//

'No service' en 'No SIM' meldingen oplossing?

'No service' en 'No SIM' meldingen oplossing? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had een tijdje geleden een x-sim bij robin ( PINS Registratie: www.easysim.be ) gekocht, en het werkte perfect. Met mijn pre-paid orange kaart, ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 07-02-08, 01:05
hma hma is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 23
Standaard HELP NO SIM melding

Ik had een tijdje geleden een x-sim bij robin (PINS Registratie: www.easysim.be) gekocht, en het werkte perfect. Met mijn pre-paid orange kaart, ik heb gisteren een abbo. van vodafone aangesloten. En ik heb het kaartje geknipt etc. Ik stop em samen erin met mijn x-sim en er staat NO SIM. en met mijn orange prepaid doet die het wel. (Als ik de vodafone kaart ZONDER x-sim erin stop dan staat er: incorrect sim = dat ik dus mijn x-sim oid erin moet stoppen)

Wat kan/moet ik doen :'( een abbo voor 1 jaar met geen werkend toestel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #42  
Oud 07-02-08, 08:59
Johie Johie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 13
Standaard

Ik heb een gelijkaardig probleem met stealtsim en proximus kaart. Heb 1 keer in geslaagd ok in orde te krijgen.na uithalen en herplaatsen terug zelfde probleem
  #43  
Oud 07-02-08, 09:52
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Ik heb een Turbosim en het werkt met een Simyo Simkaart en een Vodafone (abbo) simkaart, dus misschien ligt het aan de x-sim?
  #44  
Oud 07-02-08, 12:32
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Het schoonmaken mocht ook niet echt baten.

Zijn er nog mensen met andere oplossingen?!
  #45  
Oud 07-02-08, 20:22
macdano macdano is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 17
Standaard

ik inmiddels ook mijn kingsim ( easyisim ) binnen, 1.1.1 met boatl 4.6
alles goedgedaan denk ik zo, beetje knippen kaartje erop, en klaar zou je zeggen.

helaas. soms wel een heel slechte verbinding net als eerder beschreven, alleen zelfs dan kan je niet bellen, of gebeld worden. carrier gekeken, blijft maar loading of error aangeven. heb nog geen iworld en ook niet geupgr naar 1.1.2 zou dit helpen? iemand andere ideeen.
  #46  
Oud 07-02-08, 20:26
easyisim easyisim is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 19
Standaard

@Macdano, in ieder geval helpt updaten naar 1.1.2. Ik heb zelf nog geen werkende 1.1.1 iPhone gezien in combinatie met een EasyiSim.
  #47  
Oud 07-02-08, 20:27
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macdano Bekijk bericht
ik inmiddels ook mijn kingsim ( easyisim ) binnen, 1.1.1 met boatl 4.6
alles goedgedaan denk ik zo, beetje knippen kaartje erop, en klaar zou je zeggen.

helaas. soms wel een heel slechte verbinding net als eerder beschreven, alleen zelfs dan kan je niet bellen, of gebeld worden. carrier gekeken, blijft maar loading of error aangeven. heb nog geen iworld en ook niet geupgr naar 1.1.2 zou dit helpen? iemand andere ideeen.
Volgens mij moet hij op 1.1.2 staan, iig bij mijn turbosim heeft hij ook geen service op 1.1.1..

Doen zou ik zeggen, je hebt niets te verliezen
(draai oktoprep en hup 1.1.2 :x)
  #48  
Oud 07-02-08, 21:24
macdano macdano is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 17
Standaard

F*ck nu update gedaan met shift update 1.1.2. nu is het weer een brick only emergency call!

now what! had ik het anders moeten doen?

Laatst gewijzigd door macdano; 07-02-08 om 22:03.
  #49  
Oud 08-02-08, 10:50
soemy soemy is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macdano Bekijk bericht
F*ck nu update gedaan met shift update 1.1.2. nu is het weer een brick only emergency call!

now what! had ik het anders moeten doen?
jailbreak voor 112 gedraaid, windows.bat file...

en als je dat gedaan hebt, maar nog altijd locked is, moet je de lockdown file nog gaan kopieren naar je directory... soms heb ik dat probleem ook bij het unlocken, maar 8/10 werkt het goed!

mvg
sim
  #50  
Oud 08-02-08, 14:04
rvhoesel rvhoesel is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Als mijn telefoon standby staat dan krijgen mensen die me bellen een foutmelding en gaat mijn telefoon niet over. De telefoon registreert wel dat er iemand heeft gebeld en wordt actief. Als er meteen weer gebeld wordt, dan gaat de telefoon wel over. Ik krijg ook vaak een aantal sms'jes en meldingen dat ik gebeld ben later op de dag binnen (soms wel 5 uur later).
Verder heb ik als ik mijn telefoon uit de standby stand haal eerst kort berijk, dan na 2 seconden even de melding "No Service" en dan de melding Vodafone NL.
Heel irritant dus.
  #51  
Oud 09-02-08, 19:12
HerbyGunther HerbyGunther is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem! Sinds gisteren viel hij steeds uit icm de meldingen No Sim en No Service. Misschien komt het doordat ik hem gisteren heb laten vallen.

