iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Unlocken 3GS 32Gb lukt niet (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/44155-unlocken-3gs-32gb-lukt-niet.html)

Doornroosje 20-09-09 10:44

Unlocken 3GS 32Gb lukt niet
 
Apple iphone

MarcelMarcel1 20-09-09 11:14

  1. Maak op de iPhone verbinding met een draadloos netwerk.
    Start Cydia op, dat staat op het springboard van je iPhone.
    Zie je een updatemelding in Cydia, tik dan op “upgrade essential”.
    Laat Cydia alle benodigde updates uitvoeren.
  2. Tik in Cydia onderaan het scherm op “Manage”.http://www.ifoneguide.nl/wp-content/...61-200x300.jpg
  3. Tik nu op “Sources” en daarna rechtsbovenaan op “Edit”. Vervolgens tik je op “Add” linksbovenaan het scherm.
    Je krijgt nu een popup te zien, waarin je de link naar de Cydia repo voor UltraSn0w kunt zetten.
    Vul daar ultrasn0w.comin zoals getoond in onderstaande afbeelding. Tik op “Add Source”.
    Let er op dat je een “0″ (het cijfer nul) gebruikt in het woord ultrasn0w en dus geen letter “O”.
    http://www.ifoneguide.nl/wp-content/...64-200x300.jpg
  4. Als de source succesvol is toegevoegd, tik je rechtbovenaan het scherm op “Done”.
    Je ziet repo666.ultrasn0w.com nu in je lijst met sources staan.
    Tik op de repo666.ultrasn0w.com source.Je ziet nu één programma in het lijstje staan, namelijk “UltraSn0w”.http://www.ifoneguide.nl/wp-content/...67-200x300.jpg
  5. Tik op UltraSn0w en je komt in het volgende scherm:http://www.ifoneguide.nl/wp-content/...68-200x300.jpg
  6. Tik nu op de knop “Install”
    en vervolgens op de knop “Confirm”.
    http://www.ifoneguide.nl/wp-content/...91-200x300.jpg
  7. UltraSn0w wordt nu geïnstalleerd.
    Sluit na de Installatie Cydia af en start je iPhone opnieuw op.
  8. Je kunt nu bellen met iedere willekeurige simkaart.
Bron: iFoneguide.nl

Michel15 20-09-09 11:21

De 3GS kun je momenteel niet meer unlocken zoals hierboven staat

WDS001 20-09-09 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 354179)
De 3GS kun je momenteel niet meer unlocken zoals hierboven staat

Dat kan wél nog als de iPhone draait op firmware 3.0, heeft die ondertussen 3.1 dan zal het inderdaad niet meer lukken.

EDIT
En ik veronderstel dat er 3.0 opstaat want hij is gejailbreakt met Redsn0w dus unlock moet wel werken met Ultrasn0w.


Doornroosje 20-09-09 11:22

Heel erg bedankt voor dit bericht Marcel, maar ik kom niet in mijn iphone, die blijft hangen op het begin scherm met het USB stekkertje met een pijltje naar het iTunes logo. Ook in iTunes zelf kom ik niet meer.

Michel15 20-09-09 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 354181)
Dat kan wél nog als de iPhone draait op firmware 3.0, heeft die ondertussen 3.1 dan zal het inderdaad niet meer lukken.

EDIT
En ik veronderstel dat er 3.0 opstaat want hij is gejailbreakt met Redsn0w dus unlock moet wel werken met Ultrasn0w.



Er stond dat ie de iPhone hersteld had, dus ga ervan uit dat ie nu 3.1 heeft.

WDS001 20-09-09 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doornroosje (Bericht 354182)
Heel erg bedankt voor dit bericht Marcel, maar ik kom niet in mijn iphone, die blijft hangen op het begin scherm met het USB stekkertje met een pijltje naar het iTunes logo. Ook in iTunes zelf kom ik niet meer.

Zeg eerst 'ns welke firmware je nu eigenlijk op je iPhone draait?

Doornroosje 20-09-09 11:25

Het is een iphone uit de UK en hij is al eerder geunlocked volgens mij. Ik kan ook niet zien of er nu 3.0 of 3.1 op staat. Ik heb 'm weten te herstellen via iTunes, nu nog de simlock?

Michel15 20-09-09 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doornroosje (Bericht 354186)
Het is een iphone uit de UK en hij is al eerder geunlocked volgens mij. Ik kan ook niet zien of er nu 3.0 of 3.1 op staat. Ik heb 'm weten te herstellen via iTunes, nu nog de simlock?

Heb je gewoon op herstellen geklikt ??

