//

Dubai unlocked.. met waarschuwing

Dubai unlocked.. met waarschuwing discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Heb afgelopen week een 3GS 32GB in Dubai gekocht op het vliegveld. Hij is unlocked met FW 3.1. Originele verpakking, volledig gesealed. Ik dacht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-10-09, 17:02
rickcn rickcn is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Standaard Dubai unlocked.. met waarschuwing

Hoi,

Heb afgelopen week een 3GS 32GB in Dubai gekocht op het vliegveld. Hij is unlocked met FW 3.1. Originele verpakking, volledig gesealed. Ik dacht dus prachtig omdat ik verschillende weken in Belgie tevergeefs had gewacht! Dus Vodafone simkaartje uitmijn oude iPhone 2G gehaald, erin gestopt en 5 minuten later werkte hij als een tierelier. Alle date waren via mobileme gekopieerd.

Maar helaas blijkt bij het lezen van de handleiding dat er onder geen beding een upgrade gedaan moet worden via iTunes omdat dan de unlock ervanaf gaat? Dus bij het herstellen van de applicaties via Itunes niet gekozen voor de upgrade naar 3.1.2

Vraagje, als hij unlocked is, waar is dan die waarschuwing voor? Zal ik voor altijd en eeuwig vastzitten op 3.1?

Mvg,
Rick
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-09, 17:57
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickcn Bekijk bericht
Hoi,

Heb afgelopen week een 3GS 32GB in Dubai gekocht op het vliegveld. Hij is unlocked met FW 3.1. Originele verpakking, volledig gesealed. Ik dacht dus prachtig omdat ik verschillende weken in Belgie tevergeefs had gewacht! Dus Vodafone simkaartje uitmijn oude iPhone 2G gehaald, erin gestopt en 5 minuten later werkte hij als een tierelier. Alle date waren via mobileme gekopieerd.

Maar helaas blijkt bij het lezen van de handleiding dat er onder geen beding een upgrade gedaan moet worden via iTunes omdat dan de unlock ervanaf gaat? Dus bij het herstellen van de applicaties via Itunes niet gekozen voor de upgrade naar 3.1.2

Vraagje, als hij unlocked is, waar is dan die waarschuwing voor? Zal ik voor altijd en eeuwig vastzitten op 3.1?

Mvg,
Rick
Het is nog niet mogelijk om een iPhone 3GS 3.1 OTB te soft-unlocken (dat wil dus zeggen via de methodes van de jailbreak teams). Het lijkt mij dat de iPhone die jij gekocht hebt, origineel op 3.0 liep, en vervolgens met een custom FW geupdate is naar 3.1 en onder dat mom als een 3GS 3.1 is verkocht. Dit verklaart waarom je bij een update naar een hogere FW je (soft) unlock dus kwijt raakt. (Was het een hardware matige unlock geweest, zoals T-Mobile doet, dan had je altijd kunnen updaten).

Zou je misschien even de gegevens kunnen posten, zoals die in je iPhone staan (Instellingen > Algemeen > Info)? Dus wat er bij 'Versie' en 'Modemfirmware' staat? Ik denk namelijk dat jij wel zou kunnen updaten..
  #3  
Oud 18-10-09, 18:05
rickcn rickcn is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Standaard

Hoi,

Ik denk dat deze iPhone af fabriek gekomen is. Maar het gele papiertje dat is bijgevoegd en aangeeft dat het OS op v3.1 staat en dus iTunes het niet mag updaten, is erg verwarrend.

Hier zijn de gegevens:
Version: 3.1 (7C144)
Serial: 85937EHV3NR
Model: MC133ZP
Modem: 05.11.07

Heb je hier wat aan?

Mvg,
Rick
  #4  
Oud 18-10-09, 18:10
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Aan de baseband te zien is het toch een officieel simlockvrij toestel..Erg raar van dat briefje, ik zie namelijk geen reden waarom je m niet zou kunnen upgraden.
edit: maar doe het voor de zekerheid nog maar niet

Laatst gewijzigd door Shake3000; 18-10-09 om 18:13.
  #5  
Oud 18-10-09, 18:11
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickcn Bekijk bericht
Hoi,

Ik denk dat deze iPhone af fabriek gekomen is. Maar het gele papiertje dat is bijgevoegd en aangeeft dat het OS op v3.1 staat en dus iTunes het niet mag updaten, is erg verwarrend.

