iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Iphone 3G unlocken met firmware 3.1.3 mislukt (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/54455-iphone-3g-unlocken-firmware-3-1-3-mislukt.html)

olavicongalita 19-02-10 11:53

Iphone 3G unlocken met firmware 3.1.3 mislukt
 
Mensen,

ik heb sinds kort een iphone waarbij ik een telfort abo wil gebruiken. Hiervoor moet ik hem natuurlijk unlocken maar na enkele malen geprobeerd te hebben lukt het me toch steeds niet. Door de ontstane chaos op het internet vind ik ook maar geen juiste oplossing voor mijn geval/situatie. Zoals gezegd heb ik een iPhone 3G 8gb met firmware 3.1.3. en gebruik ik een MacBook Pro met OSX 10.6. Ik heb meerdere malen via "Pwnagetool" een firmware gemaakt en geprobeerd die te installeren op mijn iPhone, via iTunes en DFU-mode (alt-knop indrukken -> herstellen), zonder succes. Ook heb ik op internet verschillende iphone-apps gevonden zoals "anySIM", maar daar moet de iPhone eerst voor gejailbreakt worden (wat een werkwoord:p) voordat je die met bijv. Cydia kunt installeren op de iPhone. Kortom, een hoop gedoe voor een simpel doel: iPhone gebruiken met een telfort-abo.

Somebody who knows?

wouter1981 19-02-10 13:18

Welke baseband (modemfirmware) heb je? Indien je originele 3.1.3 firmware hebt geinstalleerd dan heb je versie 05.12.01. En die versie is op dit moment nog niet te unlocken.
Heb je de telefoon bij een T-Mobile abonnement gekregen?

olavicongalita 19-02-10 13:44

yep, ik heb originele 3.1.3 geinstalleerd dus ook baseband 05.12.01.
************!"§$%&'# dat het niet kan. Echt geen andere opties?
Is originele t-mobile ja.

wouter1981 19-02-10 14:16

op dit moment kun je m dan alleen door T-Mobile laten unlocken. Is het toestel 1 jaar of ouder dan kun je m gratis laten unlocken. Moet je wel degene zijn die het toestel bij t-mobile heeft aangeschaft.

rachel2317 19-02-10 14:23

hoi.ikheb een iphone 39 16gb ik heb hem geupdate met itunes met het gevolg dat hij niets meer doet.alleen een noodoproep plaatsen en in beld heb ik eeen usb met itunes ,wat moet iknu.hoe kan ik mijn telefoon weer aktief krijgen.

m

mvveelen 19-02-10 14:30

@ rachel2317, stel je vraag even in een nieuw topic, want zo vindt niemand jouw vraag.

olavicongalita 19-02-10 16:43

Oke dit is wat ik geprobeerd heb:
Ik heb mijn iPhone gejailbreaked. Nu staat er Cydia op. Vervolgens heb ik via Cydia ultrasn0w gedownload en geinstalleerd. Hij herkent nu wel mijn telfort-kaartje, echter blijft hij een hele tijd zoeken naar netwerk waarna hij vervolgens weer "geen service" aangeeft...Is er dan echt echt echt echt ECHT geen mogelijkheid?

wouter1981 19-02-10 16:51

Er is geen unlock voor de laatste baseband. Via T-Mobile is geen mogelijkheid?

Thaan 19-02-10 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door olavicongalita (Bericht 418447)
Oke dit is wat ik geprobeerd heb:
Ik heb mijn iPhone gejailbreaked. Nu staat er Cydia op. Vervolgens heb ik via Cydia ultrasn0w gedownload en geinstalleerd. Hij herkent nu wel mijn telfort-kaartje, echter blijft hij een hele tijd zoeken naar netwerk waarna hij vervolgens weer "geen service" aangeeft...Is er dan echt echt echt echt ECHT geen mogelijkheid?

De unlock die je installeerd, is niet voor jouw baseband. Je kan het dus zo hard proberen als je wilt, maar het gaat NOOIT werken. Er IS geen unlock voor jouw iPhone.

Moto 21-02-10 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thaan (Bericht 418456)
De unlock die je installeerd, is niet voor jouw baseband. Je kan het dus zo hard proberen als je wilt, maar het gaat NOOIT werken. Er IS geen unlock voor jouw iPhone.

Zou het wel lukken met een gejailbroken iPhone 3.1.3 en baseband 05.11.07?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:53.