//

2X 3.1.3 5.12.01 1x vrij 1x locked

2X 3.1.3 5.12.01 1x vrij 1x locked discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo mensen ik heb 2 iphones, 1 is simlock vrij en 1 niet. beide hebben ze 3.1.3 en de 5.12.01 BB. Wat maakt nu de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-04-10, 19:15
bezerk bezerk is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 9
Standaard 2X 3.1.3 5.12.01 1x vrij 1x locked

hallo mensen

ik heb 2 iphones, 1 is simlock vrij en 1 niet. beide hebben ze 3.1.3 en de 5.12.01 BB.
Wat maakt nu de simlock, en is het mogelijk dat ik via itunes de vrije laat backuppen en vervolgens de backup op de gelockte te draaien, of een andere truck om de 1 in iedergeval te laten functioneren met een ander netwerk dan AT T.
ik weet dan de unlok er nog niet is, maar waar zit nu de unlock in.

bedankt
rene
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-04-10, 19:20
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Neen, zo simpel is het niet om ghewoon een backup terug te zetten van een niet gelockte.

De lock zit in je baseband. En het is allemaal veel ingewikkelder dan je denkt.
  #3  
Oud 20-04-10, 19:28
bezerk bezerk is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Neen, zo simpel is het niet om ghewoon een backup terug te zetten van een niet gelockte.

De lock zit in je baseband. En het is allemaal veel ingewikkelder dan je denkt.
dat snap ik. dat het veel ingewikelder is dan ik denk, maar er staat hier nergens duidelijk omschreven wat de BB nu werkelijk is of doet, is het hardware, sofware etc.

wat doet apple om die lock erop te zetten, hangen ze hem aan een adapter, of wordt tijdens het productie proces al bepaald of er een lock in zit of niet.
  #4  
Oud 20-04-10, 19:48
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Baseband is hardware:
Baseband Device - The iPhone Wiki

Meer info zal je zelf moeten googlen vrees ik ...
  #5  
Oud 21-04-10, 20:19
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Dit vroeg ik mij ook af. Als het aan de basband ligt, waarom wordt de baseband niet uitgelezen uit de simlockvrije en aangeboden via aangepaste firmware. Zoals ook nu wordt gedaan met 3.1.3 met de oude baseband.

Of is dat juist wat gebeurt met blacksn0w. Dat ze echt een exploit nodig hebben om het aan te kunnen passen naar een simlockvrije iphone.

Als je een simlockvrije iphone activeert met een willekeurige simkaart, wordt de baseband dan aangepast? En als je een sim gelockte iphone activeert met een bijv. t-mobile simkaart, wordt denk ik dus de baseband aangepast? Of wordt er iets anders in de firmware veranderd? Ik denk het laatste.
  #6  
Oud 21-04-10, 22:16
bezerk bezerk is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosat Bekijk bericht
Dit vroeg ik mij ook af. Als het aan de basband ligt, waarom wordt de baseband niet uitgelezen uit de simlockvrije en aangeboden via aangepaste firmware. Zoals ook nu wordt gedaan met 3.1.3 met de oude baseband.

Of is dat juist wat gebeurt met blacksn0w. Dat ze echt een exploit nodig hebben om het aan te kunnen passen naar een simlockvrije iphone.

Als je een simlockvrije iphone activeert met een willekeurige simkaart, wordt de baseband dan aangepast? En als je een sim gelockte iphone activeert met een bijv. t-mobile simkaart, wordt denk ik dus de baseband aangepast? Of wordt er iets anders in de firmware veranderd? Ik denk het laatste.

precies, ik vind het zo jammer dat er over dit gedeelte super veel postst bestaan, en iedereen loopt te janken dat het niet werkt, er zijn toch wel mensen hier die zich er wel in verdiept hebben? ik wou altijd al een iphone, die heb ik toeg gekocht. kapot gepleurd, niemand wou hem repareren. en apple ook niet. toen ben ik de gelukkige eigenaar geworden van 3 van die dingen via ebay. met de simlock, de vrije heb ik nu weer klaar. dmv onderdelen van de gelockte. maar als iemand weet waar die baseband zich bevind. dan kun je toch een ''baseband loader'' gebruiken om de base band te ''kopieren''.
ik kan alles wel gaan googlen, maar dit is toch een iphone forum? toch geen google forum?
  #7  
Oud 22-04-10, 16:49
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Ik weet dat de Baseband hardwarematig te downgraden is op de 3G. Was zo'n turk op YouTube. Ik neem idd aan dat de baseband uit te lezen valt, zeker bij de 3G. (3Gs is hardwarematig beveiligd, dus zal niet makkelijk gaan). Als je idd de beide uit zou lezen heb je 2 mogelijkheden.

