//

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic

iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij problemen zou je kunnen overwegen een custom firmware te gebruiken en dan via Cydia te unlocken. Dit verhelpt in ieder geval het YouTube probleem. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 03-11-09, 22:39
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Bij problemen zou je kunnen overwegen een custom firmware te gebruiken en dan via Cydia te unlocken. Dit verhelpt in ieder geval het YouTube probleem. Met de andere hier vermelde problemen heb ik geen ervaring.

EDIT
oh ja vergeten te vermelden, dan ben je wel de tethering kwijt


Laatst gewijzigd door ControlSje; 03-11-09 om 22:41.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 03-11-09, 22:43
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Waar vind ik de instellingen voor tethering? Of zit de tethering tool niet in de blacksnow van cydia?
  #43  
Oud 03-11-09, 22:45
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Waar vind ik de instellingen voor tethering? Of zit de tethering tool niet in de blacksnow van cydia?
Ik heb even geen iPhone die met BlackRa1n gejailbreakt is maar volgens mij staat de tethering gewoon in de netwerk instellingen.
  #44  
Oud 03-11-09, 22:55
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Ik heb even geen iPhone die met BlackRa1n gejailbreakt is maar volgens mij staat de tethering gewoon in de netwerk instellingen.
Bij mij staat er geen instelling tussen voor de tethering.

Is dit normaal bij een unlock via Cydia?
  #45  
Oud 03-11-09, 22:56
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Bij mij staat er geen instelling tussen voor de tethering.

Is dit normaal bij een unlock via Cydia?
Welke Jaibreak methode heb je gebruikt?
  #46  
Oud 03-11-09, 23:06
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Bij mij staat er geen instelling tussen voor de tethering.

Is dit normaal bij een unlock via Cydia?
De Tethering optie is vanaf fw 3.1 geblokkeerd. Doorloop de volgende stappen om deze optie weer te krijgen:

2) Open cydia
3) De repo "ifoneguide" zoeken en installeren
4) Zoek op "tethering patch" en installeer de 3G of de 3GS versie afhankelijk van je model iPhone
5) Herstart je iphone
6) Ga naar http://profiles.ifoneguide.nl/ (op je iphone) en installeer het juiste profiel voor je provider
7) In Instellingen -> Algemeen -> Netwerk vind je nu de optie "Internet-tethering", zet deze aan!

Et voila. Had je overigens kunnen vinden door middel van de zoekfunctie.
  #47  
Oud 03-11-09, 23:45
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
De Tethering optie is vanaf fw 3.1 geblokkeerd. Doorloop de volgende stappen om deze optie weer te krijgen:

2) Open cydia
3) De repo "ifoneguide" zoeken en installeren
4) Zoek op "tethering patch" en installeer de 3G of de 3GS versie afhankelijk van je model iPhone
5) Herstart je iphone
6) Ga naar http://profiles.ifoneguide.nl/ (op je iphone) en installeer het juiste profiel voor je provider
7) In Instellingen -> Algemeen -> Netwerk vind je nu de optie "Internet-tethering", zet deze aan!

Et voila. Had je overigens kunnen vinden door middel van de zoekfunctie.
hartelijk dank. Maar ik bedoelde de tethering functie die ingebouwd zit in blackrainR3/blacksnow. Snap je?

Nu heb ik het gedaan op jouw manier. Maar in die url van ifoneguide vind ik enkel profielen voor nederland, duitsland en de VS. België zit er niet tussen. Ik zit dan nog bij een speciale provider in belgië: mobile vikings (MVNO van base). Waar zou ik het profiel kunnen vinden voor mijn provider?
  #48  
Oud 04-11-09, 08:05
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ducaz Bekijk bericht
als ik het goed begrijp kun je em niet unlocken met een mac, je moet windows hebben?
Unlocken doe je op de iPhone en niet op de computer. Op welke manier, is afhankelijk van de jailbreak methode. Heb je een custom firmware gebruikt dan kun je unlocken door BalckSn0w te installeren via Cydia, en als je BlackRa1n gebruikt hebt kun je BlackSn0w installeren via de BlackRa1n applicatie op de iPhone.
  #49  
Oud 04-11-09, 10:57
wisdom wisdom is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

