//

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een nieuwe 32GB 3GS en wilde unlocken. Ik moest wel activeren anders bleef ik dat kabeltje maar op het scherm houden. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #381  
Oud 27-03-10, 15:35
kingkitesurf kingkitesurf is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik heb een nieuwe 32GB 3GS en wilde unlocken. Ik moest wel activeren anders bleef ik dat kabeltje maar op het scherm houden. Ik heb wel als eerste in die Mac file de aanpassing gemaakt in /ect/hosts/ omdat het me 1 keer was gelukt om via blackrain te activeren.

Daarna bleef mijn Mac zeuren om een restore waarbij ik van 3.1.2 (05.11.07) naar 3.1.3 (05.12.01) moest gaan. Geen keuze of ik kon niet verder. Nu is het dus vernieuwd en sta ik op 3.1.3.

Ik wil alleen unlocken! Volgens mij moet ik door die Cydia host terug kunnen naar 3.1.2 (05.11.07) maar hoe. Wie weet dat? Of is het kansloos en moet ik wachten tot er een unlock is...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #382  
Oud 27-03-10, 15:44
VeeGee VeeGee is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingkitesurf Bekijk bericht
Ik heb een nieuwe 32GB 3GS en wilde unlocken. Ik moest wel activeren anders bleef ik dat kabeltje maar op het scherm houden. Ik heb wel als eerste in die Mac file de aanpassing gemaakt in /ect/hosts/ omdat het me 1 keer was gelukt om via blackrain te activeren.

Daarna bleef mijn Mac zeuren om een restore waarbij ik van 3.1.2 (05.11.07) naar 3.1.3 (05.12.01) moest gaan. Geen keuze of ik kon niet verder. Nu is het dus vernieuwd en sta ik op 3.1.3.

Ik wil alleen unlocken! Volgens mij moet ik door die Cydia host terug kunnen naar 3.1.2 (05.11.07) maar hoe. Wie weet dat? Of is het kansloos en moet ik wachten tot er een unlock is...
Ja je moet wachten tot er een unlock is. Het is alleen mogelijk om de firmware te downgraden, niet de baseband. Als de baseband eenmaal geupdate is, dan is deze niet meer te downgraden.
  #383  
Oud 27-03-10, 19:02
awilderink awilderink is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 34teKEBr Bekijk bericht
Ik krijg het niet werkend met mijn KPN Hi simkaart. Uiteraard blackra1n geïnstalleerd, hierna blacksn0w. Dit verloopt allemaal prima. Hierna herstart ik mijn iPhone 3GS en komt er weer te staan, simlocked.
Ja, Hier het zelfde Probleem
  #384  
Oud 02-04-10, 14:04
OwBeeGee's schermafbeelding
OwBeeGee OwBeeGee is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 113
Stuur een bericht via MSN naar OwBeeGee
Standaard

Klopt het dat met itunes 9.1 die blackbreeze gebruikt moet worden? via ih8sn0w?
__________________
[ The dreams in which I'm iPhoning are the best I'd ever had! ]
  #385  
Oud 04-04-10, 13:33
arkel99 arkel99 is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 49
Standaard

IK ben de weg een beetje kwijt hier. Ik heb een iphone 3G met firmware 3.1. modemfirmware 4.26.08 jailbroken en unlocked met ultrasnow. Hoe kan ik het makkelijkst naar 3.1.3 waarbij ik mijn unlock houd? (en is hij dan thered unlocked?)
  #386  
Oud 04-04-10, 16:05
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard FW 3.1.3 met BaseBand 05.11.07 Unlocken

Step 1: Download blacksn0w.deb from the official blackra1n site (http://blackra1n.com/blacksn0w.deb) and unpack it using 7-zip (http://sourceforge.net/projects/seve...5.exe/download)

Step 2: Make sure you have OpenSSH installed on your iPhone:

Open Cydia. Touch on “Search” tab and then search for “OpenSSH”.


Install “OpenSSH” and reboot your iPhone.
Step 3: Connect your iPhone with your computer. Make sure iTunes is not running.

Step 4: Download and install Cyberduck for Mac (download link given below). Enter the following details to login to your phone:

Server: The IP address of your iPhone. Settings –> Wi-Fi –> <Your Network Name>
Username: root
Password: alpine
Protocol: SFTP (SSH File Transfer Protocol)


For Windows, download and install WinSCP from here and enter the following details to login to your phone:

Hostname: The IP address of your iPhone. Settings –> Wi-Fi –> <Your Network Name>
User name: root
Password: alpine
Protocol: SCP
Step 5: Copy the System\Library\LaunchDaemons\com.apple.CommCenter.plist from blacksn0w.deb to /tmp/ directory on the phone.



Step 6: Download the patched blacksn0w.dylib file from here (http://rapidshare.com/files/365719996/blacksn0w.zip) and copy it over to /usr/lib/ on the phone.