Ik heb mijn iPhone besteld bij Bestelmaar.nl, weten jullie wat ik heb? TurboSim of Stealthsim of niks? Heb er niet zoveel verstand van.
  #52  
Oud 09-02-08, 19:24
HerbyGunther HerbyGunther is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Heb een 1.1.2 met Vodafone. Soms blijft de verbinding lang aan, maar als ik hem bijvoorbeeld in mijn jas zak steek (standby na 5 min) en hem na een half uur eruit haalt is de verbinding verbroken. Als ik de iPhone power down en aan doet ie het weer.

Echt vervelend he!
  #53  
Oud 09-02-08, 20:09
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

ZELFS met de software unlock blijft het probleem bestaan... dus het ligt niet aan de easyisim die ik heb...

Blijkbaar allemaal precies t zelfde probleem, dit is dus wel zwaar k*t, als iemand hier een oplossing voor vindt moet je het maar even melden...

Voor alsnog laat ik mijn muziek gewoon afspelen (en geluid op minimum) dan blijf ik gewoon bereikbaar.

Binnenkort ff HELEMAAL opnieuw beginnen en alles deraf gooien ...
  #54  
Oud 09-02-08, 20:10
casanra casanra is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

stealhsim is flinterdun en zwart. Op 1 hoek zit een klein zwarte chip
hij is ook heel flexibel en niet doorzichtig.
mijn probleem met wegvallend ontvangst is opgelost door iworld nog eens te herinstalleren.
  #55  
Oud 09-02-08, 21:02
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Ik heb twee precies dezelfde discussies samengevoegd. Het kan zijn dat de "flow" nu niet helemaal meer klopt, maar twee aparte discussies lijkt me teveen van het goede.
  #56  
Oud 10-02-08, 23:15
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Heb dus ergens gelezen dat dit een bug is en dat je dan in Amerika hem dan om kan wisselen.

Omdat voor de meeste van ons dit een beetje moeilijk gaat heb ik nog even verder gezocht.

Blijkt dus dat dit probleem is verholpen met 1.1.3 Kan iemand dit misschien bevestigen
(Iemand die het probleem ook had en bij 1.1.3 niet meer heeft of juist wel ...)
  #57  
Oud 10-02-08, 23:43
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

GOT IT!

FF inbreken op je iphone
rename:
/System/Library/SystemConfiguration/PowerManagement.bundle/com.apple.SystemPowerProfileDefaults.plist
naar
com.apple.SystemPowerProfileDefaults.plist.old


En dan moet het opgelost zijn ....
  #58  
Oud 11-02-08, 07:06
wolfden wolfden is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

Deze bovenstaande oplossing gebruik ik al geruime tijd het heeft wel 1 nadeel en dat je
batterij wel snel leeg is, als ik de iphone niet gebruik is de batterij met 2 dagen al leeg.
Maar het probleem met no service is inderdaad wel verholpen.
  #59  
Oud 11-02-08, 10:30
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolfden Bekijk bericht
Deze bovenstaande oplossing gebruik ik al geruime tijd het heeft wel 1 nadeel en dat je
batterij wel snel leeg is, als ik de iphone niet gebruik is de batterij met 2 dagen al leeg.
Maar het probleem met no service is inderdaad wel verholpen.
Naja het is altijd langer dan wanneer je um aanlaat, of je muziek laat afspelen en op standby.

Btw kan iemand vertellen hoelang de batterij normaal dan meegaat (zonder de wijziging)
  #60  
Oud 11-02-08, 22:48
Johie Johie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 13
Standaard

Hallo, voor sommigen onder jullie kan dit misschien de oplossing zijn.....

ik had "invalid sim" of "no sim" message. Bleek na veel zoeken en denken dat mijn SIM te diep in mijn proximus kaart lag zodat de stealtsim geen goed contact kon geven.

Dus bovenkant van de plastic zeer voorzichtig wegschuren met schuurpapier en voila....mijn probleem opgelost. Je kan dat snel zien als je met tegenlicht het stealthsim kaartje rechtop op je simkaart zet. Als er licht doorkomt ligt je sim te diep in de plastic kaart.

Ik bel nu al twee dagen zonder probleem met mijn iphone.....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mogelijke oplossing Micro-SIM iPad Shelldass iPad algemeen 46 08-08-10 13:13
Oplossing voor "geen service" na Jailbreak. herbie65 Archief 1 23-02-10 23:35
oplossing slecht gsm signaal / geen service TVO iPhone algemeen 0 11-09-09 11:34
iPhone 3G: 3.0 Unlock Raar No Service wel na officiele sim. joopieking Unlock 1 30-06-09 02:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:31.