iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   mobistar blokkering na update naar 3.1.3 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/56276-mobistar-blokkering-na-update-naar-3-1-3-a.html)

Iphenture 21-03-10 15:56

mobistar blokkering na update naar 3.1.3
 
Hoi !
Ik heb een belgische 3G (100% zeker), die na een jailbreak naar 3.1.3 zijn standaard sim-unlock kwijt was.
Dus ik dacht gewoon de iphone in DFU mode te plaatsen en de boel te herstellen naar de orginele 3.1.3 iphone firmware, en opnieuw te activeren via itunes.

Nu blijkt dit ook niet te werken? Itunes geeft volgende melding :
"the simcard inserted in this iphone does not appear to be supported"

Er zit een werkende base simkaart in, de belgische toestellen werken toch op alle simkaarten?

Bootloader : 6.04
baseband : 05.12.01

Weet iemand wat hier aan de hand is en wat eraan gedaan kan worden?
Alvast bedankt !
:O

WDS001 21-03-10 20:11

Probeer eens een andere simkaart indien mogelijk.

Iphenture 21-03-10 20:31

2 sim's
 
Ik heb geprobeerd met de sim van mij en m'n vriendin (base en proximus).
bij beide hetzelfde probleem.
Een Belgische iphone zou toch met elke sim geactiveerd moeten kunnen worden?
Ik weet dat het een belgische iphone is omdat het model = MB489NF.

Heb letterlijk 100 den pagina's gelezen op deze en andere forums maar geen oplossingen gevonden :(

Wie heeft dezelfde ervaring gehad?

WDS001 21-03-10 20:44

 Verplaatst naar: Unlock

Je weet met andere woorden niet zeker dat je een Belgische iPhone hebt. Ik zou zeggen pech, want ook in Luxemburg en in Frankrijk worden iPhones met dat modelnummer verkocht, die niet simlockvrij zijn.

手机中国--iPhone论坛 - Powered by Discuz! Board

Iphenture 22-03-10 08:27

wist ik niet
 
Dat wist ik niet !

Neen 100% zeker ben ik niet, de (particuliere) verkoper zei het me, en nadien op forums heb ik gevonden dat dat modelnummer zogezegd zou overeen kom met belgisch model.

Dan ziet het ernaar uit dat we hem een paar maand in de schuif gaan leggen ;)

Bedankt voor de reacties !

stukgaatie 27-03-10 21:47

ha ik heb hetzelfde probleem ligt al in de la wachtend op hulp van een nerd
het is een 3gs 32gig melding gebruik een simlock vrije kaart heb alle kaarten al geprobeert maar geen resultaat ligt voorlopig nog in de la

rotzak 25-04-10 13:32

Ik heb hetzelfde probleem... enkel is mijn iphone WEL in Belgie mobistarwinkel gekocht.
Ik heb em gisteren proberen restoren naar 3.1.2 maar hij bleef steken in recovery mode, dan heb ik dus gewoon een jailbreak toegepast maar nu is de baseband geupdated..

het is dus een 3g uit belgie, hij staat op 3.1.2, en met baseband 05.12.01..

iemand een idee hoe ik dit moet fixen?

WDS001 25-04-10 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rotzak (Bericht 442739)
Ik heb hetzelfde probleem... enkel is mijn iphone WEL in Belgie mobistarwinkel gekocht.
Ik heb em gisteren proberen restoren naar 3.1.2 maar hij bleef steken in recovery mode, dan heb ik dus gewoon een jailbreak toegepast maar nu is de baseband geupdated..

het is dus een 3g uit belgie, hij staat op 3.1.2, en met baseband 05.12.01..

iemand een idee hoe ik dit moet fixen?

Gewoon even terug naar Mobistar gaan en hier je profiel correct invullen ;)

rotzak 25-04-10 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 442741)
Gewoon even terug naar Mobistar gaan en hier je profiel correct invullen ;)

hey, dank je voor je hulp :)
maar ik gebruik geen mobistar meer, ik gebruik BASE momenteel =/ het is daar gewoon los gekocht in de winkel..
ik denk ook dat ze mss gaan merken dat ik gejailbreaked heb? want k heb gelezen dat het je garantie (mss nog andere zaken) enzo beinvloedt..

gingersnapper 25-04-10 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 428682)

Even een vraagje, de mijne zou, onder erg veel voorbehoud, afkomstig zijn uit Engeland. Model nummer MB504B. In bovenstaande lijst vind ik nergens een 504. Onder Engeland staat wel MB500B/A. Moet ik dat lezen als MB50xB/A en valt ie daaronder of komt hij toch nog ergens anders vandaan? Gewoon uit nieuwsgierigheid. :cool: En googlen maakt me ook niet veel wijzer trouwens.

WDS001 25-04-10 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rotzak (Bericht 442753)
hey, dank je voor je hulp :)
maar ik gebruik geen mobistar meer, ik gebruik BASE momenteel =/ het is daar gewoon los gekocht in de winkel..
ik denk ook dat ze mss gaan merken dat ik gejailbreaked heb? want k heb gelezen dat het je garantie (mss nog andere zaken) enzo beinvloedt..

Je hebt je iPhone daar gekocht, dus met klachten moet je daar terecht. En herstel je iPhone voor je naar de winkel gaat, dan zien ze niet dat je ooit gejailbreakd hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.