//

wisselen simkaart probleem

wisselen simkaart probleem discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het volgende onverklaarbare probleem. Ik heb onlangs een zakelijk abbonement gehad van mijn werkgever. Ik heb met Snow de simlock verwijderd. Dit werkt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-01-10, 18:28
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard wisselen simkaart probleem

Ik heb het volgende onverklaarbare probleem.

Ik heb onlangs een zakelijk abbonement gehad van mijn werkgever. Ik heb met Snow de simlock verwijderd. Dit werkt prima op het moment dat ik de sim van KPN erin stop werkt het als een trein. Op het moment dat ik T-mobile erin stop heb ik het probleem dat internet niet meer werkt, er staat dan u heeft geen abbonement voor deze dienst in het scherm van Safari. 3g stopt dan ook met werken, en start niet meer op bellen en smssen is geen probleem. ( KPN blijt gewoon werken ) Ik ben ook naar de instellingen gegaan daar wordt bij info gewoon aangegeven dat het T-mobile internet is. Ik kan de knop mobiel datanetwerk niet vinden bij netwerk, met de KPN sim weer wel.

Ik heb zelfs geprobeerd om de netwerkinstellingen te herstellen, dit resulteerde in een iphone die niet meer wilde opstarten. Ik heb vervolgens de Iphone weer geheel opnieuw moeten instaleren. Weer Snow geinstaleerd en weer het zelfde probleem. KPN werkt goed, T-mobile geen internet.

Ik wil namelijk de sim kunnen wisselen als ik aan het werk ben KPN en als ik vrij bent T-mobile.

Wat zie ik over het hoofd. Ik ben hier echt al lang mee bezig maar ik kom er gewoonweg niet meer uit, en ik kan niets hierover vinden.

HELP
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-01-10, 18:44
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

je moet wel bij de instellingen de juiste gegevens voor je T-Mobile sim invullen . dit is namelijk voor iedere provider verschillend maar volgens mij is het zo dat je voor KPN niks hoeft in te vullen. vandaar dat je met je KPN sim wel mobiel internet hebt en met je T-Mobile sim niet. die gegevens vul je in bij instellingen-->algemeen-->netwerk-->mobiel datanetwerk

de instellingen voor de verschillende providers vind je op dit forum vast wel ergens en anders even googlen of op de site van de betreffende provider kijken.

denk dat dit je probleem oplost.
__________________
  #3  
Oud 30-01-10, 18:46
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S a n d e R Bekijk bericht
je moet wel bij de instellingen de juiste gegevens voor je T-Mobile sim invullen . dit is namelijk voor iedere provider verschillend maar volgens mij is het zo dat je voor KPN niks hoeft in te vullen. vandaar dat je met je KPN sim wel mobiel internet hebt en met je T-Mobile sim niet. die gegevens vul je in bij instellingen-->algemeen-->netwerk-->mobiel datanetwerk

de instellingen voor de verschillende providers vind je op dit forum vast wel ergens en anders even googlen of op de site van de betreffende provider kijken.

denk dat dit je probleem oplost.

Het probleem is dat de optie datanetwerk niet meer te vinden is met de t-mobile simkaart, met de kpn kaart weer wel. dat is nu juist het vreemde aan dit alles
  #4  
Oud 30-01-10, 18:52
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

wat raar dat je de optie mobiel datanetwerk niet meer ziet...

en als je, met je T-Mob sim erin je netwerkinstellingen reset?
  #5  
Oud 30-01-10, 18:56
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S a n d e R Bekijk bericht
wat raar dat je de optie mobiel datanetwerk niet meer ziet...

en als je, met je T-Mob sim erin je netwerkinstellingen reset?
Dan start de iphone niet meer op dit had ik gisteravond wat resulteerde dat de iphone bleef hangen met blackrain logo en telkens weer opnieuw starten ( tethered jailbreak)

Ik ben tot 04:00 uur vanacht bezig geweest om de iphone weer aan de praat te krijgen.
  #6  
Oud 30-01-10, 19:03
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumzoeker Bekijk bericht
Dan start de iphone niet meer op dit had ik gisteravond wat resulteerde dat de iphone bleef hangen met blackrain logo en telkens weer opnieuw starten ( tethered jailbreak)

