//

Ongeldig Sim

Ongeldig Sim discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi iedereen. Ik heb een iPhone 3G met FW 3.1.2. Ongeveer 2 weken geleden heb ik mijn iphone gejailbreakt en 1 week geleden unlockt met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-12-09, 21:52
pokki pokki is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard Ongeldig Sim

Hoi iedereen.

Ik heb een iPhone 3G met FW 3.1.2.
Ongeveer 2 weken geleden heb ik mijn iphone gejailbreakt en 1 week geleden unlockt met Blacksnow.
Het unlocken ging makkelijk, maar laatst wou ik een lyca in mijn mobiel doen. Jammer genoeg deed hij het niet. Er stond linksboven (waar meestal T-Mobile staat) Ongeldige simkaart en er komt daarna een pushnotificatie met :''fout met simkaart''.
Zou iemand de oorzaak van dit kunnen weten?
Alvast bedankt!

Groet,

Hans Geerters
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-12-09, 11:41
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Denk dat er dan iets mis is met de simkaart. De Lyca simkaart al geprobeerd in een andere telefoon?
  #3  
Oud 03-12-09, 12:09
pokki pokki is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Denk dat er dan iets mis is met de simkaart. De Lyca simkaart al geprobeerd in een andere telefoon?
Ja, hij werkt wel gewoon in mijn andere mobiel. (een samsung)
  #4  
Oud 03-12-09, 14:41
donovoso donovoso is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard foute sim

Hoi,
Ik heb een 1G iphone uit amerika, gejailbreaked enz. fw 3.0..
In nederland heb ik al 2 jaar mijn T-Mobile sim erin, terwijl hij van AT&T is..
Nu zit ik een hele tijd in oostenrijk en heb dus een simkaart gekocht Pre-Paid.
Als ik die in mijn IPhone stop dan geeft hij ongeldige sim aan, wat kan het probleem zijn?
Iemand een oplossing ?
Groetjes Don
  #5  
Oud 03-12-09, 14:50
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Arrow

// Topics samengevoegd
  #6  
Oud 03-12-09, 15:48
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donovoso Bekijk bericht
Hoi,
Ik heb een 1G iphone uit amerika, gejailbreaked enz. fw 3.0..
In nederland heb ik al 2 jaar mijn T-Mobile sim erin, terwijl hij van AT&T is..
Nu zit ik een hele tijd in oostenrijk en heb dus een simkaart gekocht Pre-Paid.
Als ik die in mijn IPhone stop dan geeft hij ongeldige sim aan, wat kan het probleem zijn?
Iemand een oplossing ?
Groetjes Don
Je hebt de jailbreak en activatie destijds waarschijnlijk uitgevoerd met de T-Mobile simkaart in de iPhone.
Een oplossing is om de jailbreak en activatie opnieuw uit te voeren met de Oostenrijkse sim in de iPhone, hopelijk heb je die mogelijkheid.
Je hoeft je iPhone overigens niet te herstellen, alleen de jailbreak voor fw 3.0 opnieuw draaien voldoet.
Succes!
  #7  
Oud 03-12-09, 16:16
donovoso donovoso is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

