//

'No service' en 'No SIM' meldingen oplossing?

'No service' en 'No SIM' meldingen oplossing? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Mensen die dit lezen, en dan met name Robin van EasyIsim , ik heb ook een probleem met mijn EasyIsim. Ik heb T-Mobile Nederland icm ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 14-02-08, 11:04
Erwin Schuurbiers Erwin Schuurbiers is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Mensen die dit lezen, en dan met name Robin van EasyIsim , ik heb ook een probleem met mijn EasyIsim. Ik heb T-Mobile Nederland icm EasyIsim-kaartje, als ik kaartje en sim erin doe, dan vraagt mijn Iphone om de code van mijn simkaart, na invoeren is de SIM unlocked, tot zover geen problemen dus. Daarna geeft mijn Iphone echter wel de 'geen service' melding. Als ik bij 'Instellingen' mijn netwerk automatisch wil instellen, geeft mijn Iphone de ene keer 'foutmelding' met een zandloper, de andere keer 'laden' met een zandloper. Bij beide meldingen kan ik niet mijn provider handmatig kiezen en blijf ik dus 'geen service' houden. Ik heb Iworld nog niet geinstalleerd, maar het lijkt mij dat dit ook geen uitkomst biedt aangezien dit programma ontworpen is om Nederlandse nummers te herkennen op het moment dat je gebeld wordt. Of heb ik het daar mis? Kan iemand zijn licht laten schijnen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 14-02-08, 11:20
Maxman Maxman is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 197
Standaard

Had hetzelfde probleem, kon geen SMSjes meer versturen. Chipje eruit gehaald software geunlocked en geen problemen meer.
  #63  
Oud 14-02-08, 11:28
Erwin Schuurbiers Erwin Schuurbiers is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Software geunlocked bedoel je Iworld mee???
  #64  
Oud 14-02-08, 11:32
Maxman Maxman is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 197
Standaard

nope Gunlock gebruiken om telefoon gewoon echt simlockvrij te maken.

Daarna geupdate naar 1.1.3 vanuit de installer. en tada 1.1.3 simlock vrij zonder enige simoplossing.
  #65  
Oud 14-02-08, 14:12
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Probleem dat ik had met "No service" in stand by mode kwam NIET door de easyisim...

Kwam door een software matig probleem dat sommige iPhone's hebben

Oplossing:
Restore naar 1.1.3 (ben je wel alles kwijt maar heb je gelijk een schone en nieuwe iphone op 1.1.3 draaien)

Vervolgens makkelijk jailbraike/activeren/unlocken via de Ziphone methode en je bent van alle gezeik af ...

Greetssz!
  #66  
Oud 14-02-08, 16:04
Erwin Schuurbiers Erwin Schuurbiers is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Tja ik heb een Iphone bootload 46 en software 1.1.2 uit de states, dus als ik m nu weer ga uploaden naar 1.1.3, dan moet ik m vast weer opnieuw jailbreaken....
  #67  
Oud 14-02-08, 18:56
wolfden wolfden is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

Waarschijnlijk een domme vraag maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer.
Maar wat houdt een restore naar 1.1.3 in en hoe werkt dat?
En alles kwijt daar bedoel je zeker je muziek en foto's e.d. mee zeker
  #68  
Oud 14-02-08, 23:54
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

die ben je niet kwijt maar wel je contacten (als je ze niet op je pc opslaat) muziek en foto's ben je niet kwijt want die blijven gewoon op iTunes. Dus dan moet je derna alleen maar syncen en dan zijn ze weer terug.

Een restore doe je met behulp van iTumes (Herstellen)

En je kan heel gemakkelijk met 1 druk op de knop Activeren/Jailbreaken/Unlocken met de Ziphone methode (zoek hier even op en je zal het vinden)
  #69  
Oud 15-02-08, 07:05
wolfden wolfden is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

OK bedankt.

Maar als je die restore doet hoe komt hij dan aan de firmware 1.1.3
moet je die apart downloaden en dan alt ingedrukt houden? (Mac)
  #70  
Oud 15-02-08, 12:55
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolfden Bekijk bericht
OK bedankt.

Maar als je die restore doet hoe komt hij dan aan de firmware 1.1.3
moet je die apart downloaden en dan alt ingedrukt houden? (Mac)

Gaat allemaal vanzelf zodra je op restore/herstellen klikt.