Ik ben tot 04:00 uur vanacht bezig geweest om de iphone weer aan de praat te krijgen.
ik denk toch dat er iets niet goed zit in het firmware bestand dat je erop gezet hebt. heb je gewoon in itunes de laatste fw erop gezet of heb je ergens van het forum of internet een custom fw bestand gedownload en die erop gezet?

ik zou ff helemaal opnieuw beginnen. restoren in itunes, daarna met blackra1n jailbreaken en vervolgens met de sn0w unlock die in blackra1n zit unlocken. ik heb er al heel veel zonder problemen gedaan.

succes en sterkte, tis vaak om gek van te worden als je tegen dit soort dingen aanloopt.
  #7  
Oud 30-01-10, 19:06
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S a n d e R Bekijk bericht
ik denk toch dat er iets niet goed zit in het firmware bestand dat je erop gezet hebt. heb je gewoon in itunes de laatste fw erop gezet of heb je ergens van het forum of internet een custom fw bestand gedownload en die erop gezet?

ik zou ff helemaal opnieuw beginnen. restoren in itunes, daarna met blackra1n jailbreaken en vervolgens met de sn0w unlock die in blackra1n zit unlocken. ik heb er al heel veel zonder problemen gedaan.

succes en sterkte, tis vaak om gek van te worden als je tegen dit soort dingen aanloopt.
De originele firmware zit op de iphone bovenstaande heb ik gisteravond namelijk precies zo gedaan. Iphone restoren via I-tunes, jailbreak met blackrain en daarna snow erop gezet.

Wat doet ultrasnow eigenlijk?
  #8  
Oud 30-01-10, 19:08
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Blacksn0w (en niet Ultrasn0w) unlockt je iPhone. Heb je eigenlijk een gesimlockte iPhone?
  #9  
Oud 30-01-10, 19:20
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Blacksn0w (en niet Ultrasn0w) unlockt je iPhone. Heb je eigenlijk een gesimlockte iPhone?
Ik heb een T-mobile Iphone gesimlockt. Met Snow heb ik hem geunlockt, Nu net geprobeerd met Ultrasn0w. zelfde probleem Ik las net ergens dat ultrasnow ook sim unlockt maar goed hetzelfde resultaat.

Even op een rij hoe of wat:

Iphone 3GS T-mobile simlockt
Versie 3.1.2
Jailbreak met Blackra1n (tethered)
simunlockt met Snow

KPN simkaart werkt perfect (bellen, internet, sms ) wel optie mobiel netwerk onder instellingen
T-mobile simkaart geen internet wel bellen en smsen. Geen optie mobielnetwerk.

Voorheen geen problemen gehad met T-mobile internet.

Wat ik zelf al heb gedaan.

netwerkinstellingen gereset
resultaat: iphone sart niet meer op maar blijft herstarten keer op keer.

Iphone hersteld via i-tunes, Blackrain, Snow. resultaat blijt hetzelfde KPN werkt goed/t-mobile geen internet en geen optie tot instellen.

Resultaat:
  #10  
Oud 30-01-10, 19:23
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard

Ik zal even een paar screenshotjes maken
  #11  
Oud 30-01-10, 19:28
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumzoeker Bekijk bericht
De originele firmware zit op de iphone bovenstaande heb ik gisteravond namelijk precies zo gedaan. Iphone restoren via I-tunes, jailbreak met blackrain en daarna snow erop gezet.

Wat doet ultrasnow eigenlijk?
ultrasn0w is de unlock van het Dev-team en de originele unlock voor de 3G. blacksn0w is de unlock van Geohot die de 3GS met de laatste baseband kan unlocken. die laatste heb jij dus nodig.

als je alles al hersteld hebt en nog dezelfde problemen houd dan weet ik het ook ff niet meer. vreemd dat je juist bij T-Mobile, wat de oorspronkelijke provider is die bij je iphone "hoort" deze problemen hebt. misschien komt het wel juist doordat je geunlocked hebt dat je die instellingen voor t-mobile kwijt bent....ik heb ff geen idee meer. wellicht dat andere forumleden je verder kunnen helpen of dezelfde problemen hebben en een oplossing kennen.

succes!
  #12  
Oud 30-01-10, 19:30
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard

Hier de screenshots eerste 2 met t-mobile sim laatste 2 met kpn sim
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0003[1].PNG‎ (69,7 KB, 10x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0002[1].PNG‎ (90,9 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0004[1].PNG‎ (68,2 KB, 9x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0005[1].PNG‎ (66,5 KB, 9x gelezen)
  #13  
Oud 30-01-10, 19:30
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

1 ding schiet me trouwens nu nog te binnen: heb je dataroaming aan of uit staan? meen me iets te herinneren over dat dit uit moet staan bij T-Mobile icm de unlock...

hmmm, zie nu pas de screenshots. staat uit dus. ik weet het niet meer. sorry!

