//

legaal unlocken via T-mobile

legaal unlocken via T-mobile discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb gister een iphone 3g 8gb gekocht. Wat een prachtig ding. Er staan geen jailbreak op maar wel unlocksoftware. De iphone komt bij t-mobile ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-02-10, 07:42
frankz frankz is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard legaal unlocken via T-mobile

Ik heb gister een iphone 3g 8gb gekocht. Wat een prachtig ding. Er staan geen jailbreak op maar wel unlocksoftware.

De iphone komt bij t-mobile vandaan en is meer dan een jaar oud. Graag wil ik deze gratis unlocken maar ik hoor veel verhalen dat dit niet mag zonder klantnummer / aankoopbon.

Is dat wel eerlijk? De opta zegt een jaar. dus een jaar is een jaar. Ja toch?

Iemand die ervaringen heeft?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-02-10, 08:26
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Een jaar ja, voor de klant die 'm gekocht heef. Diegene heeft een bepaald "voordeel" of iig een contract getekend en jij....niet. De rechten zijn niet overdraagbaar.
Misschien kun je hem vragen of ie e.e.a. nog even kan regelen voor je ?
  #3  
Oud 23-02-10, 08:29
frankz frankz is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Oke, wat vreemd eigenlijk. Is dit ergens in de voorwaarden na te lezen? T-mobile moet zich toch aan de wet houden.
  #4  
Oud 23-02-10, 08:35
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Dat zal vast wel. Heb ze hier niet bij de hand, maar ze houden zich toch verder aan de wet ? Ook al wil jij liever dat het anders in elkaar steekt : de koper (dus de vorige eigenaar) is een verbintenis aangegaan met T-Mobile. Tot daar en niet verder. De (fabrieks)garantie van het toestel is dan wel overdraagbaar, maar het bel-contract is gesloten tussen die twee partijen en jij kunt dus geen aanspraak maken daarop. Vind ik ook logisch hoor.
  #5  
Oud 23-02-10, 08:47
frankz frankz is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Dat zal vast wel. Heb ze hier niet bij de hand, maar ze houden zich toch verder aan de wet ? Ook al wil jij liever dat het anders in elkaar steekt : de koper (dus de vorige eigenaar) is een verbintenis aangegaan met T-Mobile. Tot daar en niet verder. De (fabrieks)garantie van het toestel is dan wel overdraagbaar, maar het bel-contract is gesloten tussen die twee partijen en jij kunt dus geen aanspraak maken daarop. Vind ik ook logisch hoor.
Ik niet. Sim-lock moet na een jaar kunnen worden ontvbonden. Ongeacht wie de eigenaar van de telefoon is. Dat de telefoon doorverkocht is zal t-mobile toch niet zomaar ontslaan van deze verplichting? Ik ga ze straks eens proberen te bellen.
  #6  
Oud 23-02-10, 10:00
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Het lijkt een beetje een welles nietes spel te worden. T-Mobile checkt of je (iphone)abonnement bij hun minimaal een jaar loopt. Om in aanmerking te komen voor gratis unlock. Dit doen ze door wat NAW gegevens te vragen en geb. datum. Daarna checken ze het IMEI.
Als dit alles klopt dan wacht je een half uur en hang je je toestel aan iTunes.
Als je zelf niet de originele eigenaar bent van de iPhone dan zit er weinig anders op dan de eerste eigenaar om hulp vragen. Anders kun je het toestel misschien tegen betaling (120 euro) laten unlocken door T-Mobile.
  #7  
Oud 23-02-10, 10:12
thomas1 thomas1 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 57
Standaard

T-Mobile unlockt alleen gratis als je de eerste eigenaar met abonnement bent.
Als je tweedehands een iphone koopt dan betaal je 120,00 euro.Je kunt altijd bellen maar ze moeten in dit geval helemaal niks .
  #8  
Oud 23-02-10, 10:22
frankz frankz is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Belachelijk! koppelverkoop van de bovenste plank. Hoop dat snel andere aanbieders gaan komen met de iphone.
  #9  
Oud 23-02-10, 10:25
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

@frankz : je kunt nu wel je gal blijven spuwen hierover, maar de eerste eigenaar heeft een bepaald "voordeel" gehad en is met deze "koppelverkoop" accoord gegaan. Dat jij verder in de keten nu zijn toestel hebt gekocht wil niet zeggen dat jij het contract met alle bijkomende regeltjes hebt overgenomen. Dat is nu eenmaal zo en als je je daar druk over maakt, dan had je er verstandig aan gedaan om van tevoren informatie in te winnen.

Nogmaals : je kunt proberen bij de eerste eigenaar aan te kloppen om het toestel te laten unlocken en anders wordt het 120 extra neertellen.

Roepen dat T-Mobile zich niet aan de wet houdt is ongegrond en ook al begrijp ik dat je teleurgesteld bent : het is nu eenmaal zo en je had dit van tevoren kunnen weten.

Laatst gewijzigd door mvveelen; 23-02-10 om 10:29.
  #10  
Oud 23-02-10, 14:05
frankz frankz is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
@frankz : je kunt nu wel je gal blijven spuwen hierover, maar de eerste eigenaar heeft een bepaald "voordeel" gehad en is met deze "koppelverkoop" accoord gegaan. Dat jij verder in de keten nu zijn toestel hebt gekocht wil niet zeggen dat jij het contract met alle bijkomende regeltjes hebt overgenomen. Dat is nu eenmaal zo en als je je daar druk over maakt, dan had je er verstandig aan gedaan om van tevoren informatie in te winnen.

