//

Officiële unlock iPhone 3gs Orange (UK)

Officiële unlock iPhone 3gs Orange (UK) discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Afgelopen week heb ik via Ebay een Iphone 3gs aangeschaft. Deze Iphone bleek niet officieel maar softwarematig geunlocked te zijn. Met als welbekende gevolg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-02-10, 16:06
faldera faldera is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 37
Standaard Officiële unlock iPhone 3gs Orange (UK)

Hallo,

Afgelopen week heb ik via Ebay een Iphone 3gs aangeschaft. Deze Iphone bleek niet officieel maar softwarematig geunlocked te zijn. Met als welbekende gevolg dat deze na de 3.1.3 update weer gelocked is en niet te gebruiken.

Na enig speurwerk bleek deze iphone in een Orange winkel in Engeland te zijn verkocht. Heeft iemand enig idee hoe deze iphone legaal te unlocken is? Aangezien deze niet op het T-Mobile netwerk zit, kan ik deze daar ook niet (tegen vergoeding) laten unlocken helaas...

Alle antwoorden zijn welkom!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-02-10, 13:52
geebee_2400 geebee_2400 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faldera Bekijk bericht
Hallo,

Afgelopen week heb ik via Ebay een Iphone 3gs aangeschaft. Deze Iphone bleek niet officieel maar softwarematig geunlocked te zijn. Met als welbekende gevolg dat deze na de 3.1.3 update weer gelocked is en niet te gebruiken.

Na enig speurwerk bleek deze iphone in een Orange winkel in Engeland te zijn verkocht. Heeft iemand enig idee hoe deze iphone legaal te unlocken is? Aangezien deze niet op het T-Mobile netwerk zit, kan ik deze daar ook niet (tegen vergoeding) laten unlocken helaas...

Alle antwoorden zijn welkom!
Hallo Faldera,
blijkbaar zitten wij met hetzelfde probleem. ook een T-mobile toestel hier.
Ik heb juist naar t-mobile nederland gebeld en daar wisten ze mij te vertellen dat ik alleen in Engeland terecht kan om hem te laten unlocken...
Dus heb daarjuist getracht om naar t-mobile uk te bellen maar daar vragen ze je t-mobile uk telefoon nr. wat ik dus ook niet heb..
Gevolg.... stuck tot de volgende upload van het Dev-team
  #3  
Oud 14-02-10, 13:41
Remi Remi is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 35
Standaard

Weten jullie zeker dat het een t-mobile UK toestel is? O2 is zover ik weet nog steeds de enige provider die officieel de Iphone verkoopt in de UK. t-mobile heeft ze wel verkocht aan een paar klanten maar dat is net zo exclusief als KPN nu in Nederland doet met de iphone.

Als het toestel toch van O2 is dan hebben jullie misschien meer kans. O2 is in november begonnen met het unlocken van iphones tegen betaling van 15 pond of zo.
Aangezien jullie daar geen klant zijn is het normale proces geen optie maar ik zou gewoon eens een mail naar hun klantenservice sturen en de situatie uitleggen.

Wie weet wat ze voor jullie kunnen betekenen.
  #4  
Oud 14-02-10, 14:13
geebee_2400 geebee_2400 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remi Bekijk bericht
Weten jullie zeker dat het een t-mobile UK toestel is? O2 is zover ik weet nog steeds de enige provider die officieel de Iphone verkoopt in de UK. t-mobile heeft ze wel verkocht aan een paar klanten maar dat is net zo exclusief als KPN nu in Nederland doet met de iphone.

Als het toestel toch van O2 is dan hebben jullie misschien meer kans. O2 is in november begonnen met het unlocken van iphones tegen betaling van 15 pond of zo.
Aangezien jullie daar geen klant zijn is het normale proces geen optie maar ik zou gewoon eens een mail naar hun klantenservice sturen en de situatie uitleggen.

Wie weet wat ze voor jullie kunnen betekenen.
Hallo Remi,
bedankt voor de info, heb juist een mailtje verzonden naar o2.
Ben benieuwd wat ze mij gaan vertellen.
  #5  
Oud 15-02-10, 19:10
maart85 maart85 is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geebee_2400 Bekijk bericht
Hallo Remi,
bedankt voor de info, heb juist een mailtje verzonden naar o2.
Ben benieuwd wat ze mij gaan vertellen.
Ik heb het een en ander even uitgezocht, aangezien ik zelf ook in het bezit ben van een iPhone 3G[S] inc O2 simlock.