Step 7: Now try to execute a test load via the MobileTerminal app on your iPhone. Download “MobileTerminal” app from Cydia if you haven’t already and run the following command to login via root.

su root
alpine

Once you have logged in, enter the following command in one go as stopping CommCenter will disconnect/pause Wi-Fi and SSH.



launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist ; launchctl load /tmp/com.apple.CommCenter.plist ; launchctl start com.apple.CommCenter

Make sure you get signals with your T-Mobile SIM card.

Step 8: Now if test load is successful, copy the com.apple.CommCenter.plist file from /tmp/ directory on the phone to /System/Library/LaunchDaemons/. Reboot you phone now and it should all work.

If test load does not work, the phone will freeze, wait 20 seconds and reboot via (Power+Home) buttons combination.

Also check out our complete jailbreaking guides for iPhone 3.1.3 firmware for iPhone 2G, 3G, 3GS and iPod touch 1G/2G using redsn0w 0.9.3, redsn0w 0.9.4, sn0wbreeze, PwnageTool 3.1.5. Unlocking can be done using ultrasn0w or blacksn0w.

For iPhone 3.1.2 firmware, you can use blackra1n, PwnageTool, redsn0w, sn0wbreeze, ultrasn0w and blacksn0w to jailbreak and unlock your iPhone and iPod touch. [Thanks to axenory for the hat tip via twitter]

UPDATE 1: Blacksn0w RC2 has now been released which includes this fix. More info can be found here.


Disclaimer: This guide is for testing & educational purposes only. Follow it on your own risk. I’m not responsible for any loss of important data or malfunctioning of your iPhone.

Laatst gewijzigd door scoop1; 04-04-10 om 18:33. Reden: toegevoegd
  #387  
Oud 04-04-10, 19:38
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Discussies samengevoegd.
  #388  
Oud 05-04-10, 21:47
marqw marqw is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 66
Standaard

niet te geloven, heb al een tijdje de 3gs, zit op baseband 050711 en momeneteel op custom firmware 3.1.3. ik wil terug naar 3.1.2 krijg nl steeds geen service.

wie helpt, ik zoek me suf en vind niet het antwoord, niets lijkt te helpen, t ding crasht steeds!!
  #389  
Oud 07-04-10, 09:06
rogerm rogerm is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: breda
Berichten: 2
Standaard

Heb hetzelfde probleem. Inmiddels veel gezien over dat we moeten wachten op een jailbreak voor 3.2.1 met firmware 05.12.01 maar kan nergens vinden of er dat nu aankomt. Wellicht heeft iemand meer info.

Thanks
  #390  
Oud 07-04-10, 09:07
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marqw Bekijk bericht
niet te geloven, heb al een tijdje de 3gs, zit op baseband 050711 en momeneteel op custom firmware 3.1.3. ik wil terug naar 3.1.2 krijg nl steeds geen service.

wie helpt, ik zoek me suf en vind niet het antwoord, niets lijkt te helpen, t ding crasht steeds!!
Ik neem aan dat je geünlockd hebt met Blacksn0w? Zonee, dan zal je nooit Service krijgen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rogerm Bekijk bericht
Heb hetzelfde probleem. Inmiddels veel gezien over dat we moeten wachten op een jailbreak voor 3.2.1 met firmware 05.12.01 maar kan nergens vinden of er dat nu aankomt. Wellicht heeft iemand meer info.

Thanks
Het enige antwoord hierop is nog steeds: heb een beetje geduld, de jailbreak komt er wel aan
  #391  
Oud 07-04-10, 13:19
wangping wangping is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 5
Standaard

Hallo allemaal, er is een mogelijkheid voor iPhone 3G bezitters, met bootlaoder 5.8, die per ongeluk (zoals ik) een upgrade naar 3.1.3 met BB 05.12.01 hebben gedaan.
Je moet eerst je SW restoren naar 3.1.2 of lager (3.0). Hoe dat moet kan je elders vinden in dit forum (Saurik beschrijft dit). Als dat gelukt is en je weer een jailbrake hebt uitgevooerd (met b.v. Blackra1n) kan je daarna de BB 05.12.01 downgraden met "FuzzyBand" Check eerst met F0recast of je bootloader 5.8 hebt zo ja dan heb je geluk. Je kan dan "FuzzyBand" installeren vanuit Cydia en uitvoeren. "FuzzyBand" downgrade je BB 05.12.01 naar 04.26.08. Als dat gelukt is kan je daarna "Ultrasn0w" installeren (staat ook beschreven). Daarna je SIM erin, opnieuw starten en je kan weer bellen Mij is het in ieder geval gelukt )
Sucses
  #392  
Oud 07-04-10, 13:27
MercuryFox MercuryFox is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

Hallo allemaal,

Voor werkwijze downgraden.
Kijk onderstaande link voor meer info.Ken er zelf niks van.

Downgrade iPhone 3.1.3 Baseband 05.12.01 | Redmond Pie

Laatst gewijzigd door MercuryFox; 07-04-10 om 13:31.
  #393  
Oud 07-04-10, 20:34
rogerm rogerm is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: breda
Berichten: 2
Standaard

Thanks maar helaas bootlader 5.9 en dat kan dus niet.

