iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Iphone krijg ik niet meer aan de praat (lock) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/40858-iphone-krijg-niet-meer-de-praat-lock.html)

marcel86 02-08-09 15:35

Iphone krijg ik niet meer aan de praat (lock)
 
Hoi,

Ik zit met een probleem wat ik als erg irritant ervaar.

Ben al lang in het bezit van een Iphone US 8GB (1ste generatie) firmware 1.1.4. Jaren plezier gehad, totdat er iemand even dacht de muziek van de Iphone naar de mac te zetten en hierdoor mijn Iphone gelijk update.

Nu kan ik niets meer. Ik heb de Iphone teruggezet naar 1.1.4 en nu vraagt deze continu om mijn AT&T simkaart (welke ik nog in mijn bezit heb). Vandaag nog een progamma gekocht wat het zou moeten oplossen. Progamma heet redsnow.

Volgens de eenvoudige stappen moet ik snow red openen en een bestand selecteren
Step 1: Please unzip and run the iPhoneUnlocking3.0. GEDAAN
Step 2: Enter the IPSW and file when prompted from within the software.

Stap twee lukt dus niet, ik kan niets selecteren.

Wat moet ik doen, kan iemand mij helpen mijn Iphone weer erkend te krijgen. Ik ben bereid om er een vergoeding voor te geven.

Groet Marcel (Rotterdam)

marcel.j.visser@gmail.com

King1987 02-08-09 15:36

Redsn0w gekocht??? Dat is een gratis app.

Maar goed,

Update je iPhone naar 3.0
Daarna Redsn0w van deze website gebruiken: 3G unlock - official redsn0w devteam site
Die stappen volgen, die unlock, jailbreakt en activeerd.

Daarna kan jij gewoon weer syncen.

Succes!

evmw 02-08-09 15:50

Dat bestand dat je zoekt is de firmware, kun je gewoon downloaden

marcel86 02-08-09 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 332686)
Dat bestand dat je zoekt is de firmware, kun je gewoon downloaden

Probleem is dat ik die wel download, maar niet kan selecteren van red snow.

Als ik het gedownload heb dan krijg ik een mapje met .dmg files en een map met firmware, in de map firmware twee mappen: ALL FLACH en DFU

Beiden staan vol met bestanden .img3.

Dit is niet te selecteren. Daar loop ik op vast

marcel86 02-08-09 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 332675)
Redsn0w gekocht??? Dat is een gratis app.

Maar goed,

Update je iPhone naar 3.0
Daarna Redsn0w van deze website gebruiken: 3G unlock - official redsn0w devteam site
Die stappen volgen, die unlock, jailbreakt en activeerd.

Daarna kan jij gewoon weer syncen.

Succes!

Ik heb het gekocht via Unlock iPhone 2G, 3G & 3Gs 3.0 - iPhone unlock Software - Unlock iPhone 3.0. Ik gebruik een mac computer omdat ik een hekel heb aan dingen die niet in één keer werken, dan maar wat geld ertegenaan.

Ik kreeg twee bestanden, redsnow en een map ipsw. In die laatste map zat wel firmware maar ik kon daaruit niets selecteren

evmw 02-08-09 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcel86 (Bericht 332701)
Probleem is dat ik die wel download, maar niet kan selecteren van red snow.

Als ik het gedownload heb dan krijg ik een mapje met .dmg files en een map met firmware, in de map firmware twee mappen: ALL FLACH en DFU

Beiden staan vol met bestanden .img3.

Dit is niet te selecteren. Daar loop ik op vast

Lijkt er op dat je een browser hebt gebruikt die de ipsw meteen uitpakt, dat moet dus niet! De ipsw zelf moet je selecteren in redsnow.

marcel86 02-08-09 16:34

Dat is raar, waar ik ook dat bestand .ipsw download krijg ik hetzelfde. Ik krijg een map met de naam .ipsw. En die browser is gewoon safari op een mac.

pascalletje 02-08-09 16:38

Als je bij voorkeuren/algemeen van Safari kijkt, kun je de optie "Open "veilige" bestanden na downloaden" uitzetten.
Als je vervolgens een firmware bestand download, moet je deze even hernoemen naar .ipsw in plaats van .zip, en dan kun je aan de slag...

marcel86 02-08-09 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje (Bericht 332715)
Als je bij voorkeuren/algemeen van Safari kijkt, kun je de optie "Open "veilige" bestanden na downloaden" uitzetten.
Als je vervolgens een firmware bestand download, moet je deze even hernoemen naar .ipsw in plaats van .zip, en dan kun je aan de slag...

Geprobeerd, maar je download een zip file. Dus die pak ik dan handmatig uit en dan heb ik hetzelfde probleem

evmw 02-08-09 16:53

Download even van hier:

iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From

Heb het idee dat je een wat vreemde source hebt waar je van download

marcel86 02-08-09 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 332729)
Download even van hier:

iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From

Heb het idee dat je een wat vreemde source hebt waar je van download

Ik download het van de webshop waar ik er zelfs voor heb betaald, maar ben ook online van andere sources gaan downloaden

Waar zou jij het vandaan halen dan?

evmw 02-08-09 16:57

Betaald :confused::eek:

Gebruik die link die ik noemde

marcel86 02-08-09 22:08

Ik ben nu zover dat ik in red snow wel de ipsw kan selecteren. (OP een mac moet je .zip verwijderen)

Maar na het gedoe met al die knoppen zeegt hij waiting for reboot, daar blijft hij nu op hangen.

King1987 02-08-09 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcel86 (Bericht 332939)
Ik ben nu zover dat ik in red snow wel de ipsw kan selecteren. (OP een mac moet je .zip verwijderen)

Maar na het gedoe met al die knoppen zeegt hij waiting for reboot, daar blijft hij nu op hangen.

Dan staat je iPhone niet goed in DFU (dat is wat die knoppen combinatie doet, het is belangrijk dat je dat goed en nauwkeurig volgt)

//topic verplaats naar Unlock

marcel86 02-08-09 22:26

Je bedoelt dat ik waarschijnlijk dan niet lang genoeg de knoppen inhoud?

Ik heb het nu al zes keer gedaan, maar blijft op reboot.

Als ik snowred dan afsluit, en de Iphone loskoppel zegt Itunes dat de Iphone eerst hersteld moet worden. Kan dit kloppen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 332950)
Dan staat je iPhone niet goed in DFU (dat is wat die knoppen combinatie doet, het is belangrijk dat je dat goed en nauwkeurig volgt)

//topic verplaats naar Unlock


King1987 02-08-09 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcel86 (Bericht 332952)
Je bedoelt dat ik waarschijnlijk dan niet lang genoeg de knoppen inhoud?

Ik heb het nu al zes keer gedaan, maar blijft op reboot.

Als ik snowred dan afsluit, en de Iphone loskoppel zegt Itunes dat de Iphone eerst hersteld moet worden. Kan dit kloppen?

Hmm, dan staat hij wel goed in DFU ;) die melding klopt. Dan moet je waarschijnlijk een andere FW 3.0 / FW 3.0.1 downloaden en die gebruiken. Ookal is de jouw goed, is een stom kwaaltje van Redsn0w waar ik ook wel eens tegen aan ben gelopen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.