//

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Het hele verhaal van de bootrom geldt alleen voor de 3GS...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 17-11-09, 10:58
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Het hele verhaal van de bootrom geldt alleen voor de 3GS
__________________

Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 17-11-09, 11:02
carlovs carlovs is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
Het hele verhaal van de bootrom geldt alleen voor de 3GS
Hmmmm komt hier nog een oplossing voor?

Thnx!
  #163  
Oud 17-11-09, 13:15
mwhmilano mwhmilano is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard Geen carrier signal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mwhmilano Bekijk bericht
Iphone 3.G, 3.1.2. met modemfirmware 05.11.07 ge-jailbraikt en ge-unlocked met blackrain, alles lijkt goed gegaan te zijn maar hou aanbieder 5.0 in de Iphone en heb soms slechts 1 minuut bereik om daarna "geen service" weer te geven. Iemand een idee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snowflake Bekijk bericht
HIER JUIST HETZELFDE
ALLES WERKT BUITEN DE UNLOCK
IK ZIE DE NAAM VAN MIJN PROVIDER MAAR IK KRIJG GEEN SIGNAAL
3G, soft 3.1.2, modem 05.11.07 model MB489NF CARRIER 5.0

HELP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HjB Bekijk bericht
En ook ik ga mij nu maar eens melden. Hier een buitenlandse 3G. Alles verloopt zoals het hoort, maar blijf de melding "geen service" houden. Over Wi-Fi lukt alles wel, kan ook alle programma's installeren enz enz.

Heb nu echt heel veel dingen geprobeert. Meerdere malen opnieuw 3.1.2 geinstalleerd, meerdere malen laten sneeuwen. Opnieuw opstarten, vliegtuigmodus aan/uit, alles herstellen naar fabriekswaarden. Niets schijnt te werken, terwijl dit echt niet mijn 1e toestel is die ik jb

Ik weet het niet meer en denk dat het hem toch zit dat blacksn0w niet werkt voor alle toestellen. Maar misschien heeft iemand nog een idee die nog niet is genoemd
Was zo blij met de komst van blackra1n maar toen bovenstaande probleem terwijl ik verder alleen maar tevreden geluiden hoorde.
Vroeg me al af; ben dus blijkbaar niet de enige met dit probleem. zijn er nog meer mensen die er niet uitkomen en wellicht nog belangrijker; iemand die weet wat de oplossing is?
  #164  
Oud 17-11-09, 21:33
Firefighter207 Firefighter207 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 7
Standaard

Heb ook een probleem met blackrain, heb 2 16Gb US Iphones gejailbreaked en met geunlocked, maar als ik de iphone opnieuw opstart, start hij rechtstreeks op in DFU modus. Ik kan hem weer opnieuw met blackrain aan de praat krijgen, maar erna gaat hij weer in DFU met een opstart.
Ik krijg hem zelfs niet meer hersteld met Itunes, steeds fouten.

Iemand een idee? Met twee 32Gb US is het wel perfect gelukt.
Hoe krijg ik ze in godsnaam nog hersteld naar de oorspronkelijke FW.

Groeten,

Stef
  #165  
Oud 17-11-09, 22:07
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firefighter207 Bekijk bericht
Heb ook een probleem met blackrain, heb 2 16Gb US Iphones gejailbreaked en met geunlocked, maar als ik de iphone opnieuw opstart, start hij rechtstreeks op in DFU modus. Ik kan hem weer opnieuw met blackrain aan de praat krijgen, maar erna gaat hij weer in DFU met een opstart.
Ik krijg hem zelfs niet meer hersteld met Itunes, steeds fouten.

Iemand een idee? Met twee 32Gb US is het wel perfect gelukt.
Hoe krijg ik ze in godsnaam nog hersteld naar de oorspronkelijke FW.

