//

is er gevaar voor een simlockvrije iphone??

is er gevaar voor een simlockvrije iphone?? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoop dat iemant mij goed advies kan geven! ik kan niemand vinden die deze vraag kan beandwoorden! Ik werk als entertainer en dus reis ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-09, 01:16
bas-panneman bas-panneman is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Lanzarote (spanje)
Berichten: 9
Standaard is er gevaar voor een simlockvrije iphone??

Ik hoop dat iemant mij goed advies kan geven! ik kan niemand vinden die deze vraag kan beandwoorden!

Ik werk als entertainer en dus reis ik erg veel. ik heb er daarom voor gekozen een simlockvrije Iphone te kopen bij CDmedia.

Nu heb ik van een medewerker in de apple store gehoord dat ik beter geen updates kan doen voor mijn iphone omdat zij mijn iphone via internet kunnen blokeren en ik er dan niets meer mee kan doen!!

daar maak ik me wel zorgen over! zijn er zaken waarmee ik extra voorzichtig moet zijn met het downlaoden of uploaden van dingen voor mijn Iphone? of hoef ik mij geen zorgen te maken?

groetjes,

bas
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-09, 08:00
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Zoals ik het begrijp zijn de iPhones bij cdmedia niet officieel simlockvrij, dus kun je inderdaad NIET updaten...
Als je een officieel simlockvrije uit Belgie of Italie had gehad, hoefde je niet uit te kijken, en kon je gewoon updaten.
  #3  
Oud 28-09-09, 09:20
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Lees nog eens wat je gekocht hebt.

Er staat nogal expliciet bij dat je hem niet moet herstellen/updaten want hij is NIET OFFICIEEL SIMLOCKVRIJ maar met ultrasn0w.

Waar haal je nou vandaan dat hij wél officieel simlockvrij is?
  #4  
Oud 28-09-09, 13:53
bas-panneman bas-panneman is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Lanzarote (spanje)
Berichten: 9
Standaard

ik ben denk ik in de war geraakt met simlockvrij en met unlockt! ben nooit echt goed geweest met dit soord dingen. kan ik deze telefoon nu wel met elke simkaart gebruiken? dat wel toch? en kan ik iets met de telefoon doen zodat ik zonder zorgen kan updaten? of word dat lastig?

bedankt voor je advies!!
  #5  
Oud 28-09-09, 15:04
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Het betreft dus een toestel dat een simlock heeft. Dit toestel hebben ze mits een herschreven software simlockvrij gemaakt wat diende om het toestel met elke simkaart te laten werken.
Als je dan een officiële update doet gaat de software die er nu opstaat overschreven worden door officiële - niet aangepaste- software . Waardoor het toestel terug een simlock heeft en dus enkel kan gebruikt worden met een simkaart waarmee het toestel is geleverd.
Je moet dus inderdaad opletten dat je geen officiële update doet. Zolang kan je het gebruiken zoals voorheen. Wil je updaten ga dan even te raden bij deze groep mensen hier of bij iemand die er - zeker- wat van kent.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #6  
Oud 01-10-09, 22:42
bas-panneman bas-panneman is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Lanzarote (spanje)
Berichten: 9
Standaard wel downloaden via itunes store?

heb dus nu die iphone unlocked.

ben wel erg voorzichtig met het internetten enzo. al die apps en exta programmas die apple aanbied, kan ik die wel via de itunes store of mac site op mijn iphone zetten of is dat gevaarlijk?
zoiet, op wat voor manier kom ik aan dat soord iphone extra's?

kan ik mijn iphone registreren of ook niet?

of is alleen het instaleren van nieuw solfware waar ik voor uit moet kijken?

alvast badankt aan de kenners!!
  #7  
Oud 01-10-09, 22:51
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Je kan alles doen, installeer alleen de nieuwe firmware voor de iPhone niet.
Die wordt je normaal gesproken aangeboden via iTunes, kwestie van Annuleren klikken....
Nieuwe firmware staat er echt niet zomaar op, daar moet je nog wel een keertje voor op OK klikken.... Dus ff kwestie van opletten

Dit schermpje gaat het om:

  #8  
Oud 02-10-09, 01:10
bas-panneman bas-panneman is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Lanzarote (spanje)
Berichten: 9
Standaard

dank je wel voor je hulp!!!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag over het activeren van een origineel simlockvrije iPhone 3GS snverhallen iPhone algemeen 0 15-09-10 18:47
In welk land kan je een orginele simlockvrije 3G IPhone kopen? Verhulk Archief 9 13-06-08 11:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:44.