//

'No service' en 'No SIM' meldingen oplossing?

'No service' en 'No SIM' meldingen oplossing? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een 1.1.2 / 4.6 OTB gejailbreakte iPhone met een stealh sim op t-mobile. Het hele hackverhaal was geen probleem, en ook het activeren ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-01-08, 17:14
SuperShallow SuperShallow is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Arrow 'No service' en 'No SIM' meldingen oplossing?

Ik heb een 1.1.2 / 4.6 OTB gejailbreakte iPhone met een stealh sim op t-mobile. Het hele hackverhaal was geen probleem, en ook het activeren van de stealth sim ging goed. Maar ik had wel enorm slecht bereik de hele tijd. Heel vaak stond de iPhone op 'No service' of zelfs 'No SIM'. Erg vervelend natuurlijk. Door bij de services app (installer > utilities) de edge aan en uit te zetten, kreeg ik de boel dan wel weer op gang (locked sim melding, en na code invoeren werd t-mobile weer gevonden), maar daarvoor was ik dan weer een tijdje onbereikbaar geweest.

Op aanraden van een vriend heb ik op een gegeven moment de SIM eruit gehaald, en alle contactjes (SIM en stealth sim) even met een gummetje voorzichtig schoongegumd. Daarna -zonder met je vingers de contacten aan te raken- even netjes uitlijnen en voila: geen problemen meer gehad.

Mijn stealth sims waren met nogal kleverig plakband aan een A4tje geplakt. Ik had ze wel even met mijn vingers schoongewreven, maar het lijkt erop dat dat toch niet goed werkt. Hopelijk hebben anderen ook wat aan deze tip.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-01-08, 17:23
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

Met de vingers schoon wrijven is nou niet echt aan te raden, want zo beschadig je deze...
  #3  
Oud 14-01-08, 17:37
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

In duitsland en de UK hebben ze nu ook problemen met de TurboSIM in combinatie met T-Moblile. Dit komt omdat de T-mobile zo nu en dan een signaal stuurt waardoor de iPhone denkt dat er geen geldige SIM kaart inzit. Mischien zijn het dezelfde problemen.

Het probleem leek soms ogelost maar kan dan gewoon weer optreden. Eerst dachten ze ook dar het uitschakelen van Edge een oplossing bood maar dat was bij de meesten van tijdelijke aard.

Ik weet niet of het T-mobile netwerk hier in Nederland ook van dit soort signalen uitzendt maar als het probleem weer optreedt zou dit het geval kunnen zijn.

Op onderstaande link staat de discussie.
bladox.com :: View topic - iPhones no longer working properly on T-Mobile UK

Laatst gewijzigd door ControlSje; 14-01-08 om 20:03.
  #4  
Oud 14-01-08, 18:14
SuperShallow SuperShallow is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Standaard

wat? je vingers?
Je kan natuurlijk ook voorzichtig wrijven, he?
het gaat erom dat je met een gummetje de contactjes goed schoonmaakt.
Niet rossen. Voorzichtig wrijven.
  #5  
Oud 24-01-08, 18:05
iPodder iPodder is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Ik heb ook last van No Sim en No Service meldingen, maar bij mij ligt het niet aan een vieze chip. Volgens mij is het een softwarefout. (Misschien iets met iWorld??)

Ik zou graag willen weten hoe dit probleem kan worden opgelost.

(NB. Ik heb een Hi simkaart in combinatie met X-Sim (aka EasyiSim) op een 1.1.2 OTB draaien. )
  #6  
Oud 24-01-08, 18:48
rael rael is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 7
Standaard

Ik heb ook af en toe last van 'uitval', maar geen no sim meldingen alleen no service meldingen.
ik heb een 1.1.2 met stealth. Ik heb geen Iworld, dus daar kan het denk ik niet aan liggen?
Zou schoonmaken helpen?
  #7  
Oud 24-01-08, 19:05
Hail Cyrilin Hail Cyrilin is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Kampenhout, België
Berichten: 23
Stuur een bericht via MSN naar Hail Cyrilin
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SuperShallow Bekijk bericht
wat? je vingers?
Je kan natuurlijk ook voorzichtig wrijven, he?
het gaat erom dat je met een gummetje de contactjes goed schoonmaakt.
Niet rossen. Voorzichtig wrijven.
Het is niet dat je het beschadigd door te wrijven maar doordat je huid en alles wat erop hangt de contacten aantast.
  #8  
Oud 24-01-08, 19:58
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hail Cyrilin Bekijk bericht
Het is niet dat je het beschadigd door te wrijven maar doordat je huid en alles wat erop hangt de contacten aantast.
niet je huid maar het zuur aan je vingers.. denk maar aan de oude stuivers (ook koper) in het begin zijn ze heel glimmend maar naarmate je ze vaker beetpakt worden ze donkerbruin tot zwart (oxidatie, pielemepatie, poep aan me spatie)
(niet gecheckede info maar klint wel intelligent niewaar? )
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #9  
Oud 24-01-08, 20:27
r115 r115 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard no sim meldingen - netwerkkeuze niet op automatisch