Hier zijn de gegevens:
Version: 3.1 (7C144)
Serial: 85937EHV3NR
Model: MC133ZP
Modem: 05.11.07

Heb je hier wat aan?

Mvg,
Rick
Bizar. Je baseband is 05.11.07 en draait op 3.1 wat er inderdaad op wijst dat ie waarschijnlijk zo fabrieksaf is. Jouw iPhone lijkt ge-soft-unlocked als het ik zo begrijp. Dat zou nog helemaal niet moeten kunnen. Wanneer het een hardwarematige unlock zou zijn geweest zou je altijd moeten kunnen updaten, maar dat is dus niet het geval, wat dus wijst op een soft unlock.

Of je zou wel moeten kunnen updaten, ondanks dat het briefje dat voorschrijft, omdat je een officiele simlock vrije toestel hebt, of zij lopen wel heel erg voor in Dubai (wat dus niet het geval kan zijn )

Ik zou het echt niet weten, dit heb ik nog niet meegemaakt.

Michel, WDS001? Jullie enig idee hoe dit kan?
  #6  
Oud 18-10-09, 19:30
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Je kan hem gewoon updaten hoor..briefje kan je negeren.
  #7  
Oud 18-10-09, 20:31
rickcn rickcn is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Standaard

Hmmm... 1 voor en 1 tegen. Wat is wijsheid nu? Als hij nu unlocked is met deze baseband, waarom zou hij dat niet zijn na de upgrade?

Wie o wie?
  #8  
Oud 18-10-09, 20:44
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickcn Bekijk bericht
Hmmm... 1 voor en 1 tegen. Wat is wijsheid nu? Als hij nu unlocked is met deze baseband, waarom zou hij dat niet zijn na de upgrade?

Wie o wie?
De enige logische verklaring is dat je iPhone toch wel hardware matig geunlocked is (zoals Yzord zegt), want het is onmogelijk dat de heren uit Dubai een soft unlock op jouw iPhone hebben toegepast. Pin mij er echter niet aan vast..

Waarom wil je overigens updaten naar 3.1.2. Ik ben zelf ook op 3.1 gebleven, immers zo'n grote update is 3.1.2. niet. Zolang je geen last heb van de coma mode, zou ik als ik jou was ook gewoon op 3.1 blijven.
  #9  
Oud 19-10-09, 07:47
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Model introduced: 2009
Production year: 2009
Production week: 37 (September)
Production number: 16791 (within this week)
Uitbreidingen: Uitbreidingsmogelijkheden van dit apparaat

Hij is dus van week 37, zat 3.1 er toen al niet standaard op ?
Ben nooit zo goed in weeknummers.

Als je met de nieuwe baseband kunt bellen dan zou ie dus echt simlockvrij zijn.
Bovendien wat zou er gebeuren als je update ? Er is geen nieuwere baseband immers ?

Als je het toch nog steeds niet vertrouwt kun je ook de custom 3.1.2 downloaden van dit forum
__________________

  #10  
Oud 19-10-09, 10:59
rickcn rickcn is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Standaard

Hoe kom je aan deze info?

Model introduced: 2009
Production year: 2009
Production week: 37 (September)
Production number: 16791 (within this week)

Waar vind ik dat?

Zoals het allemaal bij elkaar klinkt moet hij toch te upgraden zijn....

Rick
  #11  
Oud 19-10-09, 11:05
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickcn Bekijk bericht
Hoe kom je aan deze info?

Model introduced: 2009
Production year: 2009
Production week: 37 (September)
Production number: 16791 (within this week)

Waar vind ik dat?

Zoals het allemaal bij elkaar klinkt moet hij toch te upgraden zijn....

Rick
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #12  
Oud 20-10-09, 00:08
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickcn Bekijk bericht
Hoe kom je aan deze info?

Model introduced: 2009
Production year: 2009
Production week: 37 (September)
Production number: 16791 (within this week)

Waar vind ik dat?

Zoals het allemaal bij elkaar klinkt moet hij toch te upgraden zijn....

