iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Unlock 'Luxemburgse' iPhone (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/58007-unlock-luxemburgse-iphone.html)

senza12 19-04-10 11:15

Unlock 'Luxemburgse' iPhone
 
Goedemorgen allemaal!

Een nieuw gezicht voor jullie op het forum! Ik lees al een tijdje mee op het forum ,en houdt uiteraard de startpagina in de gaten betreft alle nieuwtjes!

Nou heb ik echter wel een probleempje, ongeveer een maand terug heb ik een iPhone 3Gs weten te bemachtigen op firmware 3.1.2, helaas lukte het unlocken niet via blacksn0w en toen zei mn maatje dat het hem wel even zou lukken. Echter heeft hij mijn iPhone geupdate naar 3.1.3, dus ik zit heerlijk vast aan de nieuwe baseband en kan nu al een hele tijd niet bellen.

Nou zag ik dat er meerdere mensen zijn die hun iPhone hebben laten unlocken door T-mobile, ik dus even gebeld met hun, en ja ze konden mijne unlocken. Totdat ik mijn IMEI doorgaf, deze was niet bekend in het Nederlandse systeem.

Toen ben ik op internet gaan zoeken waar mijn 3Gs nou vandaan komt, en het blijkt Luxemburg te zijn.

Ik contact opgenomen met LUX GSM , Tango en Orange.. (welke naar mijn weten de iPhone aanbieden). LUX GSM en Tango beantwoorde netjes met het antwoord dat hun niet kunnen unlocken en dat ik contact moest opnemen met Apple zelf.

Apple stuurde mij weer terug naar de providers, of te wel, ik weet niet meer waar ik nu precies heen moet.

Mijn vraag aan jullie is dus of iemand bekend is met het unlocken van een Luxemburgse iPhone 3Gs, en zo ja, Hoe?

Alvast bedankt voor het reageren!

Suriboy777 19-04-10 13:11

Allereerst denk ik zou je kunnen nagaan van welke provider je Iphone afkomstig is.
Door je modelnummer te vinden in de onderstaande lijst:

手机中国--iPhone论坛 - Powered by Discuz! Board

Gewoon daarna provider apart contacten met de vraag:
"uhh ik heb een gelockte iphone van jullie, hoe krijg ik hem geunlocked en wat zijn de kosten"

Vervolgens denk ik, een prepaid sim scoren van die provider en opwarderen zodat ze hem toch unlocken van het tegoed.

senza12 19-04-10 13:14

Ja dat had ik geprobeerd alleen hij geeft aan dat ie of bij LUXGSM of bij Tango vandaan komt en beiden providers geven aan dat het niet mogelijk is om bij hun het toestel te unlocken, terwijl Apple Luxemburg aangeeft dat de provider een request naar Apple moet doen voor de unlock..

Suriboy777 19-04-10 13:21

Raar, en als je ditzelfde verhaal laat ophangen door de verkoper (er van uitgaande dat hij degeen was die het contract was aangegaan en ook weet welke provider het was) van je telefoon bij deze 2 providers? Uhh, het moet zeker mogelijk zijn tegen betaling te laten unlocken. Waarschijnlijk doen ze net zo lastig als T-mobile hier; die wilt dat alleen de echte contractnemer ze mag contacten voor de unlock.

senza12 19-04-10 13:26

Ja het toestel is als prepaid aangeschaft denk ik, hij was ook nieuw toen ik hem ontving. Net maar weer 2 mailtjes de deur uit gestuurd, bij Orange namen ze vandaag eindelijk op aan de telefoon maar die weigerde mij verder te helpen tot ik een mailtje naar hun zou sturen, vage clubs daar in Luxemburg..

Zit er erg over te twijfelen om hem om te ruilen voor een nieuwe simlockvrije incl bijbetaling maarja..

Suriboy777 19-04-10 13:32

In deze draad:
https://forum.iculture.nl/f14/i...activeren.html

lees ik dat iphones uit Belgie en Luxemburg standaard simlockvrij zijn. Wellicht heb je een Frans Orange simlocked Iphone. In dezelfde draad genoeg goede tips hoe deze te unlocken als hij Orange is.

senza12 19-04-10 13:35

Ja dat topic had ik reeds gelezen maar aangezien mijn modelnummer (MC131FB/B) aangeeft dat deze uit Luxemburg komt vind ik het redelijk vreemd...

