//

Unlock + JB, twijfel

Unlock + JB, twijfel discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb nu sinds 2 weken een iPhone (de 26e juni =) ), maar ik kan er pas begin oktober mee bellen. Omdat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-07-09, 10:02
RobinvD RobinvD is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Standaard Unlock + JB, twijfel

Beste mensen,

Ik heb nu sinds 2 weken een iPhone (de 26e juni =) ), maar ik kan er pas begin oktober mee bellen. Omdat ik dit een beetje jammer vind en omdat ik wil zien wat de iPhone nog meer kan, zou ik hem graag willen JBen en unlocken.
Nu ben ik al een tijdje de voor- en nadelen aan het lezen van al dit gebeuren, maar ik heb nog niet echt kunnen ontdekken hoe veilig alles is. De meningen zijn er vast over verdeeld, maar voordat ik ga unlocken zou ik graag het antwoord op de volgende vragen willen weten:

- Kun je je iPhone echt helemaal herstellen als je een unlock met yellowsn0w hebt gedaan?
- Wat zou er fout kunnen gaan met de beta JB van dit moment? Valt dit ook weer ongedaan te maken?

Ik zou hem dan graag nu willen unlocken, bellen tot september, dan helemaal herstellen en dan eventueel (als het me heeft bevallen) weer een JB erop. Geen unlock, want dan kan ik gewoon met mijn T-Mobile abbo bellen.

Omdat ik lees dat bij een unlock de baseband gemodificeerd wordt en ik nergens lees dat bij een iTunes herstel de baseband weer naar origineel wordt gezet, ben ik een beetje twijfelachtig. Ook heb ik gelezen dat de iPhone helemaal gelockt (wat is dit?) kan worden als er toch per ongeluk een FW update wordt uitgevoerd. Kan dit ongedaan gemaakt worden? Valt dit simpel op te lossen door een iTunes herstel?

Ik hoop antwoord te krijgen, want ik kan eigenlijk niet wachten totdat ik kan bellen =) Ook ben ik nieuwsgierig naar alle tools die in Cydia zitten!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-07-09, 18:44
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Ik heb ook sinds een week een iPhone en inmiddels jb en ultrasnow unlock. Na wat opstartprobs nu prima bellen en internetten met HI.
  #3  
Oud 07-07-09, 20:52
RobinvD RobinvD is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Ik heb ook sinds een week een iPhone en inmiddels jb en ultrasnow unlock. Na wat opstartprobs nu prima bellen en internetten met HI.
Bedankt voor je reactie, maar dit geeft helaas nog geen antwoord op mijn vragen.
  #4  
Oud 08-07-09, 15:31
Np21 Np21 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 30
Standaard

Heb een beetje hetzelfde probleem

Heb net mijn 3GS 32GB binnen, maar wil mijn T-mobile abbo pas in september in laten gaan (ivm nummerbehoud vodafone abbo). Kan ik na de jailbreak en unlock via redsnow de iphone weer restoren zodat ik, wanneer mijn nieuwe abbo ingaat, hem als nieuw kan gebruiken? (misschien wel zonder jailbreak en unlock als me dat bevalt) Of wordt er door redsnow iets veranderd waardoor dat niet meer kan? Dankuwel
  #5  
Oud 08-07-09, 15:35
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Na een restore in itunes is er niets meer van te merken. Als ik van jou was zou ik het doen.
Maar uiteindelijk ligt de beslissing aan jouw kant.
  #6  
Oud 08-07-09, 15:39
RobinvD RobinvD is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Na een restore in itunes is er niets meer van te merken. Als ik van jou was zou ik het doen.
Maar uiteindelijk ligt de beslissing aan jouw kant.
Voor een jailbreak heb ik dit ook gelezen. Ik wist niet dat je een unlock ook op deze manier helemaal ongedaan kon maken.
Op zo'n manier klinkt het erg tof allemaal en heb ik zin om te JB en unlocken! Waarom klinkt het allemaal zo makkelijk en hebben zoveel mensen er dan problemen mee?
  #7  
Oud 08-07-09, 15:47
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Geen idee, maar als je alles rustig naleest en de handleidingen volgt zoals het hoort kan er volgens mij weinig tot niets verkeerd lopen. Het blijft steeds op eigen risico natuurlijk ...
  #8  
Oud 08-07-09, 16:11
RobinvD RobinvD is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Geen idee, maar als je alles rustig naleest en de handleidingen volgt zoals het hoort kan er volgens mij weinig tot niets verkeerd lopen. Het blijft steeds op eigen risico natuurlijk ...
Nou ik ben benieuwd. Als ik vanavond tijd heb zal ik er eens voor gaan zitten om te JB-en en te unlocken! Ik ga de handleidingen die op dit forum staan volgen en gewoon redsn0w gebruiken ipv de JB van GeoHot. Laat wel weten wat het resultaat is!
  #9  
Oud 08-07-09, 16:33
Np21 Np21 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 30
Standaard