Rick

Hier: Klantenservice: Serienummers
  #13  
Oud 20-10-09, 01:07
Oflubjkismail Oflubjkismail is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

hallo
mijn vraag is waarom moeten JB en unlock zijn iphone 3gs uit buitenland
stel dat ik buitenland of belgie een simlock vrij iphone 3gs kopen moet ik dan JB.
of koop ik hier in nederland iphone 3gs maar wil ik mijn vodafone abonement gebruiken omdat heel gooide 3g onvangst heb.'
Wie wil mij graag helpen omdat ik had een iphone 3gs gekocht ligt in coma (uit engeland)
wil ik andere 3gs kopen voor mooie prijs.

Mvg
oflubjkismail
  #14  
Oud 20-10-09, 16:21
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

My two cents,
In de UAE (verenigde arabische emiraten) worden er normaliter geen provider gelockte toestellen verkocht. Ik kom er regelmatig, en heb mij door lokaal werkende collega's laten vertellen dat het verkopen van gelockte toetsellen verboden is(soort koppel verkoop wet)
Helaas kwam ik voor de officiele introductie van de iPhone in Dubai ook regelmatig 'doe het zel' unlockte toestellen tegen in gerenomeerde zaken. Dit doen ze dan om aan de wet te voldoen (unlocked verkopen)

Ik persoonlijk zou dus niet met zekerheid durven zeggen of het kosjer is om te updaten in jouw geval, het beste vraag je het aan de winkel waar ie vandaan komt.
  #15  
Oud 20-10-09, 16:37
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde Bekijk bericht
My two cents,
In de UAE (verenigde arabische emiraten) worden er normaliter geen provider gelockte toestellen verkocht. Ik kom er regelmatig, en heb mij door lokaal werkende collega's laten vertellen dat het verkopen van gelockte toetsellen verboden is(soort koppel verkoop wet)
Helaas kwam ik voor de officiele introductie van de iPhone in Dubai ook regelmatig 'doe het zel' unlockte toestellen tegen in gerenomeerde zaken. Dit doen ze dan om aan de wet te voldoen (unlocked verkopen)

Ik persoonlijk zou dus niet met zekerheid durven zeggen of het kosjer is om te updaten in jouw geval, het beste vraag je het aan de winkel waar ie vandaan komt.
Dit verandert niets aan de zaak. Immers, wanneer de telefoon hardware matig geunlocked is (wat dus is wanneer je zo'n telefoon simlockvrij koopt) dan zou je altijd, onder welke omstandigheden dan ook, moeten kunnen updaten. Enkel wanneer er een soft-unlock is toegepast op het toestel, kan deze verdwijnen wanneer je update. Gezien er voor de baseband waar TS nu op zit, nog ('in de verste mijlen') geen soft unlock is, kan het niet anders dan deze hardwarematig geunlocked is en dus geupdate zou moeten kunnen worden. Lijkt mij sterk, dat ze in Dubai wel een dergelijke methode hebben ontdekt (deze zou dan razendsnel het net rond gaan)..

Toch blijft het briefje opmerkelijk..
  #16  
Oud 14-04-10, 12:50
Suusie's schermafbeelding
Suusie Suusie is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Torrequebrada
Berichten: 52
Standaard

Ik ben aan het zoeken op alle pagina's en ik stuit op deze aangezien mijn iphone ook uit dubai komt..Ik heb geprobeerd te updaten zonder dat ik wist dat het NIET mocht.Ik zit welliswaar in de recoverymode en kom er met geen macht uit.Hij zat op 2.2 en ik weet niet meer wat ik moet doen.Kan ik hem wel downgraden eventueel??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G Dubai ber00469 Chat en geruchten 5 05-08-08 11:41
Iphone uit Dubai evexel Archief 89 21-02-08 04:14
Korte Versie Unlocked 1.0.2 naar unlocked 1.1.1 (WIN) Dien Unlock [archief] 91 04-01-08 14:12
iPhone 1.0.2. unlocked MAC naar 1.1.1. unlocked efefes Unlock [archief] 2 13-11-07 15:20
MacOSX: Handleiding van unlocked 1.0.2 naar unlocked 1.1.1 MacFoxx Unlock [archief] 30 12-11-07 18:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:32.