Eerst moet je erachter zien te komen of de iPhone die je hebt, een 'Pay & Go' telefoon is (prepaid), of een 'Pay Monthly' telefoon (abbonement).

Op het moment dat je een 'Pay & Go' telefoon hebt, moet je via eBay een O2 simkaart aanschaffen, en deze tot minimaal 15 pond opwaarderen. Vervolgens via deze site (van O2), de gegevens invullen om de iPhone vervolgens voor 15 pond te unlocken: https://www.o2.co.uk/apps/help/help?...locking%20Form

Als je in het bezit bent van een 'Pay Monthly' iPhone is het unlocken gratis (ook als de telefoon nog niet ouder is dan een jaar). Hiervoor moet je tevens je gegevens invullen op de site van O2: https://www.o2.co.uk/apps/help/help?...locking%20Form

En vervolgens het originele O2 nummer wat gekoppeld is aan deze telefoon, invoeren.
Als je niet weet wat dit nummer is, moet je denk ik even contact opnemen met de klantenservice.

Als je niet weet of je een "Pay & Go" of een "Pay Monthly" telefoon hebt, is het handig om contact op te nemen met O2 zelf.
  #6  
Oud 15-02-10, 19:17
geebee_2400 geebee_2400 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maart85 Bekijk bericht
Ik heb het een en ander even uitgezocht, aangezien ik zelf ook in het bezit ben van een iPhone 3G[S] inc O2 simlock.

Eerst moet je erachter zien te komen of de iPhone die je hebt, een 'Pay & Go' telefoon is (prepaid), of een 'Pay Monthly' telefoon (abbonement).

Op het moment dat je een 'Pay & Go' telefoon hebt, moet je via eBay een O2 simkaart aanschaffen, en deze tot minimaal 15 pond opwaarderen. Vervolgens via deze site (van O2), de gegevens invullen om de iPhone vervolgens voor 15 pond te unlocken: https://www.o2.co.uk/apps/help/help?...locking%20Form

Als je in het bezit bent van een 'Pay Monthly' iPhone is het unlocken gratis (ook als de telefoon nog niet ouder is dan een jaar). Hiervoor moet je tevens je gegevens invullen op de site van O2: https://www.o2.co.uk/apps/help/help?...locking%20Form

En vervolgens het originele O2 nummer wat gekoppeld is aan deze telefoon, invoeren.
Als je niet weet wat dit nummer is, moet je denk ik even contact opnemen met de klantenservice.

Als je niet weet of je een "Pay & Go" of een "Pay Monthly" telefoon hebt, is het handig om contact op te nemen met O2 zelf.
Hallo maart85,
bedankt om dit voor me uit te zoeken.
en je hebt idd een nummer nodig van hen alvorens deze mensen je kunnen helpen.
Maar daar ga ik blijkbaar niet mee geholpen ziijn. Ze herkennen het imei nr niet??
hier een copie van de mail:
[FONT=Consolas][SIZE=3]Hello Chris[/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3]Thanks for emailing us to unlock your iPhone 3G S.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3]I'm sorry Chris, but I'm not able to find this iPhone on our network. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3]Also the IMEI number you've provided doesn't seem to be used with an O2 mobile number. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3]I would like to tell you that we can only unlock iPhones which are used on our network. Can you please check the IMEI number and also provide me the O2 mobile number if you've one or had one in the past. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3]Once I've the correct details, I should be able to unlock it free of charge in 7 days.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3]In case you never had an O2 mobile number, it won't be possible for us to unlock your iPhone. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3]Hope to hear from you soon Chris.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
  #7  
Oud 15-02-10, 19:22
maart85 maart85 is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard

Op het moment dat je IMEI nummer in de O2 database niet wordt herkend, kunnen ze hem sowieso niet voor je unlocken. Naar alle waarschijnlijkheid is de iPhone dan toch door een andere telefoon maatschappij uitgegeven.

Weet je zeker dat het niet de versie van Orange UK is?
Weet je uberhaupt wel dat het om een UK telefoon gaat? Hoe ziet je handleiding eruit?
  #8  
Oud 15-02-10, 19:34
geebee_2400 geebee_2400 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maart85 Bekijk bericht
Op het moment dat je IMEI nummer in de O2 database niet wordt herkend, kunnen ze hem sowieso niet voor je unlocken. Naar alle waarschijnlijkheid is de iPhone dan toch door een andere telefoon maatschappij uitgegeven.