Ik heb hier de laatste dagen ook last van gehad, heb nu de netwerkkeuze op de provider gezet ipv automatisch. Lijkt nu goed te gaan.... wellicht een "oplossing" ?
  #10  
Oud 25-01-08, 12:51
iPodder iPodder is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Ik heb ook maar eens geprobeerd om in de settings mijn provider te kiezen in plaats van automatisch. Het lijkt te werken. Maar waarschijnlijk zit het alleen tussen de oren, een echt wetenschappelijke oplossing is het niet.

Trouwens, helemaal verholpen in het probleem niet, want als de telefoon het eenmaal doet en ik mij ga verplaatsen valt de verbinding weer uit en zegt hij "No Sim". Dit heeft waarschijnlijk te maken met het opnieuw aanmelden bij een andere GSM-mast. Vreemd...

Het blijft een mysterie en de oplossing heb ik nog niet gevonden...
  #11  
Oud 25-01-08, 16:44
SuperShallow SuperShallow is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Standaard

Nou, de gum truc werkte ook maar eventjes. Na een week weer enorm veel gedoe met slecht bereik, no service of zelfs no sim.

Ik kreeg de indruk dat het te maken had met luchtvochtigheid of temperatuurschommelingen. Uiteindelijk een busje WD40 gepakt, alle contacten van de SIM en Stealthsim ingespoten en voorzichtig met een tissue schoongewreven, en daarna nog een heel dun laagje laten opdrogen. Daarna goed uitgelijnd, en sindsdien geen problemen meer gehad! Het bereik lijkt ook veel beter te zijn. Het zou natuurlijk kunnen dat ik gewoon alleen maar de sims nog een keer had moeten uitlijnen, maar ik heb sterk de indruk dat de WD40 een rol speelt. Het verdrijft vocht, en verbetert de geleiding.

Ben benieuwd of het ook bij anderen helpt. Wel heel goed laten drogen, anders krijg je misschien kortsluiting!
  #12  
Oud 28-01-08, 08:40
haaggie haaggie is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 3
Standaard

heb deze meldingen ook gehad. Bleek dat ik een oude SIM-kaart had (5+ jaar oud). Heb een nieuwe SIM-kaart besteld (met UMTS-ondersteuning), en voila: alles werkt nu zonder problemen!

Check dus even hoe oud je SIM-kaart is. Een nieuwe kostte mij 17 euro (KPN).
  #13  
Oud 30-01-08, 13:40
Ghoesss Ghoesss is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik heb dus ook te kampen met No sim no service
Ben er echt niet handig in.
Maar het is zeer,zeer lastig.
Hoe kan ik dit het best zo snel mogelijk oplossen?

Nog een stom vraag eigelijk maar
Hoe krijg ik die Simkaart er toch uit want dat lukt me niet eens
  #14  
Oud 30-01-08, 15:04
iPodder iPodder is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Ghoesss, zoals je misschien al gelezen hebt, had ik precies hetzelfde probleem. Zowel de meldingen als het er niet uit krijgen van de simlade.

Bij mij zijn allebei de problemen opgelost! Echter wel met veel pijn en moeite.

De simlade kun je er niet anders uit krijgen zonder te wrikken met een dun plasticje en trekken aan de lade. Zo is het mij gelukt, al is mijn EasyiSim gesneuveld.... gescheurd...

Ik heb toen een Simfreer gekocht bij Dien. Zie: https://forum.iculture.nl/f41/i...-voorraad.html

Het probleem van de "No Sim" meldingen is door de Simfreer opgelost. Ik heb nu geen irritante meldingen meer!! Dit was voor mij de oplossing.
  #15  
Oud 30-01-08, 15:19
Ghoesss Ghoesss is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Dus het gaat grotendeels aan de extra toegevoegde Sim liggen denk je?

Ja het is echt zeer irriterend de No sim en no service

Alvast bedankt voor de uitleg
  #16  
Oud 31-01-08, 01:24
redhead redhead is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 64
Standaard

Ik weet niet of de no-service-no-sim-melding wel komt door de xxxSim toevoeging.
We kunnen nm. niet testen zonder de xxxSim (OTB 1.1.2 dan natuurlijk, maar anders heb je geen xxxSim).
Het lijkt bij mij erop dat ik het vooral onder 1.1.3 heb, onder 1.1.2 heb ik het nog niet opgemerkt.