Groeten,

Stef
Dat is omdat je de nieuwe bootrom hebt. Lees dit topic even door en je zal te weten komen dat je enkel een tethered-jailbreak kan hebben en dus na elke reboot opnieuw moet jailbreaken
  #166  
Oud 18-11-09, 13:24
Knop's schermafbeelding
Knop Knop is offline
• iOS 8.3
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 21
Standaard

Mede forummers, is het al verstandig om mijn 3GS baseband 04.26.08 up te daten naar 3.1.2.?

Zit nu nog op 3.0 ( jailbreak + unlock). Werkt eigenlijk prima, meer loop steeds vaker tegen app`s op welke werken op 3.1, dus een update zit er wel aan te komen. Echter lees ik hier ( 2 weken oud ) : Geohot brengt blacksn0w en blackra1n RC3 uit - iPhone - iPhoneclub.nl dat updaten nog niet aan te raden is met mijn Baseband. Is daar inmiddels al verandering in? Ik ben wel afhankelijk van mijn unlock.

Laatst gewijzigd door Knop; 18-11-09 om 13:50.
  #167  
Oud 18-11-09, 13:42
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knop Bekijk bericht
Mede forummers, is het al verstandig om mijn 3GS baseband 04.26.08 up te daten naar 3.1.2.?

Zit nu nog op 3.0 ( jailbreak + unlock). Werkt eigenlijk prima, meer loop steeds vaker tegen app`s op welke werken op 3.1, dus een update zit er wel aan te komen. Echter lees ik hier ( reeds gedateerd ) : Geohot brengt blacksn0w en blackra1n RC3 uit - iPhone - iPhoneclub.nl dat updaten nog niet aan te raden is met mijn BB. Is daar inmiddels al verandering in? Ik ben wel afhankelijk van mijn unlock.
Het is inderdaad 'veilig' om te updaten naar 3.1.2., want je kunt daarna gewoon unlocken via Blackra1n RC3.
  #168  
Oud 18-11-09, 14:23
HjB's schermafbeelding
HjB HjB is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Het is inderdaad 'veilig' om te updaten naar 3.1.2., want je kunt daarna gewoon unlocken via Blackra1n RC3.

Ik vind niet dat je zulke uitspraken kunt doen, aangezien er toch nog users op dit forum zijn die problemen ondervinden met het unlocken.
  #169  
Oud 18-11-09, 14:37
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HjB Bekijk bericht
Ik vind niet dat je zulke uitspraken kunt doen, aangezien er toch nog users op dit forum zijn die problemen ondervinden met het unlocken.
Je zult iemand nooit wijs kunnen maken, dat er bij een jailbreak nooit iemand is die er geen problemen bij ondervindt, want je zult altijd iPhone's tegenkomen die problemen genereren bij het jailbreaken. Wat dat betreft zou je zo'n uitspraak nooit kunnen doen dan, ook niet bij de jbtools van het DevTeam etc.

Je kunt gewoon updaten naar 3.1.2. en vervolgens Blackra1n draaien zonder problemen. Lees de reacties in dit topic er maar op na.
  #170  
Oud 18-11-09, 15:01
Den_Beiren Den_Beiren is offline
• iOS 8.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den_Beiren Bekijk bericht
Ook hier graag wat hulp,..

Ik heb twee toestellen (usa) die de laatste software hebben, jailbraked op mac met blackra!n, voor unlock blacksnow gebruikt uit de blackra!napp, alles verloopt zonder problemen, alleen vinden de toestellen geen carrier.
De pincode wordt gevraagd, simcard wordt unlocked, maar er komt geen gsmsignaal binnen.

Gegevens:

1/ 3G, soft 3.1.2, modem 05.11.07, SN: 889057E....., model MB046LL
2/ 3GS, soft 3.1, modem 05.11.07, SN: 87929U......, model MB716LL

Alle hulp is uiteraard welkom!

UPDATE: de 3gs welkt na het downloaden van blacksnow uit cydia (met blackrainrepo)
terug een update,.. de 3G terug hersteld in itunes, blackra1n laten draaien, geen Wi-Fi om blacksnow te draaien.
Netwerkinstellingen laten herstellen
"alle" instellingen laten herstellen
reboot van toestel geprobeerd,..

