iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Iphone 3Gs Uit Frankrijk (SFR) Activeren!? HOE ? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/56144-iphone-3gs-frankrijk-sfr-activeren.html)

Baksteen88 18-03-10 23:41

Iphone 3Gs Uit Frankrijk (SFR) Activeren!? HOE ?
 
Hallo Mensen,

Ik heb een 2e hands iPhone 3Gs 16GB uit frankrijk gekregen van goede kennissen van mijn ouders :d Top mensen zijn dat :d

Echter zat er in de iPhone een SFR simkaart, is gelocked en niet meer geactiveerd na herstellen van de firmware naar 3.1.3, 5.12

Downgraden gaat ook niet want ik heb niet de SHSH file op Cydia opgeslagen toen de iPhone met 3.1.2 gejailbreaked was.

Heeft iemand suggesties (eigenlijk oplossing) hoe ik deze nu weer kan activeren via iTunes zodat als er weer een nieuwe jailbreak is ik deze erop kan zetten

Ik hoorde van een collega dat als je naar iCentre gaat en dan een prepaid simkaart van T-Mobile neemt ze die koppelen aan mijn iPhone, met als resultaat dat ik de iPhone dan met die simkaart kan activeren, Klopt dit ??

Ik kom nu niet verder dan het "emergency call" scherm, :confused:

nguyen87 19-03-10 11:42

Zou het niet moeten lukken met een SFR simkaart?
net zoals je in NL gewoon een prepaid simkaart van T-mobile erin kan doen...

dan zou je hem kunnen activeren volgens mij..

Baksteen88 19-03-10 13:24

Ja dat zou misschien eventueel nog wel kunnen lukken, hardware unlock zie ik niet echt zo zitten, je weet niet welke prutser er aan die iphone gaat zitten :P

waar zou ik een SFR prepaid simkaart kunnen krijgen, het liefst natuurlijk hier in nederland of heeft er iemand toevallig nog een prepaid SFR simkaart over :P koop ik em wel over :D

iLLSKi 19-03-10 14:43

In frankrijk mag een telefoon maar 6 maanden gelockt zijn.

Dus als je eens belt/mailt naar SFR en vraagt om Déblocage / déverrouiller (désimlocker)

Misschien kunnen ze iets voor je betekenen.

Of vraag aan je franse vrienden of ze dit voor je kunnen doen.

Ik heb zelf ook een franse iphone. Ik zoek nog een manier om hem te laten unlocken zonder dat ik naar frankrijk hoef te rijden.

lvdau 20-03-10 23:01

Ik heb hetzelfde voor en heb daarvoor een mail gestuurd naar Orange France, de enige die de franse toestellen kan/mag simlockvrij maken ! (zie verder hun antwoord)
ik heb dan een prepaid kaart van orange laten meebrengen; eerst telefoonkaart laten activeren via internet; daarna in de iphone en usb aangesloten.... verder doet itunes alles en vraagt om het toestel te activeren... fluitje van een cent... zit nu wel met een franse prepaidkaart, toestel werkt terug perfect. kan hem nu toch al gebruiken als ipod en thuis via de Wi-Fi; idem de programma's... bellen kost me te duur.
dus zaoals afgesproken het antwoord van Orange France :

Pour obtenir le code de désimlockage de votre mobile, je vous invite à contacter son ancien utilisateur qui fera lui-même la demande auprès de son ancien service clients.
Je vous informe que seul l' ancien utilisateur est habilité à faire la demande de désimlockage auprès de son service clients.

satwolf 21-03-10 11:16

Vertaalmotor::

Om de code Reparation deblocage uw telefoon, ik nodig u uit contact met zijn voormalige gebruiker zelf zal de vraag van haar voormalige klantenservice.
Ik u meedelen dat alleen de eerste gebruiker is gerechtigd een aanvraag tot Reparation deblocage met de klantenservice.

Baksteen88 22-03-10 16:44

ik heb inmiddels een SRF prepaid simkaart via ebay besteld , hopen dat die eerdaags op de deurmat valt, zo ja dat ie em ook nog activeert kan ik in ieder geval weer wat doen met me 3Gs en dan nog wachten op een unlock :d

ik hou jullie op de hoogte ;)

iLLSKi 26-03-10 17:42

Ik ben zaterdag naar Lille gereden. Lekker geluncht en vriendin losgelaten in het winkel centrum.

Tevens zaken geregeld met een uiterst behulpzame alleen Frans sprekende medewerker van de orange shop.

ik spreek redelijk frans dus het ging allemaal net.

Er is een nummer dat je moet bellen . Maar de telefoon is wel gekoppeld aan een SIM nummer. Je moet dus eerst je nieuwe sim laten koppelen.

