iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: unlocken zonder t-mobile sim (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/43909-unlocken-zonder-t-mobile-sim.html)

scorpiodevil 16-09-09 15:52

unlocken zonder t-mobile sim
 
hoi allemaal,

ik krijg vanavond mijn eerste iphone 3g 16 gb, heb deze van een vriend gekocht.
nu zit hier nog een simlock op van t-mobile.
en heb zelf geen t-mobile sim (KPN)
nu zal de jailbreak wel lukken zonder sim, maar is het ook mogenlijk om de unlock uit te voeren zonder t-mobile simkaart?

groeten

Mootjuh 16-09-09 15:57

Aangezien het een vriend is van je waarvan je hem gekocht hebt mss heb je iets aan het volgende op het forum.. (legale unlock via T-mobile.. ) lees ff door want de persoon destijds de iphone heeft gekocht kan hem alleen unlocken!! succes

https://forum.iculture.nl/f18/i...-t-mobile.html

Hammertime 16-09-09 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiodevil (Bericht 352349)
hoi allemaal,

ik krijg vanavond mijn eerste iphone 3g 16 gb, heb deze van een vriend gekocht.
nu zit hier nog een simlock op van t-mobile.
en heb zelf geen t-mobile sim (KPN)
nu zal de jailbreak wel lukken zonder sim, maar is het ook mogenlijk om de unlock uit te voeren zonder t-mobile simkaart?

groeten

Als de firmware nooit is geupgrade naar 3.1 is het moglijk om te unlocken dmv ultrasnow. Volgens mij werkt dit ook prima als er nog geen simkaart in het toestel zit.

Succes! :D

scorpiodevil 16-09-09 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammertime (Bericht 352362)
Als de firmware nooit is geupgrade naar 3.1 is het moglijk om te unlocken dmv ultrasnow. Volgens mij werkt dit ook prima als er nog geen simkaart in het toestel zit.

Succes! :D

nee dat was nog niet gebeurt gezien hij hem ook altijd gejailbreakt had.
hij krijgt vandaag van de verzekering een nieuwe (oude was kapot) en deze koop ik van hem. hoop niet dat deze nieuwe dan geleverd word met 3.1 firmware

scorpiodevil 16-09-09 16:18

maar als ik het dus goed begrijp kan ik gewoon de iphone opstarten zonder sim en dan cydia/ultrasnow uitvoeren voor de unlock

alle telefoons die ik hiervoor heb gehad kwamen niet verder dan noodoproepen zonder de simkaart laat staan dat ik in het menu zou kunnen komen

scorpiodevil 16-09-09 19:33

het is allemaal gelukt :P

mede dankzij de duidelijke tutorials op deze site binnen 5 minuten mijn iPhone werkend met mijn Hi simkaart

mijn dank is groot

mrpralin 22-09-09 17:39

welke tutorials heb je gebruikt, heb namelijk net hetzelfde probleem:

Heb een iphone 3g 8gb 3.0 met t-mobile simlock van duitsland overgekocht van een vriend, maar heb zelf geen t-mobile abonnement om de gsm te kunnen activeren.

Heb al een jailbreak geprobeerd maar de gsm blijft vast in het activatiemenu op itunes en ik geraak niet verder zonder t-mobile sim of een andere oplossing

Weet iemand hoee?

scorpiodevil 22-09-09 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrpralin (Bericht 355222)
welke tutorials heb je gebruikt, heb namelijk net hetzelfde probleem:

Heb een iphone 3g 8gb 3.0 met t-mobile simlock van duitsland overgekocht van een vriend, maar heb zelf geen t-mobile abonnement om de gsm te kunnen activeren.