Het lijkt hier van kwaad tot erger te gaan,..

Iemand een idee wat nu te proberen?
  #171  
Oud 18-11-09, 23:01
Knop's schermafbeelding
Knop Knop is offline
• iOS 8.3
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Je zult iemand nooit wijs kunnen maken, dat er bij een jailbreak nooit iemand is die er geen problemen bij ondervindt, want je zult altijd iPhone's tegenkomen die problemen genereren bij het jailbreaken. Wat dat betreft zou je zo'n uitspraak nooit kunnen doen dan, ook niet bij de jbtools van het DevTeam etc.

Je kunt gewoon updaten naar 3.1.2. en vervolgens Blackra1n draaien zonder problemen. Lees de reacties in dit topic er maar op na.
Klinkt goed, bedankt! Gewoon met m`n huidige jailbreaktoestel de originele 3.1.2. van itunes downloaden, en daarna blackrain downloaden, en gaan? en dan je apps restoren en het is weer als vanouds?
  #172  
Oud 18-11-09, 23:10
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

@knop , moet op die manier werken ( zo ging het bij mij tenmiste wel , heb wel als tussenstap blacksn0w nog gedraaid ).

Voor de rest : het is en blijft elektronica en software en dat KAN altijd fout gaan , ervaring leert ook dat mensen ( ik niet uigezonderd ) ongeduldig zijn en dan krijg je soms rare situaties , eerste keer bij mij viel ie ook steeds in herstelmode , DFU >nw FW > Blackra1n > problem solved , blijven proberen en elk probleem kent meestal een oplossing
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #173  
Oud 18-11-09, 23:21
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ravenge Bekijk bericht
Ik zelf heb een simkaartje (abbo) van HI KPN, maar om toch zelf de activatie door iTunes te laten lopen wilde ik vragen of een kaartje (prepaid) voor ongeveer 10 euro het zal laten toe staan om te activeren in iTunes. Het is tenslotte zonde om 10 euro uit te geven als mijn plan niet werkt

Heb zelf toen voor een vriedin in een soortgelijke situatie met een T-Mobile prepaid geactiveerd , dus voor mij werkte het
  #174  
Oud 18-11-09, 23:23
Knop's schermafbeelding
Knop Knop is offline
• iOS 8.3
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz Bekijk bericht
Heb zelf toen voor een vriedin in een soortgelijke situatie met een T-Mobile prepaid geactiveerd , dus voor mij werkte het
Ik heb de mijne geactiveerd met een Franse Orange prepaid, dat ging prima!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz Bekijk bericht
@knop , moet op die manier werken ( zo ging het bij mij tenmiste wel , heb wel als tussenstap blacksn0w nog gedraaid ).

Voor de rest : het is en blijft elektronica en software en dat KAN altijd fout gaan , ervaring leert ook dat mensen ( ik niet uigezonderd ) ongeduldig zijn en dan krijg je soms rare situaties , eerste keer bij mij viel ie ook steeds in herstelmode , DFU >nw FW > Blackra1n > problem solved , blijven proberen en elk probleem kent meestal een oplossing
Oke,bedankt, ben blij dat er met mijn `oudere` baseband een oplossing is. Ik gebruik de jailbreak hoofdzakelijk voor de unlock.. Nog 2 maanden wachten, en ik kan `m gratis onlocken bij Orange Frankrijk...Eigenlijk wel blij om...