Succes

lvdau 26-03-10 18:32

dus als ik naar Frankrijk rij, ik koop daar een prepaidkaart dan kan ik mijn iphone laten unlocken ? welk nummer moet ik daar draaien of moet ik gewoon die nieuwe kaart eerst aktiveren en dan insteken en klaar ????
het aktiveren doe ik dat met internet of wat ?

oc-recom 26-03-10 19:27

je kunt hem toch ook gewoon hacktiveren? doormiddel van redsnow oid?

ik heb zelf ook een iphone uit het buitenland maar ik hem de mijne gewoon geactiveerd gezien ik zelf vodafone heb

suc6!

iLLSKi 29-03-10 14:27

Geloof dat je dit nummer moet bellen: + 33 6 07 62 64 64

Kan namelijk alleen maar telefonisch.

@oc-recon:

Zoals in zijn eerste post valt te lezen is hacktiveren niet een optie.. tel zit op 3.1.3 met een gelockte baseband. (ook zonder shsh)

Baksteen88 03-04-10 22:47

Heb nu eindelijk de SFR Prepaid simkaart binnen na 2 weken wachten. Maar liep allemaal soepel, prepaidkaartje in me iPhone gedaan en de iPhone in de computer ingeplugged, iTunes ging meteen in actie en activeerde de iPhone, ik ken nu in ieder geval zien waar ik heen moet met het kompas :D

Nu alleen nog wachten op de Jailbreak met Unlock voor de baseband van 3.1.3.

Horstje 05-04-10 01:21

Hoihoi,
ik zit zelf met hetzelfde probleem. Een toestel in Frankrijk gehaald. Hem daar met mijn simkaart laten activeren(T-mobile). Dit werkte tot gisteren perfect. Ik ging ervanuit dat mijn toestel simlockvrij was. Aangezien hij mijn kaartje gewoon at zonder jailbreak of zo'n illegale unlock. Maar toen ik het kaartje(vodafone) van mijn vriendin er gisteren instak, was het afgelopen met het feestje. Hersteloptie gedaan. Vreet nu beide kaarten niet meer en kom niet verder dan emergency screen. Wachten op de jailbreak dan maar??? Of is er iemand van jullie die misschien al een antwoord weet. Het toestel was al op 3.1.3 toen het gewoon werkte met mijn t-mobile kaart. Dus hier kan het niet aan liggen. Heb al een sfr kaartje via ebay besteld, maarja dan kom ik ws nog niet veel verder dan activeren. Baal als een stekkkkkerrrrr.:(:(.

lvdau 05-04-10 09:22

horstje ben je 100 % zéker dat het een frans toestel betreft ? waarom alléén een sfr-prepaidkaart ? kan evengoed een Orangekaart of Bouyges Telecom moeten zijn !
op het doosje ga je een aantal nummers terugvinden waaronder naast het imei-nummer de serial én een "part n°"
ofwel te beginnen met MC of MB, gevolgd door een cijfer; daarna een letter(s) = vb : MC131NF/B = Iphone 3GS zwart 16GB bestemd voor de Belgische (verdeler Mobistar) of Luxemburgse (verdeler Vox Mobile... nu Orange) of Franse markt (verdeler Orange). Als je iets anders ziet dan "NF"... zal je uw heil moeten zoeken in het land waar hij vandaan komt... geef je mij het part n° dan kunnen we al beginnen met het eerste... is het een frans toestel ?
Vermits in België én Luxemburg alle iphones simlock vrij worden verkocht kan het slechts de franse markt zijn die narigheid veroorzaakt ! zowel Orange France (géén partner van Orange Luxemburg !) , SFR als Bouygues Telecom kunnen er een specifieke lock hebben LATEN opzetten door Apple ! Beste eerst een mail sturen naar de "winkel" waar je hem vandaan hebt; anders naar de operatoren in frankrijk en vragen of uw imei nummer door hun werd geregistreerd....

Horstje 05-04-10 10:22

Hoi Ivdau,
Ja zekersteweten een Frans toestel. Zal je het hele verhaal vertellen. Ik had naief als ik ben via marktplaats een 3gs gekocht. Deze gaf bij herstel steeds een 1013 fout. Apple heeft voor mij het serienr nagetrokken. Bleek te gaan om een SFR toestel. Zowel Apple NL als t-mobile konden niets voor me doen. Ook Vodafone ging niets voor me betekenen(Vodafone is de overkoepelde organisatie van SFR). Omdat ik een weekendje met mijn vriendin gepland had in Frankrijk, heb ik het toestel meegenomen naar de grote Apple store in het Louvre. Deze hebben me een compleet nieuwe meegegeven. Daarna hem even bij een SFR winkel laten activeren. (hij had een aparte versie itunes, want hij ging mijn naw gegevens en itunes account invullen). Daarna ging hij activeren. En tadaa t-mobile geschikt. Om deze reden ging ik ervanuit dat het toestel simlock vrij was.
Toen ik van de week per abuis het vodafone kaartje van mijn vriendin erin had zitten en aan de computer hing, was het einde verhaal. Herkende zowel mijn t-mobile kaart als de kaart van mijn vriendin niet meer. Kom zoals ik zei niet verder dan emergency screen. Heb alle voor mij bekende progs geprobeert maar krijg hem niet meer geactiveerd.
Heb een email gestuurd naar SFR, geen reactie. En heb een email gestuurd naar orange.
Kreeg deze reactie