Heb een 3GS met laatste OS(3.1.2) uit de states
Gisteren gejailbreaked.. (no problem)
dan volgens de richtlijnen Bootneuter via Cydia binnengehaald voor de unlock
Maar bootneuter blijft hangen op "Determining Current Settings"
zelfs na herstarten, geen oplossing..

kan iemand mij helpen?
  #50  
Oud 04-11-09, 11:02
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wisdom Bekijk bericht
Heb een 3GS met laatste OS(3.1.2) uit de states
Gisteren gejailbreaked.. (no problem)
dan volgens de richtlijnen Bootneuter via Cydia binnengehaald voor de unlock
Maar bootneuter blijft hangen op "Determining Current Settings"
zelfs na herstarten, geen oplossing..

kan iemand mij helpen?
Lees post 1 even. Je moet Blacksn0w hebben, niet Bootneuter
  #51  
Oud 04-11-09, 11:07
wisdom wisdom is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

Neomatrix,
alvast bedankt voor je reactie..

Maar deze 3gs was nog nooit gejailbreaked met vorige versies.

Heb gisteren nogmaals een restore gedaan via Itunes en opnieuw via blackra1n Cydia en Blacksn0w binnengehaald..
Maar ook via Blacksn0w geen oplossing gevonden, bleef ook daar hangen..
  #52  
Oud 04-11-09, 11:13
stereopanda's schermafbeelding
stereopanda stereopanda is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 172
Standaard

@wisdom;

Weet je zeker dat je alle stappen goed uitvoerd? probeer het anders eens opnieuw! Download eerst eens de originele 3GS 3.1.2 firmware hier: http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw

Zet je iPhone in DFU door 10 sec de home/power button ingedrukt te houden, laat na 10 sec. de bovenste knop los en houd de home knop nogmaals 5 seconden vast. Je iPhone staat dan in DFU! Hang je telefoon aan iTunes en houd vervolgens de shiftknop op je toetsenbord ingedrukt en druk op restore! Selecteer nu de originele firmware die je net hebt gedownload en restore je iPhone! Nadat hij hier helemaal klaar is download je eventjes blackra1n vanaf: blackweather

Run dit tooltje, en dan zou hij het toch echt moeten doen! Hier staan ook genoeg handleiding voor op het forum zelf!
__________________
Windows says: reboot.. Linux says be root!
  #53  
Oud 04-11-09, 12:03
smmo smmo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 5
Standaard Risico

Ik heb mijn iphone recentelijk gejailbreakt via blackra1n. Heb de app inmiddels zelf al weg gedaan. Ik vond het prettig dat er met een jailbreak niets mis kon gaan. Nu heb ik wel eens vernomen dat het bij een unlock anders ligt. Mijn abbo gaat pas over 2 maanden in, maar zou hem nu al graag willen gebruiken. Is er een risico verbonden aan deze tool? Of kan alles gerestored worden via de restore in itunes?
  #54  
Oud 04-11-09, 12:20
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janvb Bekijk bericht
werkt dit dan niet voor 1st gen iphones?(niet 3Gof GS)
Zoals in de titel staat: iPhone 3G/3GS

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smmo Bekijk bericht
Ik heb mijn iphone recentelijk gejailbreakt via blackra1n. Heb de app inmiddels zelf al weg gedaan. Ik vond het prettig dat er met een jailbreak niets mis kon gaan. Nu heb ik wel eens vernomen dat het bij een unlock anders ligt. Mijn abbo gaat pas over 2 maanden in, maar zou hem nu al graag willen gebruiken. Is er een risico verbonden aan deze tool? Of kan alles gerestored worden via de restore in itunes?
Er zijn helemaal geen risico's aan verbonden. Loopt het fout, dan kan je nog altijd herstellen in iTunes
  #55  
Oud 04-11-09, 12:33
smmo smmo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 5
Standaard

Nu is de unlock volgens mij gelukt. Ik weet niet hoe je dat kan zien? Maar ik prop mij Hi sim erin en ik krijg weinig response, kan niet bellen en niet smsen. Bij bereik staat er dan ook bijna niets, misschien is dat het probleem? Hoe kan ik dit het beste oplossen.
Hij popt ook op met simlock actief, en dan doe je ontgrendel en typ je je pincode in en dat krijg ik dus weinig bereik.
  #56  
Oud 04-11-09, 14:37
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Modbreak:
Mensen met Wi-Fi-problemen kunnen in dit topic terecht! Ik heb hier al enkele berichten verplaatst.