Suriboy777 19-04-10 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senza12 (Bericht 440415)
Ja dat topic had ik reeds gelezen maar aangezien mijn modelnummer (MC131FB/B) aangeeft dat deze uit Luxemburg komt vind ik het redelijk vreemd...

Ik las ergens dat je via APPLE kon achterhalen van welke provider je Iphone afkomstig is. Heb je dit al geprobeerd?

senza12 19-04-10 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 440418)
Ik las ergens dat je via APPLE kon achterhalen van welke provider je Iphone afkomstig is. Heb je dit al geprobeerd?

Net met Apple gebeld, eindelijk iemand die buiten zijn boekje omging en mij gewoon netjes hielp. Het verhaal wordt steeds vreemder, het blijkt nu dat mijn serie nummer nergens ter wereld staat geregistreerd bij Apple?!

:confused:

Suriboy777 19-04-10 14:40

Je kunt via de verkoper 'niets' meer achterhalen wat het verhaal is achter je iphone? Overigens weer raar dat de medewerker van APPLE hem niet kan zien, je iphone is wel geactiveerd!

Ik vermoed dat je een Franse gelockte iphone hebt. Wat je zou kunnen doen is de Luxemburgse en de Franse helpdesks bellen en vragen als je iphone door hun werd geregistreerd.Zorg dat je het imeinr bij-de-hand hebt. Tis het proberen waard.

senza12 19-04-10 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 440437)
Je kunt via de verkoper 'niets' meer achterhalen wat het verhaal is achter je iphone? Overigens weer raar dat de medewerker van APPLE hem niet kan zien, je iphone is wel geactiveerd!

Ik vermoed dat je een Franse gelockte iphone hebt. Wat je zou kunnen doen is de Luxemburgse en de Franse helpdesks bellen en vragen als je iphone door hun werd geregistreerd.Zorg dat je het imeinr bij-de-hand hebt. Tis het proberen waard.

Dat was het eerste wat net ook bij mij op kwam, reeds dus gebeld maar ze kunnen niks voor me betekenen... Heb een flinke kat in de zak gekocht..

Suriboy777 19-04-10 15:07

Het modelnr dat je opgaf: MC131FB/B vind ik nergens op de lijsten Wel een soortgelijk: MC131FB/A.

Was het dat ze je niet kunnen helpen (hebben ze wel geozcht in hun DB?) , omdat:
*) Je geen klant bent, dus niet de eerste koper
*) Je iphone is niet via hun verkocht

Anders lijkt het me toch interessant dat je een prepaid sim van die 2 providers koopt (ebay) en uitprobeert om te kijken of hij het wel accepteert.

Anders: contact even APPLE LUXEMBURG en vraag hun ernaar:
http://www.apple.lu/index.php?lang=fr&voir=24
Geef aan dat je het met de providers niet uit kan komen en vraag wat ze dan voor je kunnen betekenen?
Wel een beetje doortastender vragen en niet gauw genoegen nemen met een afgescheept antwoord.

Terzijde: waarom heb je bij de aankoop niet gevraagd naar de originele bon. Wie weet had je een gestolen iphone gekocht en zat je nu met de gebakken peren.

senza12 19-04-10 15:35

Ja klopt maar toestel zelf laat die A of B weg aan het einde.. En ik heb contact opgenomen met Apple Luxemburg, en echt doorgezeken maar ik bleef maar doorverwezen naar de providers omdat hun mij er niet verder mee konden helpen, ik ga morgen nog een keer bellen om het nogmaals te proberen. En ik neem zeker niet gauw genoegen met een afgescheept antwoord hoor ;)..

En ik heb een bon van de desbetreffende winkel gekregen dus dan verwacht je geen 'originele' bon toch? Zoals het er nu uit ziet zal het maar wachten worden op een unlock en anders probeer ik het toestel te verkopen en koop ik een nieuwe.