Laatst gewijzigd door S a n d e R; 30-01-10 om 19:39.
  #14  
Oud 30-01-10, 19:37
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard

Dataroaming staat uit, ik ben het nu aan het proberen om het aan te zetten,
  #15  
Oud 30-01-10, 19:38
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard

Aan of uit geen effect
  #16  
Oud 30-01-10, 20:06
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumzoeker Bekijk bericht
Aan of uit geen effect
probeer eens, met je t-mobile kaart erin, je iphone in vliegtuigmodus te zetten, tijdje zo laten staan en dan de vliegtuigmodus er weer af. ik weet dat dat vroeger, bij de eerste unlock voor de 3G ook vaak hielp bij het vinden van het datanetwerk.

wild guess maar je weet maar nooit!
  #17  
Oud 30-01-10, 20:13
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Thumbs up

Ik ben eruit. Ik heb een artikel op een site gevonden waarbij de T-mobile instellingen opnieuw worden verstuurd naar de iphone zie:Activate and Enable iPhone as Internet Tethering Wireless Modem Without Hack or Jailbreak My Digital Life

Het artikel heeft wel een ander doel, maar werkt in mijn situatie perfect.

instellingen versturen link Hier: .mobilconfig Generator by iPhone-notes.de

Ik heb dit gedaan en het resultaat is werkend. Ik heb het nu net even geprobeerd en beide simkaarten werken zoals het hoort.

Allen bedankt voor de reactie`s en voor de forum gebruikers die ook dit probleem krijgen, HIER DE OPLOSSING
  #18  
Oud 30-01-10, 20:20
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumzoeker Bekijk bericht
Ik ben eruit. Ik heb een artikel op een site gevonden waarbij de T-mobile instellingen opnieuw worden verstuurd naar de iphone zie:Activate and Enable iPhone as Internet Tethering Wireless Modem Without Hack or Jailbreak My Digital Life

Het artikel heeft wel een ander doel, maar werkt in mijn situatie perfect.

instellingen versturen link Hier: .mobilconfig Generator by iPhone-notes.de

Ik heb dit gedaan en het resultaat is werkend. Ik heb het nu net even geprobeerd en beide simkaarten werken zoals het hoort.

Allen bedankt voor de reactie`s en voor de forum gebruikers die ook dit probleem krijgen, HIER DE OPLOSSING
mooi zo! ik zat daarstraks ook aan die optie te denken maar dacht dat dat niet van invloed kon zijn op jou probleem...in ieder geval fijn dat je het gevonden hebt en dat je probleem opgelost is!
  #19  
Oud 30-01-10, 23:20
forumzoeker forumzoeker is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S a n d e R Bekijk bericht
mooi zo! ik zat daarstraks ook aan die optie te denken maar dacht dat dat niet van invloed kon zijn op jou probleem...in ieder geval fijn dat je het gevonden hebt en dat je probleem opgelost is!

Het is in ieder geval gelukt, en mochten andere forumleden dit ook nu of in de toekomst hebben dan staat hier in ieder geval de oplossing. Wat wel opvallend is, KPN internet werkt sneller dan die van T-mobile (ik heb nu vergelijkings materiaal )
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Simkaart Telenet probleem claes dirk Telenet 14 05-01-13 01:23
Simkaart wisselen tussen iPhone 3GS en iPhone4 pindarts Odido (T-Mobile) 17 14-12-10 20:31
probleem met simkaart timucin Archief 3 20-11-08 22:30
Simkaart probleem cyanide Archief 1 02-02-08 21:00
wisselen met andere simkaart dan incorrect sim??? Kiwi Archief 4 11-10-07 13:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.