iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Downgrade baseband (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/44175-downgrade-baseband.html)

praatpaal 20-09-09 15:03

Downgrade baseband
 
Graag zoek ik een mogelijkheid om de baseband te downgraden.

Ik draai nu OS 3.0 met bijbehorende baseband (04.26.08) op een gelockte 3G.

Ik zou graag een eerdere baseband willen hebben om een probleem hopelijk op te kunnen lossen. Nu heb ik meerdere dingen gelezen over een BB-downgrader in Cydia en een Quickpwnrc3, maar ik kom er maar niet uit wat de goede keuze is voor mij om te doen.

In principe maakt het niet uit welke firmware ik dan installeer, als ik maar even een andere baseband heb dan degene die er nu opzit.

Kan iemand me hier mee helpen?

Destiny 20-09-09 15:13

Downgraden van de baseband op de iPhone 3G is niet mogelijk.

praatpaal 20-09-09 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 354307)
Downgraden van de baseband op de iPhone 3G is niet mogelijk.

Ok, dank je wel voor je snelle reactie.

david007 21-09-09 13:31

Jou baseband is niet gelockt volgens mij de enige gelockte op dit moment is de 05.11.7

markmg 21-09-09 13:46

Alleen de 3GS is toch niet downgraden ? ik dacht altijd dat de 2g en 3g wel konden?

praatpaal 21-09-09 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door david007 (Bericht 354642)
Jou baseband is niet gelockt volgens mij de enige gelockte op dit moment is de 05.11.7

Dan blijft mijn eerste vraag nog over; is er een manier om de baseband te downgraden?

Yzord 21-09-09 14:05

Antwoord staat al in dit topic. Het kan niet.

praatpaal 21-09-09 14:24

Ik heb verder gezocht en even voor de volledigheid:

Het kan wel, maar er is een hele grote maar; je moet bootloader 5.08 hebben. Dan kan je mbv Fuzzyband (Cydia) je baseband downgraden. Fuzzyband zegt vanzelf of je 5.08 hebt of niet en of het dus kan ja/nee.

In principe zal een baseband alleen maar geupdate worden en kan je niet meer terug tenzij je dus bootloader 5.08 hebt.

Thaan 21-09-09 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praatpaal (Bericht 354662)
Ik heb verder gezocht en even voor de volledigheid:

Het kan wel, maar er is een hele grote maar; je moet bootloader 5.08 hebben. Dan kan je mbv Fuzzyband (Cydia) je baseband downgraden. Fuzzyband zegt vanzelf of je 5.08 hebt of niet en of het dus kan ja/nee.

In principe zal een baseband alleen maar geupdate worden en kan je niet meer terug tenzij je dus bootloader 5.08 hebt.

Precies, en de kans dat je bootloader 5.08 hebt is zo klein dat je er vanuit kunt gaan dat je hem niet hebt. Vooral als hij van T-Mobile Nederland is.

Maar als je een baseband hebt die gewoon gesimunlockt kan worden, wat voor problemen heb je er dan mee?

praatpaal 21-09-09 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaan (Bericht 354674)
Precies, en de kans dat je bootloader 5.08 hebt is zo klein dat je er vanuit kunt gaan dat je hem niet hebt. Vooral als hij van T-Mobile Nederland is.

Maar als je een baseband hebt die gewoon gesimunlockt kan worden, wat voor problemen heb je er dan mee?

Het probleem zit in de gps. Sinds een poosje lukt het niet om een goede fix te krijgen. Na talloze pogingen met oplossingen is het niet gelukt om het op te lossen. Nu is bij sommige mensen het probleem verdwenen met de update naar 3.1.
Met een custom install van 3.1 is het probleem er bij mij nog. Vandaar dat het misschien in mijn baseband zit. Dus ik wilde graag terug naar een andere baseband. Het is geen optie om te upgraden, want dan kan de simlock er niet af.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.