//

Legale unlock

Legale unlock discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik sta op het punt een iphone 3gs te kopen in nederland, tweedehands hij is legaal simlock vijr gemaakt zegt hij, maar als ik daar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-09-09, 19:53
ferrari_2 ferrari_2 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard Legale unlock

Ik sta op het punt een iphone 3gs te kopen in nederland, tweedehands

hij is legaal simlock vijr gemaakt zegt hij, maar als ik daar aan kom wil ik er 100 procent zeker van zijn dat dit zo is. welke stappen kan ik volgen om dit te zien?

Ik heb in de wiki gekeken maar ben niet veel wijzer geworden.

Wat ik al weet, is dat als er FW 3.1 opstaat, hij wel legaal simlock vrij gemaakt MOET zijn omdat er vooralsnog geen methoden zin om met 3.1 te unlocken. Klopt dit eigelijk wel wat ik nu zeg?

Ten tweede: Als er bv 3.0 opstaat, is de kans er dat het met een jailbreak gedaan is. Hoe zie je rap of er Cydia/Installer opstaat? Als dit er dan niet zou opstaan, en ik heb een laptop (mac) ter beschikking met itunes 9 (zonder internet), kan ik dan ter plekke een update doen? Want als hij echt legaal geunlocked is, moet dit gaan en moet na de update naar 3.1 nog altijd mijn eigen belgische simkaart werken.

Klopt mijn redenering?
Alvast bedankt allen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-09, 11:58
ferrari_2 ferrari_2 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard

Niemand die kan helpen??
  #3  
Oud 17-09-09, 12:49
DOTSY DOTSY is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferrari_2 Bekijk bericht
hij is legaal simlock vijr gemaakt zegt hij, maar als ik daar aan kom wil ik er 100 procent zeker van zijn dat dit zo is. welke stappen kan ik volgen om dit te zien?
Kijken of er cydia op staat en testen met je eigen simkaart of het bellen werkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferrari_2 Bekijk bericht
Wat ik al weet, is dat als er FW 3.1 opstaat, hij wel legaal simlock vrij gemaakt MOET zijn omdat er vooralsnog geen methoden zin om met 3.1 te unlocken. Klopt dit eigelijk wel wat ik nu zeg?
Dit klopt volgens mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferrari_2 Bekijk bericht
Ten tweede: Als er bv 3.0 opstaat, is de kans er dat het met een jailbreak gedaan is. Hoe zie je rap of er Cydia/Installer opstaat?
Ken je het icoontje? Bruin met een doosje erop (zie anders google: cydia logo - Google Afbeeldingen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferrari_2 Bekijk bericht
Als dit er dan niet zou opstaan, en ik heb een laptop (mac) ter beschikking met itunes 9 (zonder internet), kan ik dan ter plekke een update doen? Want als hij echt legaal geunlocked is, moet dit gaan en moet na de update naar 3.1 nog altijd mijn eigen belgische simkaart werken.
Dit is mijns inziens onnodig en af te raden (i.v.m. toekomstige jailbreak mogelijkheid, volg hiervoor het forum)

Meerendeels heb je dus gelijk
  #4  
Oud 17-09-09, 13:13
jacobdeboer33 jacobdeboer33 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Urk
Berichten: 86
Standaard

En als Cydia er op staat hoeft hij nog niet persé niet orgineel simlockvrij te zijn. Om dit te zien zul je in cydia moeten kijken of ultrasn0w geinstalleerd is. Dit doe je door op het Cydia icoon te klikken, wanneer opgestart klik op manage tabblad onderin 4e icoontje, hierna klik je op packages. Als ultrasn0w tussen deze items staat, is de telefoon niet orgineel simlockvrij. Toch is dit nog niet waterdicht. Als de telefoon gejailbroken is kan de gebruiker ultrasn0w installeren en er daarna voor zorgen dat cydia niet meer te zien is. Dus als je het zeker wil weten dan zul je toch moeten vragen of hij een restore wil doen waar je bij bent. Hierna je simkaart testen en als hij dan werkt is hij simlockvrij. En vraag natuurlijk om de aankoopbon. Is deze bon uit Italie of belgie dan is de telefoon ook simlockvrij. In andere landen is dit niet automatisch zo, maar kan tegen betaling worden gedaan door de provider. Suc6
  #5  
Oud 17-09-09, 18:01
ferrari_2 ferrari_2 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard

Bedankt voor alle info allemaal.

Stel nu dat hij toch niet legaal simlock-vrij gemaakt is, is er een mogelijkheid om achteraf te weten met welk abbonement hij is afgesloten (dus T-Mobile, KPN, Vodafone) ?? En kan ik dan gewoon naar deze winkel stappen en vragen voor een unlock? Hoeveel zou dit kosten?

Alvast bedankt allemaal
  #6  
Oud 17-09-09, 18:34
DOTSY DOTSY is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferrari_2 Bekijk bericht
Bedankt voor alle info allemaal.

Stel nu dat hij toch niet legaal simlock-vrij gemaakt is, is er een mogelijkheid om achteraf te weten met welk abbonement hij is afgesloten (dus T-Mobile, KPN, Vodafone) ?? En kan ik dan gewoon naar deze winkel stappen en vragen voor een unlock? Hoeveel zou dit kosten?

Alvast bedankt allemaal
Met de tips die we gaven kom je daar snel genoeg achter.
Mocht het dan toch niet zo zijn dan moet je hem gewoon vragen waar hij het heeft afgesloten. Vaak zie je dit ook op de sticker op de doos of op de aankoopbon.

Je kan dan eventueel wel legaal simlockvrij maken, maar dat moet de eigenaar van de telefoon voor je regelen omdat jij niet degene bent die het abonement hebt afgesloten. De kosten bij t-mobile 100€ in het eerste jaar en €50 in het twee (als ik het goed heb).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 01:47
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? mpke Unlock 7 23-11-10 21:12
iPhone 3G: Legale unlock 05.14.02 (belgië) Paraprozac Unlock 7 09-10-10 19:00
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 20:16
iPhone 3G: Legale unlock of wachten Huub88 Unlock 13 19-05-10 19:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:10.