die van mij is dus nog niet geactiveerd oid in itunes. gewoon vodafone sim erin en dan de tutorlial volgens? of helemaal geen sim kaart erin doen?
  #10  
Oud 08-07-09, 23:11
RobinvD RobinvD is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Standaard

Nou.. het resultaat: geJB'd met de JB van GeoHot (omdat ik geen zin had om al mijn data kwijt te zijn) en geunlockt met Ultrasn0w.. hij pakt mijn vodafone kaartje als n tierelier. Helemaal geen problemen of niks gehad! Morgen even testen hoe het bellen gaat! Happy me!
  #11  
Oud 09-07-09, 00:07
Np21 Np21 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobinvD Bekijk bericht
Nou.. het resultaat: geJB'd met de JB van GeoHot (omdat ik geen zin had om al mijn data kwijt te zijn) en geunlockt met Ultrasn0w.. hij pakt mijn vodafone kaartje als n tierelier. Helemaal geen problemen of niks gehad! Morgen even testen hoe het bellen gaat! Happy me!
Nice! Met vodafone sim erin of eruit geunlocked? en hoezo gejailbreaked met GeoHot en niet met redsnow? dan hou je toch ook gewoon je gegevens?
  #12  
Oud 09-07-09, 08:07
RobinvD RobinvD is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Np21 Bekijk bericht
Nice! Met vodafone sim erin of eruit geunlocked? en hoezo gejailbreaked met GeoHot en niet met redsnow? dan hou je toch ook gewoon je gegevens?
Ow geen idee.. dat dacht ik, omdat je bij redsn0w een complete firmware moest uploaden naar je iPhone.
Heb alles gedaan met mijn niet-geactiveerde t-mobile sim erin en toen ik hem opnieuw moest starten naar ultrasn0w heb ik mijn vodafone sim erin gedaan.. werkt tot nu toe geweldig. Geen verlies in snelheid of performance ofzo ontdekt ..

Hm... Ik kan sms'en en bellen maar helaas geen telefoon of sms ontvangen... Waar zou dit aan kunnen liggen? Edge en 3g heb ik uitstaan om kosten te besparen.

Sorry voor mijn derde post achter elkaar, maar ik wil toch even melden na dat een reinstallatie van ultrasn0w (terwijl mijn Vodafone SIM erin zat) alles helemaal naar behoren werkt. Heb net zorgeloos internet blox aangezet en 3G enzo werkt helemaal goed!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 10-07-09 om 10:57. Reden: Volgende keer de edit knop gebruiken!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Twijfel over Jailbreaken Djinn Jailbreak 8 17-05-11 20:02
ben internet twijfel driepuntvijfG Overige providers Nederland 2 13-08-10 05:13
Twijfel JB Azazel Archief 8 22-10-09 14:00
Twijfel tussen iBlacklist en McCleaner racekonijn Jailbreak apps en thema's 1 28-03-09 14:25
Twijfel jessia Odido (T-Mobile) 5 25-11-08 20:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.