iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Bootneuter Unlock Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/51854-bootneuter-unlock-verzameltopic.html)

ompie 23-08-08 22:42

Ik heb hetzeflde probleem als die jij hebt.. ook ik kan wanneer ik probeer hem te herstellen via quickpwn in het systeem kom (springboard) niets doen.. als je naar instellingen gaat en gegevens wilt opvragen over de firmware baseband en dergelijken zie je dat het niet beschikbaar is... bootneuter opstarten lukt ook niet, geeft zelfde melding aan..
Ik denk zelf dat je er een boatloader of baseband moet worden geinstalleerd op dat ding...

Nego 24-08-08 13:22

If your iPhone display stays green, then you need to use iTunes to restore it.

Dit is het resultaat

Nego 24-08-08 18:06

Ok naar de hele dag prutsen is het dan uiteindelijk gelukt door wat hulp van "Destiny" (Thanks)

Wat was er nu mis, tijdens het flashen is de tel op lock gegaan en heeft hierbij de baseband flash afgebroken. Deze was dus corrupt en je kon bijna niets meer herstellen. De oplossing zover ik kan herinneren is als volgt:

- 2x op rij in DFU 1.1.1 restoren
- Reboot de tel in iBrick

- Daarna ben ik de draad kwijt :P In de terminal handmatig de baseband verwijderd.
- De tel restoren naar 1.1.4 waardoor er nieuwe baseband opkomt

Vervolgs door geupgrade naar 2.0.2 en nu werkend :D

hellboysz 24-08-08 18:45

netjes suc6 verder!!

madmocro 31-08-08 14:18

Citaat:

Ok naar de hele dag prutsen is het dan uiteindelijk gelukt door wat hulp van "Destiny" (Thanks)
Wat was er nu mis, tijdens het flashen is de tel op lock gegaan en heeft hierbij de baseband flash afgebroken. Deze was dus corrupt en je kon bijna niets meer herstellen. De oplossing zover ik kan herinneren is als volgt:
- 2x op rij in DFU 1.1.1 restoren
- Reboot de tel in iBrick
- Daarna ben ik de draad kwijt :P In de terminal handmatig de baseband verwijderd.
- De tel restoren naar 1.1.4 waardoor er nieuwe baseband opkomt
Vervolgs door geupgrade naar 2.0.2 en nu werkend
Ik heb het zelfde brobleem, bootneuter onderbroken doordat de iphone op lock ging. Ik heb je zeer "gedetailleerd";) stappen gevolgd en ben nu bij:

- Daarna ben ik de draad kwijt :P In de terminal handmatig de baseband verwijderd.

De iphone is nu in 1.1.1 en vraagt om geactiveerd te worden en ook een melding "cannot make or receive" het laatste is vanwege de corrupte baseband (denk ik).

Mijn vraag: Hoe heb je de baseband verwijderd met de terminal? Hoe heb je de terminal op de iphone gekregen zonder activeren? kortom heb je wat meer info over deze stap?

Alvast bedankt

Madmocro

Jumper2110 04-09-08 00:57

Hier hetzelfde probleem!!

Destiny 04-09-08 09:49

Je kunt het beste restoren naar 1.1.4 en dan een custom 1.1.4 erop zitten zonder baseband update etc. Als je restored met die custom firmware krijg je geen error code, omdat die custom firmware niet aan je baseband komt.

Als je zon custom 1.1.4 maakt moet je meteen Bootneuter, TermVT100, SUID Lib Fix en BSD installeren. Als je daarna restored met die custom 1.1.4 dan start hij gewoon op.

Probeer dan eerst bootneuter op te starten. Als die goed opstart is je bootloader waarschijnlijk nog goed. Als bootneuter niet opstart heb je wel een probleem.

Als bootneuter opstart kun je proberen om hem te flashen. Als dat niet lukt ( hoogstwaarschijnlijk ) moet je via iBrickr op iphonebrowser ieraser in usr/bin zetten. Daarna start je terminal op en voer je in:

login <enter>
root <gebrnaam>
alpine <w8woord>
launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist <enter>
cd usr/bin <enter>
chmod +x ieraser <enter>
ieraser <enter>

Daarna even wachten. Als dat is gelukt moet je restoren met 2.0.2. Dan heb je je baseband weer.

Jumper2110 04-09-08 09:59

Hoe moet ik dan gewoon restoren naar 1.1.4 eigenlijk en waar haal ik die custom??