Ik heb met mijn Nokia N80 (voorgaande) GSM ook wel eens gehad dat ik wel bereik had maar dat telefoontjes niet aankwamen, ook SMS niet.
Collega van me, die naast me zat had dit ook, hij heeft een N95.
Ik heb het idee dat het aan het netwerk van T-Mobile ligt en dan vooral in combinatie met een data verbinding. Als de data verbinding bezig is en dan klaar moet het spraakgedeelte (hoe heet dit in GSM taal?) weer actief worden.
Alleen dit gebeurd niet altijd, waarschijnlijk laat dit de modem in de iPhone vastlopen welke dan weer gestart wordt.

Kijk eens wat er in (bij Vista gebruikers):
C:\Users\<gebruiker>\AppData\Roaming\Apple Computer\Logs\CrashReporter
staat?

Hier stonden bij mij allemaal files met SIM meldingen. Helaas net gedelete voor ik dit topic tegen kwam.

Als EDGE niet aanstaat, hebben de xxxSim gebruikers met een T-Mobile sim dan ook het no-service probleem?
  #17  
Oud 31-01-08, 15:28
bibawa bibawa is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 21
Standaard

ik heb het sinds daarnet ook zitten, ik was rustig naar de ipod van m'n iphone aan het luisteren en plots, "no service" soms ook "no sim". Ik ben meteen een nieuwe sim kaart gaan halen , want ik dacht dat het in eerste instantie daar aan lag. maar niet dus

zoals hierboven gelezen settings op mobi gezet ipv automatisch, maar dan zegt hij dat hij het signaal niet kan vinden van mobistar.

Allemaal vrij raar, het is hier nu wel heel hard aan het waaien, regenen stormweer , misschien dat dat er allemaal mee te maken heeft maar vind het maar heel raar...
  #18  
Oud 01-02-08, 06:34
wolfden wolfden is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

Hallo allemaal,

ik ben al een tijdje lid van dit forum en heb tot op heden niets gepost maar dmv zoeken vond ik dat ook nog niet nodig.

Maar ruim een week geleden had ik hetzelfde probleem met de Xsim
en na veel zoeken op dit forum en uitproberen kwam ik iets tegen wat bij mij nu dus (tot op heden) perfekt werkt nl.

rename /System/Library/SystemConfiguration/PowerManagement.bundle/com.apple.SystemPowerProfileDefaults.plist
naar
System/Library/SystemConfiguration/PowerManagement.bundle/com.apple.SystemPowerProfileDefaults.plist.old

Het lijkt mij als Mac gebruiker dat je een nieuw voorkeursbestand aan laat maken door deze oud te noemen maar wat en hoe weet ik niet alleen dat het bij mij werkt.

In ieder geval succes ermee.

Laatst gewijzigd door wolfden; 01-02-08 om 06:36. Reden: typefoutje
  #19  
Oud 01-02-08, 15:16
Vinculum's schermafbeelding
Vinculum Vinculum is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 3
Standaard

Ook ik heb het probleem gehad. X-Sim geprobeerd. Bij mijn oom deed hij het wel en bij mij niet. Zou ook aan mijn sim liggen dat deze te oud was. Nieuwe sim gehaald (gratis overigens bij vodafone). Maar nu continu no-sim. Nu is wel tijdens het eruit halen van mijn sim+x-sim de laatste beetje "gekreukt". Ik vermoed dat het daaraan ligt dus heb een nieuwe besteld. Hopelijk is het dat, anders ga ik bovenstaande opties proberen.
  #20  
Oud 03-02-08, 21:06
casanra casanra is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

heeft iemand hier al een goede oplossing voor?
ik heb reeds 2 stealthsim kaarten gebruikt binnen 1 maand .
probleem blijft en is erg vervelend. Volgens mij is deze methode niet een 100% AFDOENDE OPLOSSING.
indien dit blijft moet van de iphone af. je hebt geen zekerheid met bellen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mogelijke oplossing Micro-SIM iPad Shelldass iPad algemeen 46 08-08-10 12:13
Oplossing voor "geen service" na Jailbreak. herbie65 Archief 1 23-02-10 22:35
oplossing slecht gsm signaal / geen service TVO iPhone algemeen 0 11-09-09 10:34
iPhone 3G: 3.0 Unlock Raar No Service wel na officiele sim. joopieking Unlock 1 30-06-09 01:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:57.