Nogmaals : je kunt proberen bij de eerste eigenaar aan te kloppen om het toestel te laten unlocken en anders wordt het 120 extra neertellen.

Roepen dat T-Mobile zich niet aan de wet houdt is ongegrond en ook al begrijp ik dat je teleurgesteld bent : het is nu eenmaal zo en je had dit van tevoren kunnen weten.
Je hebt wel gelijk maar het is vreemd. Ik heb net gebeld en ze unlocken inderdaad niet. Ik probeer nu contact te leggen met de 1e eigenaar. Eens kijken of datlukt
  #11  
Oud 23-02-10, 14:19
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Hoop dat de 1e eigenaar je wil helpen. Anders is er altijd nog blacksn0w.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 23-02-10 om 17:45.
  #12  
Oud 23-02-10, 15:35
frankz frankz is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Hoop dat de 1e eigenaar je wil helpen. Anders kun je natuurlijk gewoon jailbreaken en ultrasn0w installeren.
eerste eigenaar is niet meer te achterhalen. Nou ja hij doet het ook gewoon via een software unlock. Maar had het liever legaal. Maar daarvoor wil ik niet nog eens 120 betalen...
  #13  
Oud 23-02-10, 15:36
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

@frankz kijk hier even naar: https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post419845
  #14  
Oud 23-02-10, 19:14
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik zou eerder zeggen: kijk eens in het uitgebreide topic dat hier al over bestaat: KLIK
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #15  
Oud 29-03-10, 17:11
Don Jeffrenzo Don Jeffrenzo is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

ik heb om 13.55 een unlock aan gevraagd, en m'n telefoon uitgezet, en toen werd gezegd dat ik binnen een paar min een mailtje zou krijgen, ik had m'n iphone om 14.45 weer aan gezet (en nog geen mailtje) maar kreeg niks bij itunes en zo. toen heb ik om 15.00 gebeld dat ik nog niks had en toen werd er gezegd dat in het systeem stond dat het was aan gevraagd maar nog niet verzonden was, dus dat ik het elk moment kon krijgen en als ik na 18.00 nog niks had ik nog een moest bellen. toen heb ik m'n telefoon ook maar weer uit gezet.
maar inmiddels is het 16.12 en heb ik nog steeds niks, zij er meer mensen bij wie het zo lang duurde? en heeft iemand anders toevallig de handleiding?
  #16  
Oud 29-03-10, 18:11
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Heb je contact gehad met de unlocklijn van T-Mobile? En je IMEI doorgegeven? Dan moet je geen mailtje krijgen maar moet je je telefoon alleen maar aansluiten op je computer (iTunes).
Ik heb hier althans nooit mailtjes over gehad...
  #17  
Oud 29-03-10, 18:14
Don Jeffrenzo Don Jeffrenzo is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

ja, moest m'n IMEI nummer doorgeven, m'n telefoon uitzetten voor 25 min en aan itunes aansluiten en ik zou een handleiding per e-mail krijgen met wat ik dan moest doen

edit: ik heb rond 7 uur nog is gebeld, en toen hebben ze de mail opnieuw verzonden en istie wel aan gekomen, en ik bij nu vrij hier de handleiding voor als mensen hetzelfde probleem hebben.

Geachte heer ...,

Uw iPhone kan nu simlockvrij worden gemaakt.

Het deblokkeren van uw Iphone gaat als volgt:

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

Mocht u uw toestel na twee pogingen toch niet simlockvrij kunnen maken, neemt u dan telefonisch contact op met onze afdeling Sim Unlock via het nummer 070 − 305 6007. U kunt bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 20.00 uur.



Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV

Laatst gewijzigd door Don Jeffrenzo; 29-03-10 om 20:49.
  #18  
Oud 30-03-10, 15:53
acinony acinony is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 15
Standaard

ben nu zelf ook aan het proberen en wachten... maar tot nu toe gebeurd er niks.

mail gehad en half uur eraan, etc... niks.
maar weer even bellen.

moet er de laatste update op staan ? neem aan dat dat niks uit maakt.
  #19  
Oud 30-03-10, 15:56
Don Jeffrenzo Don Jeffrenzo is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

misschien een domme vraag maar heb je wel eerst bij t-mobile een unlock aan gevraagd?
  #20  
Oud 30-03-10, 16:03
acinony acinony is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Jeffrenzo Bekijk bericht
misschien een domme vraag maar heb je wel eerst bij t-mobile een unlock aan gevraagd?
hahahahaha.... LOL

Natuurlijk, maar je hebt gelijk - volgens mij zijn er zelfs wel van die mensen die dat niet zouden doen.



Wat er fout is gegaan denk ik, is dat ik de foon niet een half uur uit heb gehad voordat ik aan de procedure ben begonnen..
Heb hem nu ff uitgezet.

( er zit namelijk ook weer iemand tussen, de eerste eigenaar - die geeft alles door aan mij, hij heeft dus contact gehad met t-mobile en een mail gehad met de procedure. Zie nu alleen bij de eerdere posts dat er tegen iemand werd gezegd een half uur de telefoon uit houden.)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Legaal laten Unlocken Vox1990 Unlock 8 08-03-11 22:02
legaal unlocken maar dan moet ik toch T-mobile sim hebben ? andre-nl Odido (T-Mobile) 0 17-09-10 14:12
iPhone 3G: Legaal unlocken David123 Unlock 4 22-06-10 02:40
iPhone 3G: Legaal unlocken + jailbreak francebramie Unlock 1 01-08-09 19:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:51.