis apps kan installeren. Maar vraag me ook af of hij dan langzamer wordt. Ik zie namalijk in een andere post van jou dat je weer terug wil naar de originele stand. Is jou kijk op de jailbreak de laatste twee weken dan veranderd. Op mijn oude 2g was ik altijd wel tevreden over de jailbreak maar moest toen ook wel omdat ik hem moest unlocken.

Graag hoor ik van de mensen wat ervaringen zodat ik kan nadenken of ik wel of niet ga jailbreaken.

Groeten
  #4  
Oud 20-07-09, 15:37
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

hoi hi,
op mijn 3G was ik altijd zeer tevreden met me JB, nooit klachten gehad, ook niet echt kwa batterij ofso. Bij me 3GS nu vind ik toch dat de JB niet goed ik maar DAT IS MIJN PERSOONLIJKE MENING
Winterboard werkt niet lekker bij mij, icoontjes kan ik wel aanpassen, maar bijvorbeeld keyboards niet. LockDown zodat je je apps kan locken met een pincode werkte bij mij ook niet. Ja en nog wat van die kleine dingetjes waar ik steeds opnieuw tegenaan loop.
Heb nu de JB er weer afgehaald omdat ik gewoon een goed werkende iphone wil hebben en niet tegen "problemen" aan wil lopen steeds.

Dusja...veel mensen zijn tevreden met deze JB, ik persoonlijk dus niet. Op de 3G was de JB gewoon veel stabieler en werkte winterboard enzo beter.
  #5  
Oud 20-07-09, 18:40
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Kan dit komen dan omdat de 3GS nog vrij nieuw is qua toestal en dus ook de jb software ervoor? Weet niet hoe dat in het begin van de 3G was. Maar kan me indenken dat bij iets nieuws nog niet alles perfect werkt.
  #6  
Oud 20-07-09, 19:25
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

klopt wat je zegt, dat het nog nieuw is enzo.
Volgens mij was t met de 3G wel gelijk goed.
Mja daarom wilde het dev team de JB voor de 3GS waarschijnlijk ook nog niet uitbrengen mja toen kwam geohot.....
Mja misschien dt ik ever een tijd nog eens een nieuwere JB ga proberen hoor maar ben er voorlopig helemaal klaar mee
  #7  
Oud 20-07-09, 20:56
Dietch Dietch is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 17
Standaard

Mijn 3G heb ik nu gejailbreakt.. had hem al eerde geJB maar toen vond ik het bereik van 3G heel slecht dus heb ik hem weer verwijdert, Gister toch maar weer de JB uitgevoerd omdat ik een paar apps toch wel miste. Nu merk ik wel dat hij door de JB een stuk langzamer word, hier bedoel ik mee dat als je naar SMS gaat dat hij 5 tot 10 seconden opent enzovoort.. Erg vervelend en zit te twijfelen of ik de JB erop laat. Iemand tips voor dit trage gedrag?
  #8  
Oud 20-07-09, 22:11
Yvarladze Yvarladze is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 135
Standaard

Ik heb hem net ook gejailbreaked, ik heb alles weer terug gezet en een hoop extra spelletjes. Merk nog niets van een vertraging, ik heb wel een iPhone 3GS dus is toch al wat sneller dan de 3G.
  #9  
Oud 24-04-11, 16:46
markvdhorst markvdhorst is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

geen winterboard installeren word ie traag van
  #10  
Oud 25-04-11, 00:34
VChrisNL VChrisNL is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zierikzee
Berichten: 90
Standaard

Zo, wat dacht jij dan? Ff een oude draad omhoog trappen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Wel of niet jailbreaken Makstra Jr. Jailbreak 62 11-03-11 01:11
Wel of niet jailbreaken? lolbroeck Jailbreak 1 12-02-11 21:35
Iphone 3GS 3.1.3 nu wel of niet te jailbreaken? anahari Archief 33 17-02-10 11:33
wel of niet te jailbreaken? midas NL Archief 3 08-02-10 18:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.