iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Blacksn0w zonder Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/47473-blacksn0w-zonder-wifi.html)

Nemisis2003 03-11-09 22:04

Blacksn0w zonder Wi-Fi
 
Oplossing:

http://www.ihackintosh.com/2009/11/u...ut-Wi-Fi-cydia/

Eerst een custom 3.1.2 gemaakt met Pwnage 3.1.4. Herstel in itunes met custom.
Daarna via diskaid (win) bestanden uit de post op hun plek gezet en de iphone gereboot. Telfort doet het weer


Original message:

Hallo mensen,

Ik heb al in tijden geen Wi-Fi meer, maar bij 3.0 kon ik gelukkig via USB hacktivaten. (Ultrasn0w 0.6...)
Nu dacht ik dat Blackrain automatisch de package voor Blacksn0w zou installeren, maar dat bleek dus niet het geval. Ik heb gewoon Wi-Fi nodig om blacksn0w binnen te halen. Is er al een manier om Blacksn0w binnen te halen/ te installeren zonder Wi-Fi?
Heel erg bedankt alvast...:(

Timmeh_ 03-11-09 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 379119)
Hallo mensen,

Ik heb al in tijden geen Wi-Fi meer, maar bij 3.0 kon ik gelukkig via USB hacktivaten. (Ultrasn0w 0.6...)
Nu dacht ik dat Blackrain automatisch de package voor Blacksn0w zou installeren, maar dat bleek dus niet het geval. Ik heb gewoon Wi-Fi nodig om blacksn0w binnen te halen. Is er al een manier om Blacksn0w binnen te halen/ te installeren zonder Wi-Fi?
Heel erg bedankt alvast...:(

Als je jailbreakt met BlackRa1n staat na afloop in de Blackra1n-applicatie ook BlackSn0w.

XIII 03-11-09 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 379143)
Als je jailbreakt met BlackRa1n staat na afloop in de Blackra1n-applicatie ook BlackSn0w.

Maar dat haalt blackra1n toch van een server? (denk ik)

Vlak voor zes uur stond er bij mij even blacksn0w, toen weer icy en vlak na zes uur kreeg ik een aantal keer een foutmelding dat een server overbelast was. Pas daarna stond er blacksn0w.

Kan het mis hebben, maar ik leid daaruit af dat dit (deels) van een server wordt gehaald (als je RC1/2 hebt gebruikt, misschien is dat bij RC3 anders?). In mijn geval overigens via 3G, dus daar was geen Wi-Fi voor nodig.

ControlSje 03-11-09 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 379143)
Als je jailbreakt met BlackRa1n staat na afloop in de Blackra1n-applicatie ook BlackSn0w.

Volgens mij is het probleem dat Wi-Fi niet meer werkt op zijn iPhone.
Dus hij kan BlackSn0w niet via BlackRa1n en ook niet via Cydia installeren.

Ik heb nog niet gelezen dat BlackSn0w via USB te instaleren is.

De Generaal 03-11-09 22:52

Inderdaad, heb het daarstrak zelf ook geprobeerd. Je hebt internet nodig om Blacksn0w te kunnen installeren, zonder lukt het niet.

Timmeh_ 03-11-09 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 379163)
Maar dat haalt blackra1n toch van een server? (denk ik)

Vlak voor zes uur stond er bij mij even blacksn0w, toen weer icy en vlak na zes uur kreeg ik een aantal keer een foutmelding dat een server overbelast was. Pas daarna stond er blacksn0w.

Kan het mis hebben, maar ik leid daaruit af dat dit (deels) van een server wordt gehaald (als je RC1/2 hebt gebruikt, misschien is dat bij RC3 anders?). In mijn geval overigens via 3G, dus daar was geen Wi-Fi voor nodig.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 379166)
Volgens mij is het probleem dat Wi-Fi niet meer werkt op zijn iPhone.
Dus hij kan BlackSn0w niet via BlackRa1n en ook niet via Cydia installeren.

Ik heb nog niet gelezen dat BlackSn0w via USB te instaleren is.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 379167)
Inderdaad, heb het daarstrak zelf ook geprobeerd. Je hebt internet nodig om Blacksn0w te kunnen installeren, zonder lukt het niet.

Jullie hebben helemaal gelijk, ik was te voorbarig ;)

Nemisis2003 03-11-09 23:54

Hopen op een gogem die weer een usb-sn0w variant maakt :(

Lunchbox 04-11-09 00:33

Is een custom firmware met Blacksn0w ingebakken geen optie? CF's zullen toch wel redelijk snel hier op het forum te vinden zijn, niet?

Nemisis2003 04-11-09 08:15

Nou Lunchbox, dat zou best eens kunnen werken :) Ik ga houd het in de gaten.

jdj79 04-11-09 14:00

Loop eens door je wijk en scan op onbeveiligde Wi-Fi netwerken. Zijn er zoveel te vinden...

XIII 04-11-09 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdj79 (Bericht 379435)
Loop eens door je wijk en scan op onbeveiligde Wi-Fi netwerken. Zijn er zoveel te vinden...