Suriboy777 19-04-10 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senza12 (Bericht 440467)
Ja klopt maar toestel zelf laat die A of B weg aan het einde.. En ik heb contact opgenomen met Apple Luxemburg, en echt doorgezeken maar ik bleef maar doorverwezen naar de providers omdat hun mij er niet verder mee konden helpen, ik ga morgen nog een keer bellen om het nogmaals te proberen. En ik neem zeker niet gauw genoegen met een afgescheept antwoord hoor ;)..

En ik heb een bon van de desbetreffende winkel gekregen dus dan verwacht je geen 'originele' bon toch? Zoals het er nu uit ziet zal het maar wachten worden op een unlock en anders probeer ik het toestel te verkopen en koop ik een nieuwe.

En heb je de desbetreffende winkel niet gebeld of ze je kunnen helpen? Ik zou echt bij hun mijn ongenoegen kenbaar maken. Wie weet kunnen zij je verder helpen en weten ze meer vwb het unlocken.

senza12 19-04-10 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 440481)
En heb je de desbetreffende winkel niet gebeld of ze je kunnen helpen? Ik zou echt bij hun mijn ongenoegen kenbaar maken. Wie weet kunnen zij je verder helpen en weten ze meer vwb het unlocken.

Ja daar ben ik vorige week geweest maar werdt gewoon weg gestuurd omdat het volgens hun gewoon vanuit T-Mobile is verzonden :S... Zojuist weer met Apple gebeld, toestel staat nu wel op SN geregistreerd maar het IMEI kunnen ze niet achterhalen.. Toen nogmaals Tmobile gebeld en ook hun konden hem niet vinden in de database van Apple...

Hiephoi!

Suriboy777 19-04-10 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senza12 (Bericht 440486)
Ja daar ben ik vorige week geweest maar werdt gewoon weg gestuurd omdat het volgens hun gewoon vanuit T-Mobile is verzonden :S... Zojuist weer met Apple gebeld, toestel staat nu wel op SN geregistreerd maar het IMEI kunnen ze niet achterhalen.. Toen nogmaals Tmobile gebeld en ook hun konden hem niet vinden in de database van Apple...

Hiephoi!

Dit bedoelde ik met doortastender vragen en achterhalen: welke T-mobile? Volgens de WIKIPEDIA:

Based in Germany, T-Mobile is present in ten other European countries, Austria, Croatia, Czech Republic, Hungary, Macedonia, Montenegro, the Netherlands, Poland, Slovakia, and the United Kingdom, as well as in the United States.

Terzijde: begint het serienummer van je met een 5K?

Bomans 19-04-10 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 440493)
Terzijde: begint het serienummer van je met een 5K?

Ik dacht ook al aan een refurbished model ...

senza12 19-04-10 16:19

SN: 81948***3**

* betreft letters. En excuses voor het onduidelijke bericht, volgens de winkel kwam hij rechtstreeks van T-Mobile NL vandaan.. maar dat is gewoon onzin want dan zal die zeker bij hun in de database hebben gestaan.

Suriboy777 19-04-10 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senza12 (Bericht 440500)
SN: 81948***3**

* betreft letters. En excuses voor het onduidelijke bericht, volgens de winkel kwam hij rechtstreeks van T-Mobile NL vandaan.. maar dat is gewoon onzin want dan zal die zeker bij hun in de database hebben gestaan.

Confronteer de winkel en leg uit dat hun bewering niet correct is en dat je opgelicht bent. Leg het probleem bij hun om op te lossen. Geef door dat je hiervan aangifte gaat doen jegens hen en dat zou je serieus kunnen overwegen.

Op hun bewering dat het van T-Mobile is, kun je ze meteen confronteren dat T-Mobile eist dat de originele contractnemer moet bellen om deze te unlocken. Aangezien jij die niet bent, kom je terug om dit door hun gedaan te krijgen. De winkel weet dondersgoed van waar ze die Iphone hebben.

harryvt 04-11-10 15:42

Model MC131FB/A niet te activeren
 
hier zelfde probleem, orange, VOX, Tango en LUXGSM geven aan dat al hun toestellen simlock vrij zijn , maar toch kan ik mijn iphone 3GS uit luxemburg niet activeren zelfs niet met een phonebook SIM.

al iemand een oplossing

harry


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.