iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: 3GS unlock probleem nederlands (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/45065-3gs-unlock-probleem-nederlands.html)

Lukie 04-10-09 13:04

3GS unlock probleem nederlands
 
3.1 upgrade voor 3GS

VOORAF
Jailbreak zorgt ervoor dat je software van andere partijen dan Apple op je Iphone kunt installeren.
Na een Jailbreak kun je bijvoorbeeld met CYDIA een site toevoegen (ultrasnow) waarmee je software kunt installeren die je Iphone simlockvrij maakt (unlocken).
Tot release 3.0 was dit unlocken geen probleem. Met de komst van 3.1 heeft Apple een truukje uitgehaald die het onmogelijk maakt voor de Iphone 3GS om met de huidige unlock software te unlocken.



In de boot-ROM (opstart programma) van de Iphone staat de “baseband” software. Deze leest van de SIM kaart de juiste informatie voor wat betreft wel of geen SIM lock, en provider informatie. Het probleem in 3.1 is nu dat de boot-ROM niet meer te bereiken is met de huidige unlock software....



VERGELIJKING:
Zie de boot-ROM als je adsl router en de RAM-disk als je PC. Soms moet je de router updaten en soms je PC. Met de laatste update zijn beide geüpdatet en is er een wachtwoord in de router geplaatst, daar kun je dus niet meer bij :mad:

PWnage heeft aangepaste firmware 3.1 die de bestaande boot-ROM software laat staan.

Dus voor diegene die hun Iphone niet hebben geüpdatet is er een mogelijkheid om te updaten met een aangepaste 3.1 firmware zonder boot-ROM update.

Voor diegene met een Jailbreak en unlock EN daarna een officiële Apple update hebben gedaan naar 3.1 uitgevoerd is het probleem aanzienlijk groter.
Als je de ECID informatie hebt gebackupt kun je misschien downgraden maar de meeste upgraders hebben dit bestand niet…. Deze bestanden zijn specifiek voor je Iphone omdat deze gekoppeld zijn aan je ICCID en IMEI..Dus kopiëren uit een andere Iphone heeft geen zin.

VERGELIJKING:
Heb je een backup van je router met de oude configuratie kun je deze terug blazen. De updates van de PC blijven dan natuurlijk gewoon staan.

CONCLUSIE:
Als je update naar 3.1 moet je van de boot-ROM afblijven een originele update van Apple doet dit niet !!!

Als je hebt geüpdatet naar 3.1 en je bent je unlock kwijt en je hebt je ECID informatie niet gebackupt blijft er niets anders over dan te wachten totdat iemand het lukt om de boot-ROM te bereiken… :mad::mad:

Lukie

Bron : blog.iphone-dev.org
Thanks!!

De Generaal 04-10-09 14:44

Helder, ondanks dat het een rechtstreekse vertaling van een Dev Team artikel is, wellicht een sticky van maken?

tripel 04-10-09 17:58

Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt totdat de unlock voor 3.1 beschikbaar is? Ik heb een telefoon in Maleisie gekocht die het prima deed totdat ik koppelde aan iTunes. Ik merkte dat ik wel kon internetten e.d. maar dat ik geen provider meer had. Ik heb toen purplera1n gedraaid en die startte een herstel procedure op die firmware 3.1 op mijn telefoon installeerde. Terug naar 3.0 lukt niet (ik weet overigens niet welke versie ik oorspronkelijk had) want Apple geeft dan aan dat mijn telefoon not eligible is. Met T-Mobile heb ik geen bereik vandaar dat ik de telefoon in Maleisie heb gekocht. Dat scheelde me 300 euro tov in Nederland.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:41.