Gebruik maken van andermans netwerk (zelfs als het onbeveiligd is) is toch strafbaar in NL?

WDS001 04-11-09 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 379488)
Gebruik maken van andermans netwerk (zelfs als het onbeveiligd is) is toch strafbaar in NL?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdj79 (Bericht 379435)
Loop eens door je wijk en scan op onbeveiligde Wi-Fi netwerken. Zijn er zoveel te vinden...

Even ontopic blijven, het probleem is dat Wi-Fi niet meer werkt op de iPhone en niet dat er geen Wi-Fi netwerk in de buurt is ;)

Nemisis2003 04-11-09 16:20

Idd, als m'n Wi-Fi gewoon werkte had ik al lang een oplossing gevonden ;). Loop nu tijdelijk met een SE Xperia, wat een hel :(. Gelukkig ben ik bereikbaar, maar ideaal is anders..
Ik hoop btw dat ze van dit topic een sticky maken. Na 3.0 zijn er meer mensen waarvan de Wi-Fi niet meer werkt. De ultrasn0w usb tool was erg handig.
Als er een Blacksn0w usb tool komt kunnen mensen het zo iig makkelijk terug vinden.

Misschien heb ik dan toch een oplossing gevonden, meer als ik het heb uitgeprobeerd.

Unlock iPhone 3G 3GS Offline Blacksn0w Without Wi-Fi Cydia | Blacksn0w

Het werkt :)

Eerst een custom 3.1.2 gemaakt met Pwnage. Herstel in itunes met custom.
Daarna via diskaid de bestanden uit de post op hun plek gezet en de iphone gereboot. Telfort doet het weer:)

iScorpio 05-11-09 19:55

kwam hier nog een oplossing tegen :) : Linkje

Nemisis2003 05-11-09 20:00

Eigenlijk dezelfde manier alleen dan met blackra1n en een andere iPhone browser. Enige probleem waar ik tegenaan liep met Blackra1n is dat Diskaid de melding gaf dat de iPhone eerst gejailbreaked moest worden... dat snapte ik niet helemaal.

De Generaal 05-11-09 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 380146)
Eigenlijk dezelfde manier alleen dan met blackra1n en een andere iPhone browser. Enige probleem waar ik tegenaan liep met Blackra1n is dat Diskaid de melding gaf dat de iPhone eerst gejailbreaked moest worden... dat snapte ik niet helemaal.

Dat is een vaak voorkomende melding bij de browsers als iPhone browser. Open Cydia en zoek naar afc2add (uit de repo modmyi, staat standaard in Cydia). iPhone rebooten en je iPhone wordt nu als gejailbreaked herkent.

XIII 05-11-09 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 379489)
Even ontopic blijven, het probleem is dat Wi-Fi niet meer werkt op de iPhone en niet dat er geen Wi-Fi netwerk in de buurt is ;)

Dat had de topic starter dan duidelijker kunnen omschrijven, want "Ik heb al in tijden geen Wi-Fi meer" is best ambigu...

Heeft de TS al een tijdje geen draadloze router meer, of is zijn iPhone stuk?

Ik dacht het eerste, maar het is blijkbaar het laatste...

24uur 05-02-10 23:47

Mijn eerste post antwoord

super werkt perfect 2 minuten werk.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 379507)
Idd, als m'n Wi-Fi gewoon werkte had ik al lang een oplossing gevonden ;). Loop nu tijdelijk met een SE Xperia, wat een hel :(. Gelukkig ben ik bereikbaar, maar ideaal is anders..
Ik hoop btw dat ze van dit topic een sticky maken. Na 3.0 zijn er meer mensen waarvan de Wi-Fi niet meer werkt. De ultrasn0w usb tool was erg handig.
Als er een Blacksn0w usb tool komt kunnen mensen het zo iig makkelijk terug vinden.

Misschien heb ik dan toch een oplossing gevonden, meer als ik het heb uitgeprobeerd.

Unlock iPhone 3G 3GS Offline Blacksn0w Without Wi-Fi Cydia | Blacksn0w

Het werkt :)

Eerst een custom 3.1.2 gemaakt met Pwnage. Herstel in itunes met custom.
Daarna via diskaid de bestanden uit de post op hun plek gezet en de iphone gereboot. Telfort doet het weer:)


cyka 11-03-10 19:29

niet helemaal mee eens dat het makkelijk is. Ik heb geprobeerd afc2add in mijn eigen pwnagetool te krijgen, maar de cydia link naar modmyi werkt heel traag of eerlijk gezegd niet.

heeft iemand een custom build gemaakt die die kan delen?

thanks!

cyka 12-03-10 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lunchbox (Bericht 379215)
Is een custom firmware met Blacksn0w ingebakken geen optie? CF's zullen toch wel redelijk snel hier op het forum te vinden zijn, niet?

Hey! Dat is precies wat ik nodig heb ;-) Iemand al iets gebakken en wil delen? Ik zag nog geen 3.1.2 CF's tot op heden.

Stuur even per PM indien iemand iets heeft!

Bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.