Laatst gewijzigd door WDS001; 04-11-09 om 14:41.
  #57  
Oud 04-11-09, 16:08
Robijinho Robijinho is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Mijn 3GS is 'gewoon' met T-Mobile, maar doordat blacksn0w tethering weer mogelijk maakt heb ik mijn iPhone unlocked. Het probleem is alleen dat het niet werkt! Ik heb de instellingen van iFoneguide voor T-Mobile gedownload, dus het lijkt me dat die goed zijn.

Bij Systeemvoorkeuren>Netwerk is wel te zien dat mijn Macbook en mijn iPhone verbonden zijn via Bluetooth, en ook op mijn iPhone kom het Internet Tethering o.i.d. boven in het scherm. Nu staat er wel bij dat de iPhone geen IP-adres heeft. Dit lijkt mij het probleem, maar ik weet alleen niet hoe ik dit kan verhelpen. Dus mijn vraag is, weet een van jullie de oplossing?
  #58  
Oud 04-11-09, 16:15
jeedepee jeedepee is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik moet een nog nieuwe iphone unlocken en jailbreaken, en ik heb begrepen dat ik daarvoor blackra1n moet installeren en runnen.
Ik heb hier: https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post379491 vernomen dat ik mijn vragen het best bij het blacksn0w topic kan stellen.

Zijn dit de stappen die ik moet nemen:
Start Blackra1n -> Druk op Make it Rain -> Telfort SIM-kaart in de iphone en deze inschakelen tot het scherm waarop de SIM-kaart code gevraagd wordt -> verdere handleiding volgen tot blackra1n is geïnstalleerd.

Vervolgens op de iphone blacksn0w downloaden en installeren, toch?

Nu zou de unlock en jailbreak compleet moeten zijn.

Mocht het nou niet goed gaan, hoe kan ik dan terug naar de huidige (fabrieks)instellingen? Ik heb immers geen backup in iTunes, de iphone is nog nooit aangesloten geweest...
Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door jeedepee; 04-11-09 om 16:19.
  #59  
Oud 04-11-09, 16:35
Cap Cap is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb hem gejailbreaked met blackra1n alleen nu is hij geheel vastgelopen, ik kan hem ook niet meer uitzetten, er staat alleen maar dat ik hem moet aansluiten aan Itunes maar mn comp herkent het apparaat niet wan ik hem in de usb poort steek????

Normaal hoort d Iphone te trillen wan je hem op stil zet, hier eageert hij ook niet op

Laatst gewijzigd door Cap; 04-11-09 om 16:38.
  #60  
Oud 04-11-09, 16:40
smmo smmo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 5
Standaard

Zo ik ben er dan toch uitgekomen. Was veel makkelijker dan ik dacht. Ik heb eerst een full restore gedaan naar 3.1.2. Toen Blackra1n RC3 gedraait ( werkt echt als de malle nu). Gejailbreakt en toen voordat ik nog cydia geinstallt had gewoon blacksnow gedraait. De eerste keer hing hij in het logscreen, toen heb ik op de home knop gedrukt, en opnieuw opgestart. Toen nog een keer gedaan werkte heel snel.

Toen Hi simkaart erin en pincode van die hi simkaart ingevoerd en werkt nu prima!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Unlock Ultrasn0w voor iPhone 4, 3GS en 3G is er! - Verzameltopic WDS001 Unlock 183 26-08-13 16:26
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 213 13-11-10 11:32
Wi-Fi-problemen na Blacksn0w - Verzameltopic RuttieBARCA Unlock 66 23-04-10 00:06
Unlock - iPhone 3G/3GS - FW 3.1.2 - Blacksn0w via Blackra1n - [Windows/Mac OS X] Destiny Unlock 0 20-12-09 21:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.