1: ze zijn verschillend
2: ze zijn gelijk

in geval 1 is het de kunst om de simlockvrije te kunnen schrijven. In geval 2 is het dus uitzoeken waar in de firmware het verschil zit.

Ik denk dat de geohot en het devteam ea "hackers" gewoon simpelweg niet over een simlockvrije beschikken. Die zijn er gewoon niet in de VS. En dat ze hierom hier niets mee doen. Ik kan het ook mishebben.
  #8  
Oud 22-04-10, 17:05
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosat Bekijk bericht
Ik denk dat de geohot en het devteam ea "hackers" gewoon simpelweg niet over een simlockvrije beschikken. Die zijn er gewoon niet in de VS. En dat ze hierom hier niets mee doen. Ik kan het ook mishebben.
Ah, je denkt dat het dev-team alleen maar uit Amerikanen bestaat ...

Als unlocken echt zo simpel was als jullie denken dat hadden ze heus wel de makkelijke manier bekend gemaakt hoor. Maar ik hou je niet tegen om een nieuwe manier te zoeken.

En Bezerk, je hebt gelijk, dit is een iPhone forum, geen "reverse engineering" forum.
  #9  
Oud 22-04-10, 17:05
bezerk bezerk is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 9
Standaard

en daarom, ik heb een simlock vrije, dus als ik daar iets mee kan om iemand te helpen?
  #10  
Oud 22-04-10, 17:07
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Die heb ik ook.

Maar goed, begin dan maar alvast met de bootrom en bootloader uit te lezen en te ontrafelen ...

Owja, vergeet niet dat ook je IMEI een rol speelt bij het officieel unlocken.
  #11  
Oud 22-04-10, 18:36
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Volgens mij is er een hele sectie over unlocken, dus dit is een onderwerp wat hier zeker tussenpast.

Hoe kun je de bootrom en bootloader uitlezen?

IMEI is gewoon bedoeld om het apparaat te identificeren bij de appleserver. Meer waarschijnlijk is dat de UDID gebruikt wordt. Bij het unlocken via itunes gebeurt er iets op de iphone, maar de vraag is wat...

PS: Ik ben niet diegene die de unlock mogelijk zal moeten maken, ik ben slechts medisch geschoold (ik kan wel goed redeneren over oorzaak-gevolg en al bestaande behandelingen uitvoeren of toetsen, maar daar blijft het bij.

Laatst gewijzigd door gosat; 22-04-10 om 18:39.
  #12  
Oud 22-04-10, 18:38
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosat Bekijk bericht
Hoe kun je de bootrom en bootloader uitlezen?
Daar vraag je wat ...
Ik heb geen idee hoe ik eraan moet beginnen en jij blijkbaar ook niet.
Dus knippen en plakken zal het niet worden.

See what I mean ... ?
  #13  
Oud 22-04-10, 18:46
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Daar vraag je wat ...
Ik heb geen idee hoe ik eraan moet beginnen en jij blijkbaar ook niet.
Dus knippen en plakken zal het niet worden.

See what I mean ... ?
Ik probeer alleen te bedenken waarom de mensen die er verstand van hebben, geen gebruik hiervan maken.

Mensen die zich bezighouden met unlock komen voornamelijk uit landen waar een lock op de iphone zit. Mensen uit bijv. Italie en Belgie hebben geen baat bij unlocken omdat het niet van toepassing is. Ik denk dat misschien 1% van alle iphones op de wereld officieel simlockvrij is. Dat is dan nog best zeldzaam.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Help! Jailbreak + illegaal simlock vrij -> Legaal T-mobile simlock vrij Dagavu Unlock 0 25-09-10 13:22
iPhone 1e gen.: Locked lovke67 Unlock 1 14-09-09 22:10
iPhone 1e gen.: Iphone locked? stocky2 Unlock [archief] 3 19-04-09 23:52
iPhone 1e gen.: Locked HELP! relax-kerris Unlock 2 06-12-08 18:01
Locked gerjanelbertsen Archief 1 02-02-08 17:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22.