Dan zal het nu 3.1 zijn en dan moet je wachten tot er een oplossing komt

WDS001 20-09-09 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doornroosje (Bericht 354186)
Het is een iphone uit de UK en hij is al eerder geunlocked volgens mij. Ik kan ook niet zien of er nu 3.0 of 3.1 op staat. Ik heb 'm weten te herstellen via iTunes, nu nog de simlock?

Als je er 3.1 hebt opstaan heb je nu een zéér groot probleem: zowel unlock als jailbreak is nog niet beschikbaar en het is ook niet zeker dat het ooit beschikbaar zal komen (unlock).

Doornroosje 20-09-09 11:27

Ja heb gewoon op herstellen geklikt....

Doornroosje 20-09-09 11:27

kan ik geen downgrade meer doen dan?

WDS001 20-09-09 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doornroosje (Bericht 354190)
Ja heb gewoon op herstellen geklikt....

Dan heb je nu dus een probleem. Wachten en hopen dat het Dev Team met een jailbreak en unlock komt.

EDIT
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doornroosje (Bericht 354191)
kan ik geen downgrade meer doen dan?

Nee, je baseband downgrade niet mee in dat geval dus ben je er niets mee.


Doornroosje 20-09-09 11:41

Tijdens het herstel geeft ie inderdaad aan dat het toestel de nieuwste software krijgt...

Ik heb de verkoper net gemaild, die zei dat het toestel simlockvrij is, maar dat is ie nu dus niet meer. Hij mag het op gaan lossen, anders ga ik stappen ondernemen. Reken maar dat verkopen via marktplaats niet legaal is..... Ik ga zeker niet 650 euro uitgeven voor Jan met de korte achternaam...

Michel15 20-09-09 11:48

Simlockvrij is inderdaad niet altijd simlockvrij zoals het hoort.

Meestal bedoelt met simlockvrij gemaakt, maar ja daar heb je nu niks meer aan.
Succes met geld terug eisen dan, heb je het van een winkel of privepersoon gekocht op MP ?

Doornroosje 20-09-09 11:50

Wat ik me trouwens afvraag... na de systeem herstel zegt m'n foon dus dat er een simlock actief is. Plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iphone te activeren.
Onderop zit een balkje met "Ontgrendel" en als ik daarop klik en de pincode van de simkaart intoets zegt ie dat ie bezig is met ontgrendelen.

Ik heb nu de pincode van de simkaart afgehaald en nu krijg ik direct na opstarten het stekkertje met pijltje naar het iTunes logo.

Is dit dan wel de simlock???? Ik krijg nu geen berichten meer over een simlock. Ik kan alleen de foon nu gebruiken voor noodoproepen.

Michel15 20-09-09 11:55

Volgens mij is je iPhone nu niet geactiveerd, dus kun je er helemaal niks mee

Misschien kun je hem wel jailbreaken maar unlocken kan volgens mij nog steeds niet

WDS001 20-09-09 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doornroosje (Bericht 354207)
Wat ik me trouwens afvraag... na de systeem herstel zegt m'n foon dus dat er een simlock actief is. Plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iphone te activeren.
Onderop zit een balkje met "Ontgrendel" en als ik daarop klik en de pincode van de simkaart intoets zegt ie dat ie bezig is met ontgrendelen.

Ik heb nu de pincode van de simkaart afgehaald en nu krijg ik direct na opstarten het stekkertje met pijltje naar het iTunes logo.

Is dit dan wel de simlock???? Ik krijg nu geen berichten meer over een simlock. Ik kan alleen de foon nu gebruiken voor noodoproepen.

Normaal nu dus aan iTunes hangen om je iPhone te activeren, maar dat zal niet gaan doordat je geen Engelse sim hebt..

Doornroosje 20-09-09 12:09

Ik heb 'm dus via marktplaats gekocht... Heb 'm net een fel mailtje gestuurd, hij gaat dit echt maar gewoon oplossen! Anders onderneem ik ook stappen die hij niet leuk gaat vinden... Of hij gaat me maar die engelse simkaart leveren zodat ik de foon kan activeren, maar ik wil die telefoon hoe dan ook simlock vrij hebben. Ik wil 'm weer verkopen.

Doornroosje 20-09-09 12:33

maar is dit dan echt die simlock? Of activering waarbij ik de originele simkaart nodig heb? Of is dit gewoon wat anders? Op zich zou dit opgelost kunnen worden door er een simkaart van de engelse provider in te doen lijkt mij? Als ik die niet van m'n verkoper kan krijgen dan kan ik die wellicht via het internet ergens kopen? Zo duur is een losse simkaart niet toch?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.