Nog meer suggesties?
  #394  
Oud 08-04-10, 15:04
Graziella Graziella is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 24
Standaard

@MarcW

Probeer deze link eens te volgen. Het is mij gelukt!

blacksn0w crashes 3.1.2 firmware 05.11.07 baseband 3GS, no shsh on file (Solution) extechblog

Gewoon even restoren met custom firmware 3.1.2 (kan je via dit forum vinden) en dan bovenstaande link volgen.

Ciao
  #395  
Oud 09-04-10, 14:54
Mr_Belgium Mr_Belgium is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

Hi -

ik heb hetzelfde probleem als de post van Bukkie, op 29 december:

3GS, 3.1.2, verse telefoon, nog nooit eerder JB'ed of unlocked. Heb er net blackrain RC3 op gezet, hij start mooi terug op, maar ik kan niets installeren via blackrain want hij zegt dat ik geen internet connectie heb. Ik kan nochtans wel surfen via m'n Wi-Fi. Ik kan Blackra1n ook niet de-installeren, daar reageert hij niet op.

Iemand ervaring mee ? Thanx.
  #396  
Oud 19-04-10, 00:09
Extremus Extremus is offline
• iOS 3.1.3
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 14
Standaard

Hallo,

Mijn Iphone is onlangs gecrashed en kon helemaal niks meer. Ik zag alleen nog een Apple logo. Op basis daarvan heb ik mijn Iphone gereboot. Nu moet hij weer opnieuw unlocked en gejailbreaked worden. Het enige probleem is dat telkens als ik Blackra1n opstart en hij verbinding wil maken met mijn Iphone, er een melding komt die zegt dat de herstelmodus actief is en dat ik hem eerst moet herstellen. Dat heb ik echter al meerdere malen gedaan. Ik blijf dus maar in een cirkeltje bezig. Heeft iemand een idee hoe ik alsnog mijn Iphone kan unlocken zonder dat ik deze melding krijg?

Ik heb een tijdje gezocht en hoop dat ik in het goede topic zit met mijn vraag:$

Alvast bedankt,

-Ex-

Laatst gewijzigd door Extremus; 19-04-10 om 00:17.
  #397  
Oud 19-04-10, 02:45
prince prince is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: -
Berichten: 26
Standaard

Ik heb een probleem dat mijn gejailbraktee en ge-unlockte 3GS (models A1303) Hij liep vast en er staat een stekkertje in mijn beeldscherm met een Itunes logo.
Als ik hem aansluit wil Itunes de software upgrade naar 313, maar ik weet dat we daar nog geen jailbrake en unlock hebben.

Als ik restore firmware 312 (iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore) wil instaleren met shift herstellen geeft bij aan dat hij aan het herstellen van de Iphone bij Apple aan het conroleren is. Vervolgens krijg ik de melding dat de Iphone niet kan worden hersteld en dat de het apperaat niet is geschikt voor de opgegeven versie.

Ik weet toch zeker dat ik een Iphone 3gs heb!

HELP! Wat doe ik fout? Ik ben al de hele nacht bezig....
  #398  
Oud 08-05-10, 17:07
sweetmissy sweetmissy is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 5
Standaard

ik heb volledig volgens handleiding proberen mijn 3GS 3.1.2 050711 via blackra1n en snow te unlocken maar is nog steeds niet gelukt.

als ik ipv T-Mobile er een KPN of Vodafone simcard in plaats krijg ik nog steeds geen netwerk connectie.
Het is een gloednieuwe iphone die ik afgelopen vrijdag heb gekregen bij verlenging.
Had vorige maand dezelfde serie iphone van mijn zoon het ook gedaan en daarbij is het wel gelukt dus ik snap er niks meer van. Het enige verschil is dat de ene zwart is en de andere een witte.

heeft iemand suggesties?
  #399  
Oud 12-05-10, 11:00
sweetmissy sweetmissy is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 5
Standaard

ik heb volledig volgens handleiding proberen mijn 3GS 3.1.2 050711 via blackra1n en snow te unlocken maar is nog steeds niet gelukt.

als ik ipv T-Mobile er een KPN of Vodafone simcard in plaats krijg ik nog steeds geen netwerk connectie.
Het is een gloednieuwe iphone die ik afgelopen vrijdag heb gekregen bij verlenging.
Had vorige maand dezelfde serie iphone van mijn zoon het ook gedaan en daarbij is het wel gelukt dus ik snap er niks meer van. Het enige verschil is dat de ene zwart is en de andere een witte.

heeft iemand suggesties?
  #400  
Oud 19-05-10, 13:27
streamhosting streamhosting is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een ander Modemfirmware op staan kan het ook op deze 05.12.01 firmware de unlockcode doen.??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Unlock Ultrasn0w voor iPhone 4, 3GS en 3G is er! - Verzameltopic WDS001 Unlock 183 26-08-13 16:26
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 213 13-11-10 11:32
Wi-Fi-problemen na Blacksn0w - Verzameltopic RuttieBARCA Unlock 66 23-04-10 00:06
Unlock - iPhone 3G/3GS - FW 3.1.2 - Blacksn0w via Blackra1n - [Windows/Mac OS X] Destiny Unlock 0 20-12-09 21:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.