//

Jailbreak verwijderen, unlock behouden? (nieuwe bootrom)

Jailbreak verwijderen, unlock behouden? (nieuwe bootrom) discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) iPhoners, Mijn maat heeft donderdag een iPhone 3GS met nieuwe bootrom gekocht bij T-Mobile. Omdat hij tot eind mei moet wachten voordat hij hem kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-02-10, 13:40
MrFCUUnknown MrFCUUnknown is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nijkerk
Berichten: 44
Standaard Jailbreak verwijderen, unlock behouden? (nieuwe bootrom)

iPhoners,

Mijn maat heeft donderdag een iPhone 3GS met nieuwe bootrom gekocht bij T-Mobile. Omdat hij tot eind mei moet wachten voordat hij hem kan gebruiken, heb ik deze voor hem geunlocked.

Groot voordeel: hij kan tot mei bellen met Vodafone sim
Nadeel: Bij starten iPhone moet je steeds blackra1n gebruiken (wisten we)

Nu heb ik inmiddels veel ervaringen met unlock/jailbreak van de iPhone 2G (vanaf firmware 1.1.2 tot 2.1) en de iPhone 3G (vanaf firmware 2.1 tot 3.1.2). Maar wil voor de zekerheid even wat vragen over de voor mij onbekende 3GS (nieuwe bootrom, week 4 2010).

Is het mogelijk nu ik de baseband (5.11.07) heb geunlocked om op een of andere manier een herstel te doen (3.1.2) zonder dat de baseband wordt geupdate? Zo verliest hij dus de jailbreak (gebruikt ie toch niet) maar behoud hij de unlock in de baseband. Voordeel: bellen met vodafone en geen pc meer nodig met starten.

Ik weet uit de winpwn tijd (heb geen mac) dat het mogelijk was om een custom ipsw zonder jailbreak, hactivation (kan activeren middels t-mobile sim erin) en zonder baseband te maken. Daarna itunes, shift+herstel en firmware erin fietsen. Klaar.

Of wordt bij een shift+herstel in iTunes met een officiele 3.1.2 ipsw de baseband niet geupdate omdat deze al 5.11.07 is?

Weet ook niet of dit mogelijk is met iPhone 3GS nieuwe bootrom om shift+herstel met custom ipsw te gebruiken? Kan iemand bevestigingen of dit kan zonder al te veel spannende foutmeldingen/workarounds. (Het is namelijk niet mijn iPhone)

Dus kort de procedure die ik in gedachten heb (weet niet of het kan):
1. Standaard 3.1.2 unlocken met blackra1n (reeds gedaan)
2. Custom firmware maken/downloaden zonder jailbreak en zonder baseband (of officiele 3.1.2 firmware als deze BB niet update)
3. Shift+Herstel iTunes
4. Custom firmware erin zetten zodat baseband niet wordt geupdate
5. Activeren met T-Mobile sim
6. iPhone doet het en daarna Vodafone sim erin

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/het meedenken?

Patrick
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-02-10, 15:10
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

De nieuwe bootroom, of althans het tethered-jailbreaken, staat los van welke baseband je iPhone heeft. De stappen die je daar schetst hebben dus weinig zin. Zoals vaker staat geschreven op het forum, kan er momenteel NIETS aan een tethered-jailbreak worden gedaan, om er een untethered-jailbreak van te maken . Je kunt dus niet alleen een unlock toepassen op je iPhone, zonder een jailbreak. Deze twee gaan samen.
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
Reageren

Labels
3gs, nieuwe bootrom, remove jailbreake, unlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: FW 3.0.1 naar iOS4.?? .. oude bootrom, en unluck behouden Firevis Jailbreak 0 07-12-10 16:31
iPhone: 3gs [oude bootrom] Hacktivate, jailbreak, unlock Coppes Jailbreak 8 06-10-10 21:00
iPhone 3GS: Unlock en Jailbreak 3GS 4.0.2 (oude bootrom) vdbergen Unlock 1 27-09-10 19:44
iPhone 3GS: new bootrom FW 3.1.3 Jailbreak+Unlock zonder org. sim BytesNL Unlock 6 06-08-10 13:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:34.