met welk programma dan, moet ik dan redsnow maar dan alleen unlock aan klikken. is dat een oplossing?
  #8  
Oud 03-12-09, 16:27
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Je hebt de jailbreak en activatie destijds waarschijnlijk uitgevoerd met de T-Mobile simkaart in de iPhone.
Een oplossing is om de jailbreak en activatie opnieuw uit te voeren met de Oostenrijkse sim in de iPhone, hopelijk heb je die mogelijkheid.
Je hoeft je iPhone overigens niet te herstellen, alleen de jailbreak voor fw 3.0 opnieuw draaien voldoet.
Succes!
Dit is niet waar. Als je je iPhone hebt geunlocked, dan is deze simlockvrij. Dat wil zeggen dat elke simkaart werkt op je iPhone. Je unlockt niet afhankelijk van een provider.
  #9  
Oud 03-12-09, 16:28
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donovoso Bekijk bericht
met welk programma dan, moet ik dan redsnow maar dan alleen unlock aan klikken. is dat een oplossing?
Als je er zeker van bent dat je FW 3.0 hebt (niet hoger, dus) dan gebruik je inderdaad RedSn0w. Unlock hoef je niet aan te vinken, maar het kan geen kwaad als je dat wel doet. Vink in ieder geval ook Cydia aan.
Zorg ervoor dat je wel iedere keer de pincode van je simkaart intikt als de iPhone 2G daarom vraagt tijdens het proces.
  #10  
Oud 03-12-09, 16:32
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Als je er zeker van bent dat je FW 3.0 hebt (niet hoger, dus) dan gebruik je inderdaad RedSn0w. Unlock hoef je niet aan te vinken, maar het kan geen kwaad als je dat wel doet. Vink in ieder geval ook Cydia aan.
Zorg ervoor dat je wel iedere keer de pincode van je simkaart intikt als de iPhone 2G daarom vraagt tijdens het proces.
Zou je misschien zelf eerst even willen verdiepen in het unlocken en jailbreaken, alvorens informatie te geven. Je geeft nu voor een tweede keer namelijk verkeerde informatie. Redns0w (Yellowsn0w) is een tool voor de iPhone 3G, en de deze heeft de persoon in kwestie niet. Hij heeft dus niets aan Redsn0w en nogmaals, je unlock is niet afhankelijk van een provider.
  #11  
Oud 03-12-09, 16:32
donovoso donovoso is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Generaal weet jij misschien een oplossing dan?
Bedankt!
  #12  
Oud 03-12-09, 16:35
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donovoso Bekijk bericht
Generaal weet jij misschien een oplossing dan?
Bedankt!
Van wat ik begrijp, heb je dus zowel een T-Mobile sim als een AT&T sim in je iPhone gehad? Dit betekent dat je iPhone simlockvrij is, dus het zou moeten betekenen dat elke simkaart er in zou moeten werken. Heb je niet per ongeluk geupdate of iets dergelijks? Dan verlies je je unlock namelijk. Een andere optie is om opnieuw te unlocken, en dat zou je dan via BootNeuter moeten doen. Zie dat topic voor meer info daarover.
  #13  
Oud 03-12-09, 16:37
donovoso donovoso is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Nee heb nu gewoon mijn iphone werkend liggen met t-mobile sim erin maar zodra ik de oostenrijkse sim erin doe zegt hij sim ongeldig...
  #14  
Oud 03-12-09, 16:39
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donovoso Bekijk bericht
Nee heb nu gewoon mijn iphone werkend liggen met t-mobile sim erin maar zodra ik de oostenrijkse sim erin doe zegt hij sim ongeldig...
Dus je hebt de iPhone gekocht in Amerika en vervolgens werkte deze meteen met de T-Mobile sim? Dat kan niet, of heb je deze gejailbreaked en al gekocht van een tweede persoon? Afijn, je zou kunnen proberen opnieuw te unlocken (via BootNeuter, zie mijn vorige post)
  #15  
Oud 03-12-09, 16:41
donovoso donovoso is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Heb hem van een 2de persoon hier in nederland gekocht, met 1.1.4 en heb hem zelf steeds geupdate/jailbreaked en heb gewoon weer mijn t-mobile sim gehad (ook tijdens updaten en jailbraken)
  #16  
Oud 03-12-09, 16:44
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Zou je misschien zelf eerst even willen verdiepen in het unlocken en jailbreaken, alvorens informatie te geven. Je geeft nu voor een tweede keer namelijk verkeerde informatie. Redns0w (Yellowsn0w) is een tool voor de iPhone 3G, en de deze heeft de persoon in kwestie niet. Hij heeft dus niets aan Redsn0w en nogmaals, je unlock is niet afhankelijk van een provider.
Ehhm, als ik de readme van RedSn0w erop nasla, dan staat er toch echt het volgende:

"PLEASE READ ALL TEXT FILES CONTAINED WITHIN THIS ZIP ARCHIVE, THIS INCLUDES 'credits.txt' and 'license.txt'
THIS TOOL IS TO BE USED AT YOUR OWN RISK, IF YOU DO NOT KNOW WHAT THIS IS, PLEASE STOP USING THE APPLICATION AND DELETE IT.
Redsn0w is a lightweight, multi-platform jailbreaking and unlocking tool for the iPhone 2G (original iPhone), the iPhone 3G, iPhone 3GS and also the iPod touch (first generation and second generation).
"

Bovendien is de "unlock" functie in RedSn0w JUIST voor de iPhone 2G!
Voor de 3G heb je in firmware 3.0 UtraSn0w nodig, maar dat is hier niet aan de orde.
Hopelijk overtuigt jou dit.

In het verleden is vaker gebleken dat de activatie voor iTunes alleen gold voor de sim die tijdens de jailbreak/activatie in de iPhone zat. Ik blijf er dus bij dat mijn informatie juist is.

Overigens gelden mijn aanwijzingen alleen als er echt fw 3.0 op zijn iPhone 2G staat, vanaf 3.1 zullen andere tools gebruikt moeten worden. Maar goed, dat gaf ik al eerder aan...
  #17  
Oud 03-12-09, 16:46
donovoso donovoso is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Goed dus ik moet gewoon de jailbreak opnieuw doen maar dan met de simkaart uit oostenrijk erin?
  #18  
Oud 03-12-09, 16:47
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Ehhm, als ik de readme van RedSn0w erop nasla, dan staat er toch echt het volgende:

"PLEASE READ ALL TEXT FILES CONTAINED WITHIN THIS ZIP ARCHIVE, THIS INCLUDES 'credits.txt' and 'license.txt'
THIS TOOL IS TO BE USED AT YOUR OWN RISK, IF YOU DO NOT KNOW WHAT THIS IS, PLEASE STOP USING THE APPLICATION AND DELETE IT.
Redsn0w is a lightweight, multi-platform jailbreaking and unlocking tool for the iPhone 2G (original iPhone), the iPhone 3G, iPhone 3GS and also the iPod touch (first generation and second generation).
"

Bovendien is de "unlock" functie in RedSn0w JUIST voor de iPhone 2G!
Voor de 3G heb je in firmware 3.0 UtraSn0w nodig, maar dat is hier niet aan de orde.
Hopelijk overtuigt jou dit.

In het verleden is vaker gebleken dat de activatie voor iTunes alleen gold voor de sim die tijdens de jailbreak/activatie in de iPhone zat. Ik blijf er dus bij dat mijn informatie juist is.

Overigens gelden mijn aanwijzingen alleen als er echt fw 3.0 op zijn iPhone 2G staat, vanaf 3.1 zullen andere tools gebruikt moeten worden. Maar goed, dat gaf ik al eerder aan...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donovoso Bekijk bericht
Hoi,
Ik heb een 1G iphone uit amerika, gejailbreaked enz. fw 3.0..
In nederland heb ik al 2 jaar mijn T-Mobile sim erin, terwijl hij van AT&T is..
Nu zit ik een hele tijd in oostenrijk en heb dus een simkaart gekocht Pre-Paid.
Als ik die in mijn IPhone stop dan geeft hij ongeldige sim aan, wat kan het probleem zijn?
Iemand een oplossing ?
Groetjes Don
Desalniettemin is BootNeuter een snellere en gemakkelijkere oplossing om deze iPhone te unlocken, mijns inziens. Maar laten wij ons richten op de discussie in plaats van welke tool nu het beste is, en welke niet. Ontopic weer.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Email verzenden niet mogelijk - afzender ongeldig? Thommes iPhone algemeen 1 27-05-10 08:35
E-mail versturen mislukt. Het adres van de afzender is ongeldig marsloos iPhone algemeen 2 19-05-10 08:12
Afzender Ongeldig (Hotmail) Jurgenpalland iPhone algemeen 4 31-08-09 12:53
Certificaat ongeldig christclijsen iPhone algemeen 4 27-03-09 10:05
Adres van afzender is ongeldig Olga.p2000 iPhone algemeen 6 17-12-08 14:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:48.