iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: 'No service' en 'No SIM' meldingen oplossing? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/5006-no-service-no-sim-meldingen-oplossing.html)

wolfden 03-02-08 21:14

Aangezien ik nog steeds geen enkel probleem meer heb, nu zo'n 2 weken, zou je 2 posten hierboven eens kunnen bekijken.

Daarvoor had ik exact hetzelfde probleem regelmatig een wegvallende verbinding en niet bereikbaar bij autolock.

whosnext 03-02-08 22:37

Kijk hier eens even na.. is misschien zelfs een hardware probleem !
[Solution] Solving the "No Service" problem - Page 4 - Hackint0sh

Artizt 04-02-08 10:23

Incorrect sim
 
Mensen kunnen jullie mijn relatie redden?
Zit al weken te freaken en het vreet aan me..

Ik heb de volgende iPhone:
FW1.1.2 bootloader 4.6 modem 04_03_13_G Jailbroken en activated volgens Indepdence.

Nu heb ik de volgende sImptomen:
Met mijn AT&T sim zegt hij incorrect sim.
ALs ik mijn T-mobile sim + Turbosim (nextsim) er in doe en iWorld draai, zegt hij nog steeds incorrect sim. en dat wil ik niet!

Mensen, please help. (bonus voor tip die tot de oplossing leidt)

KDR 04-02-08 10:34

beste heb je de turbosim op de at ent geplaatst en dan de turbosim in je iphone gestoken om hem te configureren? (kopij maken van de at en t)

Daarna pas op je eigen sim plaatsen en in de iphone steken.

Artizt 04-02-08 19:53

dat heb ik gedaan d.m.v. de turbosim tutorial. Als ik turbo-info geef krijg ik Serial Cable Communication Error.
Ik heb 15 x turbo-info gegeven maar geen effect.

Mijn vraag is of het de Nextsim is die defect is, of dat octoprepen/of jailbreak update naar 1.1.2 toch niet goed gegaan is.

Voordat ik een bladox haal. hoop ik graag dat iemand zegt dat het ergens anders aan ligt..

Kain 04-02-08 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Artizt (Bericht 55373)
Mensen kunnen jullie mijn relatie redden?
Zit al weken te freaken en het vreet aan me..

Ik heb de volgende iPhone:
FW1.1.2 bootloader 4.6 modem 04_03_13_G Jailbroken en activated volgens Indepdence.

Nu heb ik de volgende sImptomen:
Met mijn AT&T sim zegt hij incorrect sim.
ALs ik mijn T-mobile sim + Turbosim (nextsim) er in doe en iWorld draai, zegt hij nog steeds incorrect sim. en dat wil ik niet!

Mensen, please help. (bonus voor tip die tot de oplossing leidt)

Baseband 04.03.13G werkt niet met Turbosim of ...sim.
Ben ook aan het wachten op een ...sim om te kunnen bellen/sms'en

lphone 05-02-08 22:57

No service, Raar Maar Waar ...
 
Nou ik heb een heel leuk probleem.
Heb het hele forum beetje afgezocht maar ben mijn probleem niet tegengekomen noch mijn oplossing noch überhout een oplossing.

Zoals vele van jullie, heb ik dus ook het "no service" probleem.


Maar dit heb ik alleen als de iphone in stand by staat. als ik gewoon bezig ben heb ik dit probleem niet. Ook blijkt dus wanneer ik mijn muziek aan laat staan en dan op stand by ga dan blijf ik gewoon bereikbaar anders niet.

Kortom:
Telefoon "aan" = bereik
Alleen standby = geen bereik
Muziek aan + standby = bereik

Als iemand het snapt mag je het mij uit leggen...

Kortom dit ligt dus niet aan een vieze kaart of dat ie er niet goed inzit of wat dan ook. Miss dat iemand anders dit ook heeft gehad of wat dan ook en hier misschien een oplossing voor heeft?

joke_name 05-02-08 22:59

eerste vraag heb je I-world geinstalleerd anders gaat hij het nooit doen.

Via je installer.

lphone 05-02-08 23:18

Jah standaard, ik kan gewoon bellen en gebeld worden MITS de tel niet in standby is OF standby en muziek aan.

Anders verliest ie bereik op de een of andere manier ...