Laatst gewijzigd door WDS001; 19-11-09 om 17:26. Reden: Mquote-knop gebruiken aub!
  #175  
Oud 19-11-09, 05:45
Ravenge Ravenge is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knop Bekijk bericht
Ik heb de mijne geactiveerd met een Franse Orange prepaid, dat ging prima!
Heb jij geen geïmporteerde iPhone uit Frankrijk of heb je deze gewoon bij T-Mobile NL gekregen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz Bekijk bericht
Heb zelf toen voor een vriedin in een soortgelijke situatie met een T-Mobile prepaid geactiveerd , dus voor mij werkte het
Dank je voor de informatie. Ik ga vandaag nog een T-Mobile simkaart halen, vindt het toch fijner om de activatie via iTunes zelf te laten lopen.
  #176  
Oud 19-11-09, 14:47
HjB's schermafbeelding
HjB HjB is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 17
Standaard

Ok. Heb de iPhone ook werkend. Simkaart bleek afgesloten te zijn door de provider. En dat mij dan ook even niet vertellen... Geen woorden voor hoe ik mij voelde toen ik er achter kwam Al dat gepruts...
  #177  
Oud 19-11-09, 15:03
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den_Beiren Bekijk bericht
terug een update,.. de 3G terug hersteld in itunes, blackra1n laten draaien, geen Wi-Fi om blacksnow te draaien.
Netwerkinstellingen laten herstellen
"alle" instellingen laten herstellen
reboot van toestel geprobeerd,..

Het lijkt hier van kwaad tot erger te gaan,..

Iemand een idee wat nu te proberen?
Ik zit al 3 weken met dit probleem, en heb echt alles wat ik kan/weet al 20x geprobeert en echt niks lijkt te werken..

gebruik me iphone nu als ipod touch en heb een andere telefoon ernaast...

maar De Generaal zei dat er eind november een nieuwe unlock uit komt dus die ga ik dan proberen en met een beetje mazzel werkt die dan wel...

als iemand dit probleem heeft gehad en weet hoe je het kan oplossen???? PLS POST HET HIER!!
  #178  
Oud 19-11-09, 15:44
madrettor madrettor is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 18
Standaard

Nou mensen ik weet niet wat er allemaal mis is met m'n iPhone maar blackrain is volgens mij kl€&&(;te jailbreak...

Ik heb geüpdate naar 3.1.2 en daarna blackrain en afc2add gebruikt met cydia...dat is allemaal goed gegaan maar 3G unrestrictor doet het niet...

Als ik programma's wil installeren lukt het niet..
Lijkt wel of hij helemaal niet is gejailbreakt..
Had ik nog maar gewoon versie 3.0
  #179  
Oud 20-11-09, 09:40
Knop's schermafbeelding
Knop Knop is offline
• iOS 8.3
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ravenge Bekijk bericht
Heb jij geen geïmporteerde iPhone uit Frankrijk of heb je deze gewoon bij T-Mobile NL gekregen?

Ik heb mijn iPhone 3gs afgelopen zomer uit frankrijk meegenomen, uit de Orange-shop. Ik heb `m wel daar laten activeren, met de orange pre-paid kaart. Ze gebruikte daarvoor mijn huidige itunes-account.
  #180  
Oud 21-11-09, 12:27
RoyR RoyR is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Unlock/Jailbreak is gelukt ik heb Blackra1n er 2 keer over heen gegooid omdat ik de eerste keer Wi-Fi problemen had! Maar dat is nu ook verholpen alleen Youtube blijft een ene probleem maar geen zin om daar aandacht aan te geven mis het ook niet echt Alleen ik weet niet of dit normaal is maar steeds als ik mijn iPhone uitzet of hij valt uit omdat de baterij leeg is dan vraagt hij of ik hem aan Itunes wil koppelen. Heel irritant want ik was pas op school en en toen was me batterij leeg en heb ik geen muziek gehad toen ik naar huis ging (en moet 1 uur reizen + 15 min fietsen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Unlock Ultrasn0w voor iPhone 4, 3GS en 3G is er! - Verzameltopic WDS001 Unlock 183 26-08-13 16:26
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 213 13-11-10 11:32
Wi-Fi-problemen na Blacksn0w - Verzameltopic RuttieBARCA Unlock 66 23-04-10 00:06
Unlock - iPhone 3G/3GS - FW 3.1.2 - Blacksn0w via Blackra1n - [Windows/Mac OS X] Destiny Unlock 0 20-12-09 21:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.