Destiny 04-09-08 10:09

1.1.4 downloaden. dfu zetten. restoren naar 1.1.4.
1.1.4 custom kun je met winpwn 2.0.0.4 maken.

Jumper2110 04-09-08 10:51

Ok even voor de duidelijkheid:
Ik heb op mijn pc nog een origineel 1.1.4 bestand van toen ik naar 1.1.4 gegaan ben. Moet ik die restoren met iTunes ?( wat dus wss niet gaat lukken aangezien ik als ik wil restoren altijd error 1604 krijg)
Of moet ik eerst met winpwn 2.0.0.4 een custom maken (maar dan moet ik eerst winpwn 2.5 nog verwijderen zeker?) en die dan proberen te restoren met iTunes.. Volgens mij bedoel je dit toch?

Want het is net dat stomme iTunes dat de problemen geeft waardoor ik NIET kan restoren..

Jumper2110 04-09-08 22:12

Ik wil nix forceren maar ik wil wel niet te lang zonder iPhone zitten:mad:Ik begin al afkickverschijnselen te krijgen na 1 dag:eek:

Jumper2110 05-09-08 18:37

Laat maar; probleem is opgelost !!!:p Als er iemand vragen heeft over hetzelfde probleem ofzo, stuur maar een pb of iets dergelijks;)

Wally© 05-09-08 19:13

En wij moeten op onze honger blijven zitten !!!:mad::mad::mad:

Cheers...

Wally©...

staafken 25-01-09 15:50

Bootneuter( installer sources werken niet)
 
Na het ganse weekend te prutsen met DFU enherstel is men iphone terug werkende. Ik heb echter problemen met gsm ontvangst. Ik heb al veel gelezen over bootneuter omdat je dan makkelijk je baseband kan aanpassen.

De sources ifoneguide.nl , scape-server.org, en i.myapple..., werken bij mij niet. Ik slaag er dus niet in bootneuter te instaleren.


Kan iemand mij of een andere source aanraden, of zeggen hoe ik bootneuter via ssh op men ihpone kan krijgen?

Ik heb de bootneuter.app al kunnen downloaden

Ik heb quickpwn gebruikt om te jailbreaken en dergelijke, als de phone de eerste maal opstart, doet hij automatisch iets in bootneuter, maar ik slaag er neit in het later terug te vinden ...

Alle tips zijn welkom.


alvast bedankt

bako 25-01-09 16:55

ik adviseer je om te updaten
helpt ook vaak + er is ook een bootneuter voor 2.0 fw's

staafken 25-01-09 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 248375)
ik adviseer je om te updaten
helpt ook vaak + er is ook een bootneuter voor 2.0 fw's

updaten? Ik volg niet, ik zit op firmware 2.2 ...

bako 25-01-09 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door staafken (Bericht 248385)
updaten? Ik volg niet, ik zit op firmware 2.2 ...

dan moet je je proviel aanpassen want er staat 1.1.4

en heb je de custom firmware van de site gebruikt?

staafken 25-01-09 19:09

oops,sorry daarvoor.
Neen ik heb de custom niet gebruikt. Als ik deze erop zet loopt het herstelproces fout.
Ik heb de 2.2 restore gebruikt en deze ge quickpwnd..

Update: Ondertussen bootneuter gevonden via cydia. Ik kan het instaleren, als ik het ehter probeer te runnen draai de phone vast. Hij laat zien dat de versie die erop staat 3.9 is. Is dit degene die over het algemeen betere of minder goede ontvangst aanbiedt???

bako 26-01-09 00:37

bootneuter is voor als je geen bereik meer heb na jailbreaken
probeer is te herstellen in itunes (daarna niet activeren) en dan je sim in je iphone te doen
dan zal je sim pin code in moeten voeren en dan kan je emercency call doen
dan weet je in iedergeval waar het aan ligt

staafken 27-01-09 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 248623)
bootneuter is voor als je geen bereik meer heb na jailbreaken
probeer is te herstellen in itunes (daarna niet activeren) en dan je sim in je iphone te doen
dan zal je sim pin code in moeten voeren en dan kan je emercency call doen
dan weet je in iedergeval waar het aan ligt


helpt me niet bij men probleem. Ik heb ontvangst voor een bepaalde periode. Dan verlies ik ze opeens en krijg ik ze op geen enkele manier terug. Daarom wou ik bootneuter proberne om mss te kunne switchen tussen bootloaders, ikheb gelezen dat dit soms kan helpen. Als ik bootneuter echter probeer open te doenvliegt de iphone volledig vast ( hij is ge quikpwnd)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:31.