Weet je zeker dat het niet de versie van Orange UK is?
Weet je uberhaupt wel dat het om een UK telefoon gaat? Hoe ziet je handleiding eruit?
Het probleem is dat 2de hands gekocht heb zonder verpakking
en aan de hand van mijn imei nr. wisten ze bij T-mobile nederland
dat het een engels toestel was. dus het zou idd wel is kunnen dat het
een versie is van Orange UK is.
Zal nog eens wat gaan googelen naar orange UK...
pffff moeilijke bevalling
  #9  
Oud 16-02-10, 14:07
joostfb joostfb is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 10
Standaard

Kun je niet via internet een O2 simkaartje regelen? Dan weet je zeker dat je IMEI in hun database voorkomt en kun je hun vragen te unlocken.

Mijn iPhone komt oorspronkelijk ook uit de UK (degene waarvan ik hem heb gekocht heeft hem bij T for Telecom gehaald) en die van mij is simlockvrij.
  #10  
Oud 18-02-10, 17:40
faldera faldera is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 37
Standaard

Ik heb ook een Iphone via Ebay gekocht en bij T-Mobile wisten ze mij te vertellen dat deze bij een Orange winkel was gekocht. Vervolgens heb ik met Orange gemaild, waarbij ze in iedere mail iets anders zeggen. In de eerste e-mail kreeg ik in ieder geval te horen dat je in principe wel een simkaart kon kopen en 3 maanden nadat deze geregistreerd was, de telefoon unlocken.

Mijn zus is afgelopen weekend in Londen geweest en is deze even een Orange winkel binnengelopen. Daar vertelden ze haar dat ze geen telefoons unlocken en dat je hiervoor maar eens de lokale handelaar moest proberen. Vreemd verhaal dus...

Ik heb dus nu ook maar eens naar O2 gemaild met mijn IMEI nummer, wellicht dat deze toch op hun netwerk heeft gezeten.

Anders weet ik het ook niet meer...zou graag de telefoon gebruiken maar dat is dus niet mogelijk tot er een software matige unlock komt...
  #11  
Oud 27-02-10, 16:46
ugur58 ugur58 is offline
• iOS 3.1.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

Ik ben ook in het bezit van een 3gs O2 gelocked. Sta op het punt om een Pay & Go (preypaid) kaart te kopen via ebay.

Zijn er mensen die al ervaring hebben met het officieel unlocken via O2 in the UK??

Is het kopen van een prepaid kaart en daarna opgeven van IMEI en mobiel O2 nummer bij O2 voldoende?
Of moet je het nummer nog activeren en op die manier koppelen aan de iphone?
  #12  
Oud 12-03-10, 14:54
nguyen87 nguyen87 is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 117
Standaard

Ik ook ben in het bezit van een iPhone 3GS uit UK
heb provider van O2 en heb laatst een simkaart laten opsturen

Moet de iPhone zien te activeren, wil ik er meer mee kunnen zoals een unlock
(misschien is dit vrijgegeven sinds O2 geen alleenrecht meer heeft)

Daarnaast is het IMEI nummer doorgegeven naar de Apple server
omdat een medewerker van T-Mobile NL niet echt oplettend was =p

even afwachten dus maar totdat ik hem heb geactiveerd
hoop ook dat het lukt!
  #13  
Oud 20-03-10, 03:12
ugur58 ugur58 is offline
• iOS 3.1.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

Ik heb ook een UK O2 iphone. Hier op het forum had ik gelezen dat o2 voor 15 pound iphones unlockt.
Ik heb meteen via Ebay een o2 simkaart gekocht daarna voor 20 pound opgewardeerd (kosten van 15 pound gaat van je beltegoed af)
Heb o2 customer service gemaild, zij vertellen mij dat mijn IMEI nummer niet bekend is bij hen. Ik heb al 10x gereset en opnieuw geactiveerd. Na activatie in Itunes staat er wel phone is activated op mijn scherm en ik kan ook bellen met de O2 kaart maar toch is hij niet bekend bij O2.
Het schijnt dat je echt op hun netwerk moet zitten met die Iphone, ook al is het maar voor 1x. Nu staat hij op de KPN netwerk, waarschijnlijk wordt hij dan niet gezien door O2. Ik moet dus even naar Londen op en neer met dat ding. Dat kost weer 50 eurotjes.
  #14  
Oud 25-03-10, 01:15
nguyen87 nguyen87 is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 117
Standaard

Heb dus ook een O2 kaartje gehaald op ebay, iPhone geactiveerd
Daarna opgewaardeerd met 20 pounds, direct betaald ook op ebay.

