iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Geen bereik na unlock en jailbreak iPhone 3g (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/43937-geen-bereik-na-unlock-jailbreak-iphone-3g.html)

baart 16-09-09 20:17

Geen bereik na unlock en jailbreak iPhone 3g
 
Hallo,

Ik heb een 3g gekocht, van iemand anders, maar er zat nog een t-mobile simlock op. Toen heb ik hem gejailbreaked en geunlocked met Yellowsn0w. Maar de iPhone heeft helemaal geen bereik:confused: (geen streepjes bovenin) En ik kan niet bellen en smsen. Weet iemand de oplossing? Ik heb software 3.0.

pascalletje 16-09-09 20:36

Gooi Yellowsn0w er eens af, en zet Ultrasn0w er eens op, ik denk dat je dan wle kan bellen :)

baart 16-09-09 20:37

Wat werkt zo'n forum goed, hij doet het!:D

pascalletje 16-09-09 20:47

Goed om te horen :) Heb de fout in het begin zelf ook een keertje gemaakt, vandaar dat ik het meteen wist :)

phonI 29-09-09 00:59

Hallo allemaal,

Ik zit ook met hetzelfd probleem , alleen ik heb de iphone via redsnow (7,2) vrij simlock gemaakt en jailbreak erop geinstalleerd.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik weer kan bellen en smsen.

P.S
op de iphone zit versie 3.0.1 (7A400)

ButcherJF 29-09-09 07:31

Je hebt nu alleen jailbreak, redsn0w unlockt een 3G niet. Je moet nu ultrasn0w draaien uit Cydia voor de unlock.

CreaTive2 29-09-09 14:10

Ik heb mijn iPhone 3g (fw 3.0) gejailbreakt, maar nu heb ik geen service boven in beeld staan. Mijn telefoon is simlock vrij gemaakt door t-mobile/apple maar nu werkt het dus niet??

Daarom heb ik ultrasn0w geinstalleerd, maar ik heb nu nog steeds geen bereik.
Wat kan ik doen? :(

EN-IS 30-09-09 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CreaTive2 (Bericht 358282)
Ik heb mijn iPhone 3g (fw 3.0) gejailbreakt, maar nu heb ik geen service boven in beeld staan. Mijn telefoon is simlock vrij gemaakt door t-mobile/apple maar nu werkt het dus niet??

Daarom heb ik ultrasn0w geinstalleerd, maar ik heb nu nog steeds geen bereik.
Wat kan ik doen? :(

Teruggaan naar tmob/apple, ik snap niet waarom je het dan nog probeert met ultrasn0w, je hebt op een legale manier geunlockt. Bel even met t-mob!

CreaTive2 30-09-09 14:36

Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik bootloader 5.9 heb?

EN-IS 30-09-09 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CreaTive2 (Bericht 358800)
Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik bootloader 5.9 heb?

Even alles op een rij, je hebt een 3G vorig jaar gekocht. Onlangs simlockvrij laten maken door T-MOBILE (ik neem aan dat je gebeld hebt enzo en dat ze dat meteen hebben doorgevoerd?)

Ik neem ook aan dat je sindsdien je telefoon meerdere malen hebt opnieuw opgestart?

Ok, ultrasn0w niet gebruiken, (maak eerst een backup) restore eens naar FW 3.0.

Dus download de 3.0 firmware (zie wiki) en dan SHIFT + HERSTEL in iTunes en FW selecteren die je hebt gedownload!

En als het daarna nog steeds niet werkt, bel even met T-Mobile.

Succes!

EDIT: hij heeft zijn profiel zojuist aangepast, net stond er 3.0, informatie hierboven klopte toen wel, nu niet meer!

CreaTive2 30-09-09 14:57

Wat je nu allemaal beschrijft had ik gister inderdaad gedaan.
Was niet gelukt dus ik heb hersteld met OS 3.1 er op...

Ik zal van de week wel geduldig nogmaals proberen of het wil lukken, want ik kreeg gister geen activatie schermpje in Itunes? (wat waarschijnlijk dus het probleem was.. te vroeg gaan jailbreaken)

Iphone3Gs 30-09-09 15:42

Jailbraken kan dus nu niet meer omdat je dus de firmware 3.1 hebt.
unlocken volgens mij ook niet meer (als ik dat goed gevolgd heb in de vorge tropic's)

CreaTive2 30-09-09 15:45

Je kunt je iPhone herstellen met een Custom 3.1 FW...
Ook kun je herstellen naar OS 3.0 in iTunes via DFU modes...

Ik had gister 3.0 geinstalleerd, Jailbreak uitgevoerd, had alleen geen bereik...

EN-IS 30-09-09 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CreaTive2 (Bericht 358824)
Wat je nu allemaal beschrijft had ik gister inderdaad gedaan.
Was niet gelukt dus ik heb hersteld met OS 3.1 er op...

Ik zal van de week wel geduldig nogmaals proberen of het wil lukken, want ik kreeg gister geen activatie schermpje in Itunes? (wat waarschijnlijk dus het probleem was.. te vroeg gaan jailbreaken)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 358860)
Jailbraken kan dus nu niet meer omdat je dus de firmware 3.1 hebt.
unlocken volgens mij ook niet meer (als ik dat goed gevolgd heb in de vorge tropic's)

Dat maakt niet uit, want je hebt een legale unlock, dus 3.1 zou zonder problemen moeten werken. Als jij nou eens activeert en iTunes melding even goed volgt, wat gebeurt er daarna?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CreaTive2 (Bericht 358863)
Je kunt je iPhone herstellen met een Custom 3.1 FW...
Ook kun je herstellen naar OS 3.0 in iTunes via DFU modes...

Ik had gister 3.0 geinstalleerd, Jailbreak uitgevoerd, had alleen geen bereik...

Custom FW 3.1 met of zonder activatie zou ook niks moeten uitmaken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 358860)
Jailbraken kan dus nu niet meer omdat je dus de firmware 3.1 hebt.
unlocken volgens mij ook niet meer (als ik dat goed gevolgd heb in de vorge tropic's)

Dat klopt.

CreaTive2 30-09-09 16:11

3.1 origineel draait nu ook gewoon goed.. Geactiveerd etc.
Is er al een jailbreak uit voor 3.1? Anders downgrade ik wel naar 3.0, activeer dan en voer dan de jailbreak nogmaals uit..

Is dat een optie? :)

EN-IS 30-09-09 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CreaTive2 (Bericht 358899)
3.1 origineel draait nu ook gewoon goed.. Geactiveerd etc.
Is er al een jailbreak uit voor 3.1? Anders downgrade ik wel naar 3.0, activeer dan en voer dan de jailbreak nogmaals uit..

Is dat een optie? :)

Dus je kunt bellen en gebeld worden?

CreaTive2 30-09-09 16:27

Nu ik gewoon keurig mijn OS 3.1 heb teruggeplaatst wel ja :)
Alleen nu nog met een jailbreak er op :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.