Zorg wel dat je ook gelijk Ziphone software hebt op je pc zodat je gelijk kan activeren/jailbreaken/unlocken

Deze procedure gaat ook door middel van 1 druk op de knop...
  #71  
Oud 15-02-08, 15:50
wolfden wolfden is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

@iPhone,

Werkt inderdaad zo simpel,
erg bedankt voor je hulp het was zelfs voor mij goed te doen.
  #72  
Oud 15-02-08, 16:06
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolfden Bekijk bericht
@iPhone,

Werkt inderdaad zo simpel,
erg bedankt voor je hulp het was zelfs voor mij goed te doen.

Haha no problem, heb ook met tzelfde probleem gezeten en weet HOE irritant het is.

En uiteraard er is niets beters dan een goed werkende iPhone
(ik zit nu inmiddels op de 5e keer dat ik um heb moeten "restoren" maja heb nu alles wat ik hebben wil en werkt als een zonnetje...)
  #73  
Oud 15-02-08, 21:15
Trietment Trietment is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 5
Standaard

ik heb een 1.1.2 4.6 met stealthsim. ik werd ook gek van no sim meldingen. dit kwam bij mij voornamelijk omdat d stealthsim heel even geen contact heeft. je moet vervolgens weer rebooten om het weer te laten werken. soms moest ik zelfs de sim eruit halen en opnieuw uitlijnen. zeer vervelend.

nu heb ik mijn iphone geupgrade via itunes 7.6. vervolgens ziphone gebruikt en hij is helemaal softwarematig gejailbreakt, geactiveerd en geunlocked. ik heb helemaal geen problemen meer. ik weet niet of ziphone vlekkeloos werkt voor anderen maar ikzelf heb geen problemen. alle programma's werken.

het enige waar ik niet tevreden over ben is dat hij onderscheid maakt tussen 0612345678 en +31 612345678. dus als ik een contact heb opgeslagen met 06..... en ik krijg een sms. dan zie ik een telefoonnummer en niet de naam. heeft iemand hier een oplossing voor? dit is met FW 1.1.3 met bootloader 4.6

mijn stealthsim ligt nu op mijn nachtkastje stof te vangen
  #74  
Oud 16-02-08, 00:17
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trietment Bekijk bericht
ik heb een 1.1.2 4.6 met stealthsim. ik werd ook gek van no sim meldingen. dit kwam bij mij voornamelijk omdat d stealthsim heel even geen contact heeft. je moet vervolgens weer rebooten om het weer te laten werken. soms moest ik zelfs de sim eruit halen en opnieuw uitlijnen. zeer vervelend.

nu heb ik mijn iphone geupgrade via itunes 7.6. vervolgens ziphone gebruikt en hij is helemaal softwarematig gejailbreakt, geactiveerd en geunlocked. ik heb helemaal geen problemen meer. ik weet niet of ziphone vlekkeloos werkt voor anderen maar ikzelf heb geen problemen. alle programma's werken.

het enige waar ik niet tevreden over ben is dat hij onderscheid maakt tussen 0612345678 en +31 612345678. dus als ik een contact heb opgeslagen met 06..... en ik krijg een sms. dan zie ik een telefoonnummer en niet de naam. heeft iemand hier een oplossing voor? dit is met FW 1.1.3 met bootloader 4.6

mijn stealthsim ligt nu op mijn nachtkastje stof te vangen
Site heeft een hele mooie zoekfunctie, gebruik die dus ff en onderwerp is ook niet echt bepaald relevant bij de topic
  #75  
Oud 16-02-08, 17:06
wolfden wolfden is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

@iPhone

Nou helaas was ik iet wat te enthousiast ik krijg na de autolock weer
geen ontvangst.
Wat heb jij dan exact gedaan en waarom 5 keer gerestored?
  #76  
Oud 16-02-08, 18:28
lphone lphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolfden Bekijk bericht
@iPhone

Nou helaas was ik iet wat te enthousiast ik krijg na de autolock weer
geen ontvangst.
Wat heb jij dan exact gedaan en waarom 5 keer gerestored?

Hmm das dan vreemd... bij mij geen problemen meer nl.