Laatst gewijzigd door nguyen87; 16-05-10 om 15:05.
  #15  
Oud 25-03-10, 01:31
ugur58 ugur58 is offline
• iOS 3.1.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

Laat even weten of het gelukt is. Dit mailtje (daarna nog veel meer mailtjes) heb ik ook gehad van O2. Ik heb ze die gegevens gemaild. Ze willen wel unlocken maar hij moet wel eerst geregistreerd staan bij hun. Ik heb meerdere malen gemaild maar krijg steeds te horen dat me imei nummer niet staat geregistreerd bij O2. Grote kans dat dit ook bij jou het geval is. De iPhone moet gewoon in De UK geactiveerd worden en je moet er minimaal 1x mee bellen in de UK zodat hij geregistreerd word bij O2 (denk ik).
  #16  
Oud 25-03-10, 01:46
nguyen87 nguyen87 is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 117
Standaard

Ja dat zou best wel eens zo kunnen zijn.
Is het inmiddels nog steeds niet gelukt bij jou?

Zou een belletje of smsje naar een UK nummer niet werken?
Ik kom echt nooit in de UK dus dat zal een probleem worden!

Hoop dat het lukt, dan zal ik het zeker laten weten.
  #17  
Oud 25-03-10, 18:46
ugur58 ugur58 is offline
• iOS 3.1.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nguyen87 Bekijk bericht
Ja dat zou best wel eens zo kunnen zijn.
Is het inmiddels nog steeds niet gelukt bij jou?

Zou een belletje of smsje naar een UK nummer niet werken?
Ik kom echt nooit in de UK dus dat zal een probleem worden!

Hoop dat het lukt, dan zal ik het zeker laten weten.
Een beletje naar een Engels nummer gaat niet werken denk ik. Ik krijg bijna dagelijks van die promotie smsjes van O2. Het kaartje werkt dus gewoon. Maar omdat je in het buitenland bent (nederland dus) staat hij op het KPN netwerk en niet van O2.
Een retourtje Londen kost €50. Ik overweeg om gewoon een dag te gaan.
  #18  
Oud 25-03-10, 19:29
nguyen87 nguyen87 is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 117
Standaard

Ja dat is het beste, een belletje plegen in UK
Denk dat dat ook de enige oplossing is voor unlock..

Kom je uiteindelijk met alle kosten e.d. uit op ongeveer
evenveel als in NL met een officiële unlock via T-Mobile

Waar zijn we aan begonnen, een iPhone uit UK!
  #19  
Oud 25-03-10, 20:12
ugur58 ugur58 is offline
• iOS 3.1.2
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nguyen87 Bekijk bericht
Ja dat is het beste, een belletje plegen in UK
Denk dat dat ook de enige oplossing is voor unlock..

Kom je uiteindelijk met alle kosten e.d. uit op ongeveer
evenveel als in NL met een officiële unlock via T-Mobile

Waar zijn we aan begonnen, een iPhone uit UK!
Ja, je bent dan ongeveer €80 kwijt. Alsnog goedkoper dan t-mobile maar dat gedoe is het niet waard natuurlijk. Hij ligt nu al een maand in de kast, dat is ook niet alles.
  #20  
Oud 15-05-10, 15:26
kevinos kevinos is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Is het iemand al gelukt??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 3gs ipad baseband omzetten naar officiele unlock? iphonelennart Jailbreak 20 09-04-11 20:50
iPhone 4: Officiële unlock iPhone 4 T-Mobile € 70,- Typ 81 Unlock 304 28-02-11 13:46
iPhone 3GS: Wordt mijn baseband geupgrade als ik unlock via itunes(officiele t-mobile unlock)? Hunter20 Unlock 5 21-01-11 16:52
Orange Iphone 1.1.3. official unlock werkt niet kastelep Archief 5 28-01-08 14:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:58.