You want to unlock an Orange mobile so that it can accept all types of SIM card.

I inform you that Orange can unlock a mobile phone provided that :

- he can identify the customer by his number of line orange,
- the SIM card Orange was activated at least one month after its purchase,
- and especially that you are the owner of origin of the mobile phone.

If your situation does not answer these conditions, the operator is not able to unlock your mobile phone.

So, if you acquired the Iphone with third one, only this last one is authorized to obtain the code from it of releasing with Orange.

Therefore, if you have no possibility to contact the former holder, your only appeal is effectively to make it rave by your own means.

For any further information Sir Van Der Horst, please contact 0 800 830 800 (toll-free from a fixed-line phone in mainland France) or visit Portail Orange Portail Orange

Orange thanks you.

Ik heb zoals gezegd een sfr kaartje besteld, maarja uiteindelijk kom ik daar ook niet veel verder mee.
Mijn nrs.
serie: 5K0063YB3NQ
IMEI: 01216100751578
Groetjes

Baksteen88 05-04-10 22:26

Activeren gaat je lukken met die SFRsimkaart, geen probleem als de iPhone van deze provider is. Alleen is het dan nog wachten op de Jailbreak/Unlock tot je weer kunt bellen.

Ik wacht sinds februari op de Unlock maar die is nog niet beschikbaar,

Afwachten dus ;)

Horstje 05-04-10 22:49

Toch snap ik nog steeds niet waarom hij het eerst wel in Frankrijk deed. En nu ineens niet meer:(

WieerterMenke 13-04-10 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Baksteen88 (Bericht 434504)
Activeren gaat je lukken met die SFRsimkaart, geen probleem als de iPhone van deze provider is. Alleen is het dan nog wachten op de Jailbreak/Unlock tot je weer kunt bellen.

Ik wacht sinds februari op de Unlock maar die is nog niet beschikbaar,

Afwachten dus ;)

Baksteen... Ik verwacht dus ook een SFR of Orange iPhone te hebben gekocht...
Is het een idee om het met jouw SIM kaart te proberen of ik mijn iPhone dan kan activeren.. Dan nog paar weekjes w88 voor Unlock..
Maar dan kan ik iig iets met mijn iPhone...

Thanks..

WieerterMenke 13-04-10 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lvdau (Bericht 434204)
horstje ben je 100 % zéker dat het een frans toestel betreft ? waarom alléén een sfr-prepaidkaart ? kan evengoed een Orangekaart of Bouyges Telecom moeten zijn !
op het doosje ga je een aantal nummers terugvinden waaronder naast het imei-nummer de serial én een "part n°"
ofwel te beginnen met MC of MB, gevolgd door een cijfer; daarna een letter(s) = vb : MC131NF/B = Iphone 3GS zwart 16GB bestemd voor de Belgische (verdeler Mobistar) of Luxemburgse (verdeler Vox Mobile... nu Orange) of Franse markt (verdeler Orange). Als je iets anders ziet dan "NF"... zal je uw heil moeten zoeken in het land waar hij vandaan komt... geef je mij het part n° dan kunnen we al beginnen met het eerste... is het een frans toestel ?
Vermits in België én Luxemburg alle iphones simlock vrij worden verkocht kan het slechts de franse markt zijn die narigheid veroorzaakt ! zowel Orange France (géén partner van Orange Luxemburg !) , SFR als Bouygues Telecom kunnen er een specifieke lock hebben LATEN opzetten door Apple ! Beste eerst een mail sturen naar de "winkel" waar je hem vandaan hebt; anders naar de operatoren in frankrijk en vragen of uw imei nummer door hun werd geregistreerd....

Lvdau...
Als ik je mijn code geef..
Kun je dan aangeven van welke provider (land) mijn iPhone af komt?

Thanks...

WieerterMenke 14-04-10 10:16

Via deze link, zie ik dat deze hoogstwaarschijnlijk uit Frankrijk (Orange) komt..
Mijn vermoedens zijn bevestigd....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.