Grample 05-02-08 23:34

Wat voor iPhone heb je precies en hoe is die unlocked ?

lphone 05-02-08 23:40

1.1.2 [OBT]
Downgrade-->1.1.1 --> naar 1.1.2 standaard verhaal dus

en dan geunlocht met "easyisim"
I world draaien. maar het toch steeds wegvallen van bereik in standby mode ..

Dus alles gewoon volgens het boekje gedaan denk ik zo ...

Grample 05-02-08 23:46

Heb je de mogelijkheid om even met een andere simkaart te proberen ?

Hoe staan je netwerk instellingen ? Automatisch ?

lphone 05-02-08 23:49

moet ik ff een ander kaartje kopen en slopen.

Heb um wel gewoon op automatisch staan ....

lphone 06-02-08 08:48

Update:
Zelf het netwerk instellen heeft ook niet veel zin gehad

Trouwens, als ik dus me tel in stand by heb staan en ik word toch gebeld, herkent me iphone op de een of andere manier toch dat er een gesprek binnen komt. want hij gaat van de stand by af en ik krijg dan de melding "simlock actief" en dan ben ik vervolgens 1 minuutje weer bereikbaar ofzo...

Als beller krijg je een toon te horen alsof het nr niet bestaat, als je vlug nog een x belt achter elkaar ben ik opeens bereikbaar.

melchior 06-02-08 11:38

ik had ook zoiets heb de simkaart en turbo sim er uit gehaald goed schoon gemaakt er weer in gedaan en had nergens last van

lphone 06-02-08 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door melchior (Bericht 56758)
ik had ook zoiets heb de simkaart en turbo sim er uit gehaald goed schoon gemaakt er weer in gedaan en had nergens last van

Zal het proberen zodra ik thuis ben,
Trouwens waarmee heb je t precies schoongemaalt, nog iets speciaals voor gebruikt?!

melchior 06-02-08 13:10

een gum kijk uit met je hadden wat daar zit zweet aan en dat bijt

easyisim 06-02-08 22:03

EasyiSim werking
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lphone (Bericht 56784)
Zal het proberen zodra ik thuis ben,
Trouwens waarmee heb je t precies schoongemaalt, nog iets speciaals voor gebruikt?!

Iphone, ben benieuwd naar je vorderingen. Heb je de EasyiSim bij EasyiSim vandaan?

Probeer goed op te letten met gummen... grotere kans dat je iets stuk maakt dan dat de EasyiSim het daadwerkelijk doet. Voorzichtig dus! Schoonmaken kan beter met een wattenstaafje in combinatie met alcohol. Ook contactspray blijkt wel eens wonderen te kunnen verrichten.

lphone 06-02-08 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door easyisim (Bericht 57239)
Iphone, ben benieuwd naar je vorderingen. Heb je de EasyiSim bij EasyiSim vandaan?

Probeer goed op te letten met gummen... grotere kans dat je iets stuk maakt dan dat de EasyiSim het daadwerkelijk doet. Voorzichtig dus! Schoonmaken kan beter met een wattenstaafje in combinatie met alcohol. Ook contactspray blijkt wel eens wonderen te kunnen verrichten.


Nou ik heb um dus bij jullie vandaan, ja dat gummen durf ik ook niet echt aan eerlijk gezegd ben bang dat er iets kapot gaat dan.

Maar blijkbaar aan je reactie is dit een vaker voorkomend probleem dus?!

easyisim 06-02-08 22:45

EasyiSim werking
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lphone (Bericht 57266)
Nou ik heb um dus bij jullie vandaan, ja dat gummen durf ik ook niet echt aan eerlijk gezegd ben bang dat er iets kapot gaat dan.

Maar blijkbaar aan je reactie is dit een vaker voorkomend probleem dus?!

Eigenlijk komt het niet zo veel voor, om eerlijk te zijn ongeveer 1 op de 50 stuks. Maar dat moet natuurlijk niet kunnen, hierover hebben ook we al druk heen en weer gemailed met de fabrikant. Vandaar dat we via mail of forum dit soort zaken zo snel mogelijk proberen op te lossen en van ieder 'incident' te leren. Keep us posted! Dat kan natuurlijk ook per e-mail.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:44.