//

Hoe zit het met Mobistar unlock?

Hoe zit het met Mobistar unlock? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb destijds een eerste generatie Iphone geimporteerd uit de states. Werkt geweldig, ondertussen dik anderhalf jaar oud en net de 3.0.1 erop gegooid. Wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-08-09, 12:00
timbeullens timbeullens is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard Hoe zit het met Mobistar unlock?

Ik heb destijds een eerste generatie Iphone geimporteerd uit de states. Werkt geweldig, ondertussen dik anderhalf jaar oud en net de 3.0.1 erop gegooid.

Wat ik me afvraag: Hier in Belgie koop je gewoon een unlockte iphone bij mobistar! Je kan er mee aan de slag met eender welke operator. Updates via itunes zijn geen enkel probleem!

Hoe zit dat nu precies, waar zit die specifieke unlock? En kan een iphone niet achteraf op die mannier geunlocked worden? Nu zit ik steeds te klooien met de redsnow unlock procedures. Wie kan me uitleggen waarom het niet op de "goede" mannier kan en of ik mijn iphone gelijk kan maken aan degene die verkocht worden door mobistar.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-09, 12:05
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Het is dus een AT&T simlock, AT&T heeft nog niks vrij gegeven over een eventuele unlock. Ik heb navraag gedaan bij iemand die ik ken in Amerika en ook hij was er mee bezig geweest maar het leek er niet op dat het er aan zat te komen. Maar zodra dit wel kan zal je het ongetwijfeld lezen op de homepage van iPc.


EDIT
pas gelijk je profiel ff aan naar 3.0.1

__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #3  
Oud 05-08-09, 16:26
timbeullens timbeullens is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Waar zit dan juist die lock?

Die Iphone is toch hardware met een firmware (OS) erop?
Ik kan me niet voorstellen dat er hardwarematig een instelling is gemaakt die de lock/unlock doet, dus moet er toch gewoon iets zijn met de firmware. Dus ik probeer enkel te begrijpen waar het verschil zit tussen een belgische iphone van mobistar waar je zo eender welke sim in klan stoppen, en de andere varianten.

Is hier echt niets aan te doen?
  #4  
Oud 06-08-09, 07:34
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Tja, als mensen dat zouden weten, dan zouden ze ook niet met Yellowsn0w of Ultrasn0w hoeven werken. Tis een goed geheim.

Ik heb een tijdje geleden ook geprobeerd contact op te nemen met AT&T, maar dit was niet mogelijk via de mail. Kon alleen bellen.
  #5  
Oud 06-08-09, 08:39
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Dat gaat via een iPhone Activation Server. Je moet je iphone aan itunes hangen waarna je serie en/of IMEI nagekeken kan worden en zo weten ze of het een (officieel) locked toestel is of niet.

Het loopt dus via servers van Apple zelf.
  #6  
Oud 06-08-09, 08:49
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Kijk, weer iets geleerd.

Vandaar dat je ook een simlock vrije eerst aan Aitjoenz moet hangen.... (met vervolgens de mededeling "gefeliciteerd" ).
Reageren

Labels
jailbreak, methode, mobistar, unlock, update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Hoe zit het met m'n tegoed ? joranvdl iTunes 2 18-02-11 21:49
3g downgraden, hoe zit het met de apps? fedor07 iPhone Apps 2 09-11-10 23:09
Hoe zit het nu met de koppelverkoop? parathion Orange 9 24-09-09 01:49
iPhone: Hoe zit het nou met 3g en 3.1 ? Itvmichel Jailbreak 18 17-09-09 09:12
hoe zit het met usb OTG? dedafmonteur iPhone algemeen 2 01-07-09 20:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.