Heb al een jailbreak geprobeerd maar de gsm blijft vast in het activatiemenu op itunes en ik geraak niet verder zonder t-mobile sim of een andere oplossing

Weet iemand hoee?

heb gewoon de tutorial van deze site gebruikt om te jailbreaken,
https://forum.iculture.nl/f14/i...ws-fw-3-x.html

na de jailbreak kun je zonder sim opstarten en verbinding maken met een Wi-Fi netwerk om met cydia de unlock uit te voeren

https://forum.iculture.nl/f14/i...ck-fw-3-x.html

had ook een t-mobile prepaidkaartje tot mijn beschikking maar had deze uiteindelijk niet nodig.

mijn iPhone kon trouwens wel weer meteen opgehaald worden door pro-assist omdat de microfoon niet werkte :mad:

dus zodoende zit ik nu nog zonder iPhone hoop hem zo snel mogelijk terug te krijgen

mrpralin 22-09-09 18:09

Ik heb de jailbreak gedaan, maar nog geraak ik niet voorbij dat emergency call scherm.

Weet er iemand misschien wat ik verkeerd doe??

dikke merci!

scorpiodevil 22-09-09 18:14

geen bekenden die toevallig een t-mobile sim hebben?

al vind ik het toch vreemd die van mij starte na de jailbreak gewoon op zonder sim

mrpralin 22-09-09 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiodevil (Bericht 355246)
geen bekenden die toevallig een t-mobile sim hebben?

al vind ik het toch vreemd die van mij starte na de jailbreak gewoon op zonder sim

spijtig genoeg niet nee anders had ik het allang geprobeerd, maar hier in belgie kennen we geen t-mobile dus dan zou ik dan nederland moeten gaan om er ééntje te halen, maar weet niet of het wel werkt met een duits model. Ben nu niet zo ver van nederland maar toch :(

Alvast bedankt scorp

Iemand nog suggesties hoe ik dit zou kunnen oplossen??

Bij voorbaat dank!

EN-IS 22-09-09 23:46

Ehm mensen, je hebt voor het unlocken van een iPhone geen originele SIM nodig, waar halen jullie deze info vandaan eigenlijk? :confused:

Ik heb al misschien 6 a 7 iPhones ge-unlocked.

Eerste jailbreaken, willekeurig simkaart erin, hopla ultrasn0w erop en die persoon kan bellen!

scorpiodevil 23-09-09 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS (Bericht 355471)
Ehm mensen, je hebt voor het unlocken van een iPhone geen originele SIM nodig, waar halen jullie deze info vandaan eigenlijk? :confused:

Ik heb al misschien 6 a 7 iPhones ge-unlocked.

Eerste jailbreaken, willekeurig simkaart erin, hopla ultrasn0w erop en die persoon kan bellen!

dat zij ik ook al dat het bij mij zonder probleem werkte :)

dan zal hij waarschijnlijk de jailbreak niet goed uitvoeren vermoed ik

EN-IS 23-09-09 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiodevil (Bericht 355481)
dat zij ik ook al dat het bij mij zonder probleem werkte :)

dan zal hij waarschijnlijk de jailbreak niet goed uitvoeren vermoed ik

Er staan honderden handleidingen online, zelfs hier op IPC staan tig handleidingen (niet altijd even goed of duidelijk maar ja), als er een niet werkt zal de ander het wel doen :)

mrpralin 23-09-09 00:43

Kan zijn, zal het eens proberen te jailbreaken op een andere pc, misschien dat dat het probleem wel oplost.

Kan het kwaad dat het toestel geupgrade is naar 3.1? Misschien dat het daarmee te maken heeft.

Alvast nogmaal bedankt aan iedereen

EN-IS 23-09-09 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrpralin (Bericht 355494)
Kan zijn, zal het eens proberen te jailbreaken op een andere pc, misschien dat dat het probleem wel oplost.
Kan het kwaad dat het toestel geupgrade is naar 3.1? Misschien dat het daarmee te maken heeft.
Alvast nogmaal bedankt aan iedereen

Daar heeft het absoluut mee te maken, FW 3.1 is niet te unlocken op dit moment, hopelijk komt dev-team met een oplosisng binnenkort.

mrpralin 24-09-09 01:17

Laten we het hopen

Zou gewoon jailbreaken dan niet moeten kunnen lukken behalve het unlocken?

Mvg

murat00222 26-09-09 22:46

Hallo allemaal ,

Ik heb een iPhone 3G ik had 3.1 FW maar ik heb nu weer 3.0.1 en ik wil hem unlocken hoe moet dat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:36.