//

telefoongedeelte werkt niet meer na update naar FW 3.0

telefoongedeelte werkt niet meer na update naar FW 3.0 discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb voor een kennis met een reeds UNLOCKTE Iphone 2G met firmware 1.13 ofzo geupgrade naar FW 3.0 aan de hand van het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-07-09, 10:33
StoffelXYZ StoffelXYZ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 39
Exclamation telefoongedeelte werkt niet meer na update naar FW 3.0

Hoi,

Ik heb voor een kennis met een reeds UNLOCKTE Iphone 2G met firmware 1.13 ofzo geupgrade naar FW 3.0 aan de hand van het mooie stappenplan op https://forum.iculture.nl/f14/i...ws-fw-3-x.html .

Ik heb stappen 12 en 13 niet uitgevoerd omdat de Iphone al "geunlocked" was.

Firmware 3.0 staat er op maar ... nu blijkt dat hij niet meer kan bellen.

Komt dit nu omdat ik die stappen 12 en 13 niet uitgevoerd heb en zoja, kan ik deze even uitvoeren zonder alle andere stappen te herhalen?

Of moet ik iets anders ondernemen opdat er terug gebeld kan worden met deze Iphone?

Dank bij voorbaat.

Groetjes,

Stoffel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-07-09, 11:08
denizvh denizvh is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Hoi Stoffel. Ik heb precies hetzelfde probleem en ben op dit moment aan het kijken wat te doen. Blijkbaar moet je hem nog een keer unlocken, daar staan op andere posts in dit forum wat zaken over. Ik weet alleen niet wat de beste wijze is (wellicht binnen Cydia?). Anderen moeten ons daarbij helpen. Hoe dan ook, you're not alone...
  #3  
Oud 29-07-09, 12:11
denizvh denizvh is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Hallo Stoffel. Ik heb de jailbreak maar opnieuw gedaan, maar nu het .ipsw bestand zelf samen gesteld met de PwnageTool 3.0 en nadat ik mijn iPhone heb ge-jailbroken de handleiding gevolgd die hierstaat voor het unlocken: iPhone 3G > Unlock (FW 3.x) - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS. Bij mij lijkt het nou te werken, ik hoop dat dit helpt...

UPDATE: Uiteindelijk blijf ik toch hetzelfde probleem houden, nl. hij lijkt wel unlocked te zijn, ik zie vodafone als carrier, en ik kan ook anderen bellen, geen enkel probleem. Maar gebeld worden, ho maar. Dit heb ik sinds de 2.0->3.0 update, via redsnow of pwnagetool. Vreemd. Weet iemand een oplossing?

Laatst gewijzigd door denizvh; 29-07-09 om 13:17.
  #4  
Oud 29-07-09, 14:29
michi michi is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 41
Standaard

Ik wil ook graag mijn 1e gen iphone jailbreaken van 2.1 naar 3.0 maar ik lees dat er toch nog wel veel problemen mee zijn bij jullie ook dus met het telefoongedeelte. Wat raden jullie mij toch nog maar wachten met jailbreaken of gewoon de handleiding volgen(https://forum.iculture.nl/f14/i...ws-fw-3-x.html)
  #5  
Oud 29-07-09, 18:18
StoffelXYZ StoffelXYZ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 39
Thumbs up Probleem opgelost

PROBLEEM OPGELOST:

Ik heb met een klein hartje gewoon de bootloaderbestandjes gedownload en terug redsnow opgestart.

Ik heb deze keer wel de optie "Unlock" gekozen, de beide bootloaderbestandjes geselecteerd en ... bootneuter heeft de baseband hersteld!

Oef!

Eind goed, al goed
  #6  
Oud 29-07-09, 19:01
michi michi is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 41
Standaard

dus als het goed is moet het dus gewoon goedkomen als ik de handleiding volg en dan ook de stappen voor het unlocken doorloop.
  #7  
Oud 29-07-09, 19:53
StoffelXYZ StoffelXYZ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 39
Standaard

Inderdaad

De eerste stappen moet je niet terug uitvoeren.

Gewoon ineens bij de stap beginnen waarbij je redsnow moet opstarten en het gedownloade firmwarebestand moet selecteren.

Laatst gewijzigd door StoffelXYZ; 29-07-09 om 21:42.
  #8  
Oud 30-07-09, 16:03
michi michi is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 41
Standaard

Heb me iphone zojuist succesvol gejailbreakt en geunlocked naar os 3.0.
geen problemen tot nu toe. Bellen en smsen enzo werkt allemaal.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
internet (geen Wi-Fi) werkt niet meer naar update 4.0 ray36 Odido (T-Mobile) 11 13-03-11 18:26
ING app werkt niet meer na update naar 4.0 kamphajm iPhone Apps 5 05-07-10 13:45
Iphone naar update 2.2.1 werkt niet meer Danny88 iPhone algemeen 7 23-03-09 18:42
gprs/ edge werkt niet meer na update 2.0 naar 2.1 timmeken2 iPhone algemeen 5 25-09-08 17:46
Netwerk Selectie werkt na upgrade naar 1.1.4 via Ziphone werkt niet meer. m190677s Unlock [archief] 2 18-03-08 15:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:05.