Jah 5x restore omdat ik er allerlei app. op zetten die me iPhone naar de ***** hielpe en niet omdat het hier iets mee te maken had...
  #77  
Oud 18-02-08, 07:27
wolfden wolfden is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

Ik ben bang dat het bij mij dan toch een hardware probleem is
nu al een keer of 4 gerestored en steeds weer geen ontvangst in of net na autolock.
Maar weer het voorkeursbestandje aangepast dan werkt tie in ieder geval wel weer goed, alleen jammer dat de batterij dan 2 keer zo snel leeg is.
  #78  
Oud 18-02-08, 20:36
casanra casanra is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

vraag aan Trietment:
Is het werkelijk zo eenvoudig ?
dus naar upgread via itunes naar 7.6 en vervolgens zipphone afdraaien?
wat kom je tussen door tegen?
blijven mij huidige instellingen bestaan?
ik nl reeds een werkende iphone met StealthSim. echter veel uitval van de verbinding.
Dus eigenlijk heb ik een toestel met een aantal stappen, zoals jailbrake en nederlands enz. enz

Wilt u in enkele stappen het eea uiteen zetten.
vast bedankt
  #79  
Oud 18-02-08, 23:39
Trietment Trietment is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casanra Bekijk bericht
vraag aan Trietment:
Is het werkelijk zo eenvoudig ?
dus naar upgread via itunes naar 7.6 en vervolgens zipphone afdraaien?
wat kom je tussen door tegen?
blijven mij huidige instellingen bestaan?
ik nl reeds een werkende iphone met StealthSim. echter veel uitval van de verbinding.
Dus eigenlijk heb ik een toestel met een aantal stappen, zoals jailbrake en nederlands enz. enz

Wilt u in enkele stappen het eea uiteen zetten.
vast bedankt

ja het is werkelijk zo eenvoudig. mijn problemen waren dat ik het eerst probeerde op mijn macbook. deze werkte niet. vervolgens heb ik mijn iphone aangesloten op een windows machine en hij gaf aan dat er nieuwe hardware was gevonden die in recovery mode staat. (ik had nog itunes 7.5 opstaan). mijn iphone was dus niet "geinstalleerd" op de pc waardoor ziphone bleef hangen op de melding "no errors". op mijn iphone zag ik het apple logo en bleef dus hangen.

na het updaten van itunes probeerde ik het weer opnieuw. nu kreeg ik de juiste melding dat ik 2.30 min moest wachten. dit werd uiteindelijk iets van 3 min. mijn mac rebootte en ik dacht dat hij weer bleef hangen op het apple logo. maar godzijdank startte hij gewoon door en toen was mijn iphone helemaal in orde. alleen nummerherkenning werkte niet helemaal goed. en youtube via gprs niet. via Wi-Fi wel.

dit heb ik nu allebei verholpen. ifoneguide.com of .nl /113 bij installer toevoegen en de "nl nummerherkenning" installeren.

youtube heb ik via ssh gedaan aangezien de updates via de installer niet werkte bij mij. volgens anderen in dit forum werkt t wel maar bij mij niet het geval.

veel mensen hebben problemen met installeren ziphone. maar ik had zelf geen problemen. wel eerst updaten naar 113 voordat je gaat unlocken. ik was alle instellingen kwijt. dus gewoon standaard instellingen. toen aangesloten op mijn macbook en hij vroeg of ik een nieuwe sync wilde maken of de oude herstellen. ik heb gekozen voor herstellen en voila, al mijn instellingen stonden weer helemaal goed. contactpersonen weer terug pop3 instellingen weer goed. zelfs mijn smsjes stonden er weer in. alleen de muziek kreeg ik niet terug.

mijn stealthsim ligt nu op mijn nachtkastje. heb niet meer het probleem dat ik de melding "no sim" krijg.

ik kan niet garanderen dat het vlekkeloos zal gaan werken maar er zijn meer succesverhalen en het heeft bij mij geholpen.
  #80  
Oud 19-02-08, 11:22
Erwin Schuurbiers Erwin Schuurbiers is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Trietment:

In het kort:

jij hebt je Iphone met 1.1.2 software, bootloader 46 en SIM-kaart met stealthsim, dus geupload met een legale software-versie 1.1.3 via Itunes. Vervolgens ZiPhone 'grafische' interface eroverheen gedraait, je SIM zonder Stealth geplaatst en het werkt als n zonnetje?

Andere vraag: is er verschil in de ZiPhone versie die je nodig hebt voor 1.1.2 en 1.1.3??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mogelijke oplossing Micro-SIM iPad Shelldass iPad algemeen 46 08-08-10 13:13
Oplossing voor "geen service" na Jailbreak. herbie65 Archief 1 23-02-10 23:35
oplossing slecht gsm signaal / geen service TVO iPhone algemeen 0 11-09-09 11:34
iPhone 3G: 3.0 Unlock Raar No Service wel na officiele sim. joopieking Unlock 1 30-06-09 02:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:37.