iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Unlock + JB, twijfel (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/38917-unlock-jb-twijfel.html)

RobinvD 07-07-09 10:02

Unlock + JB, twijfel
 
Beste mensen,

Ik heb nu sinds 2 weken een iPhone (de 26e juni =) ), maar ik kan er pas begin oktober mee bellen. Omdat ik dit een beetje jammer vind en omdat ik wil zien wat de iPhone nog meer kan, zou ik hem graag willen JBen en unlocken.
Nu ben ik al een tijdje de voor- en nadelen aan het lezen van al dit gebeuren, maar ik heb nog niet echt kunnen ontdekken hoe veilig alles is. De meningen zijn er vast over verdeeld, maar voordat ik ga unlocken zou ik graag het antwoord op de volgende vragen willen weten:

- Kun je je iPhone echt helemaal herstellen als je een unlock met yellowsn0w hebt gedaan?
- Wat zou er fout kunnen gaan met de beta JB van dit moment? Valt dit ook weer ongedaan te maken?

Ik zou hem dan graag nu willen unlocken, bellen tot september, dan helemaal herstellen en dan eventueel (als het me heeft bevallen) weer een JB erop. Geen unlock, want dan kan ik gewoon met mijn T-Mobile abbo bellen.

Omdat ik lees dat bij een unlock de baseband gemodificeerd wordt en ik nergens lees dat bij een iTunes herstel de baseband weer naar origineel wordt gezet, ben ik een beetje twijfelachtig. Ook heb ik gelezen dat de iPhone helemaal gelockt (wat is dit?) kan worden als er toch per ongeluk een FW update wordt uitgevoerd. Kan dit ongedaan gemaakt worden? Valt dit simpel op te lossen door een iTunes herstel?

Ik hoop antwoord te krijgen, want ik kan eigenlijk niet wachten totdat ik kan bellen =) Ook ben ik nieuwsgierig naar alle tools die in Cydia zitten!

tomtom100 07-07-09 18:44

Ik heb ook sinds een week een iPhone en inmiddels jb en ultrasnow unlock. Na wat opstartprobs nu prima bellen en internetten met HI.

RobinvD 07-07-09 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 (Bericht 319948)
Ik heb ook sinds een week een iPhone en inmiddels jb en ultrasnow unlock. Na wat opstartprobs nu prima bellen en internetten met HI.

Bedankt voor je reactie, maar dit geeft helaas nog geen antwoord op mijn vragen. ;)

Np21 08-07-09 15:31

Heb een beetje hetzelfde probleem

Heb net mijn 3GS 32GB binnen, maar wil mijn T-mobile abbo pas in september in laten gaan (ivm nummerbehoud vodafone abbo). Kan ik na de jailbreak en unlock via redsnow de iphone weer restoren zodat ik, wanneer mijn nieuwe abbo ingaat, hem als nieuw kan gebruiken? (misschien wel zonder jailbreak en unlock als me dat bevalt) Of wordt er door redsnow iets veranderd waardoor dat niet meer kan? Dankuwel

Bomans 08-07-09 15:35

Na een restore in itunes is er niets meer van te merken. Als ik van jou was zou ik het doen.
Maar uiteindelijk ligt de beslissing aan jouw kant.

RobinvD 08-07-09 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 320605)
Na een restore in itunes is er niets meer van te merken. Als ik van jou was zou ik het doen.
Maar uiteindelijk ligt de beslissing aan jouw kant.

Voor een jailbreak heb ik dit ook gelezen. Ik wist niet dat je een unlock ook op deze manier helemaal ongedaan kon maken.
Op zo'n manier klinkt het erg tof allemaal en heb ik zin om te JB en unlocken! Waarom klinkt het allemaal zo makkelijk en hebben zoveel mensen er dan problemen mee?

Bomans 08-07-09 15:47

Geen idee, maar als je alles rustig naleest en de handleidingen volgt zoals het hoort kan er volgens mij weinig tot niets verkeerd lopen. Het blijft steeds op eigen risico natuurlijk ...

RobinvD 08-07-09 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 320611)
Geen idee, maar als je alles rustig naleest en de handleidingen volgt zoals het hoort kan er volgens mij weinig tot niets verkeerd lopen. Het blijft steeds op eigen risico natuurlijk ...

Nou ik ben benieuwd. Als ik vanavond tijd heb zal ik er eens voor gaan zitten om te JB-en en te unlocken! Ik ga de handleidingen die op dit forum staan volgen en gewoon redsn0w gebruiken ipv de JB van GeoHot. Laat wel weten wat het resultaat is!

Np21 08-07-09 16:33

die van mij is dus nog niet geactiveerd oid in itunes. gewoon vodafone sim erin en dan de tutorlial volgens? of helemaal geen sim kaart erin doen?

RobinvD 08-07-09 23:11

Nou.. het resultaat: geJB'd met de JB van GeoHot (omdat ik geen zin had om al mijn data kwijt te zijn) en geunlockt met Ultrasn0w.. hij pakt mijn vodafone kaartje als n tierelier. Helemaal geen problemen of niks gehad! Morgen even testen hoe het bellen gaat! Happy me!

Np21 09-07-09 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinvD (Bericht 320945)
Nou.. het resultaat: geJB'd met de JB van GeoHot (omdat ik geen zin had om al mijn data kwijt te zijn) en geunlockt met Ultrasn0w.. hij pakt mijn vodafone kaartje als n tierelier. Helemaal geen problemen of niks gehad! Morgen even testen hoe het bellen gaat! Happy me!

Nice! Met vodafone sim erin of eruit geunlocked? en hoezo gejailbreaked met GeoHot en niet met redsnow? dan hou je toch ook gewoon je gegevens?

RobinvD 09-07-09 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Np21 (Bericht 320972)
Nice! Met vodafone sim erin of eruit geunlocked? en hoezo gejailbreaked met GeoHot en niet met redsnow? dan hou je toch ook gewoon je gegevens?

Ow geen idee.. dat dacht ik, omdat je bij redsn0w een complete firmware moest uploaden naar je iPhone.
Heb alles gedaan met mijn niet-geactiveerde t-mobile sim erin en toen ik hem opnieuw moest starten naar ultrasn0w heb ik mijn vodafone sim erin gedaan.. werkt tot nu toe geweldig. Geen verlies in snelheid of performance ofzo ontdekt ..

Hm... Ik kan sms'en en bellen maar helaas geen telefoon of sms ontvangen... Waar zou dit aan kunnen liggen? Edge en 3g heb ik uitstaan om kosten te besparen.

Sorry voor mijn derde post achter elkaar, maar ik wil toch even melden na dat een reinstallatie van ultrasn0w (terwijl mijn Vodafone SIM erin zat) alles helemaal naar behoren werkt. Heb net zorgeloos internet blox aangezet en 3G enzo werkt helemaal goed!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:19.