iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Gelockte Belgische iPhone 3g? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/58797-gelockte-belgische-iphone-3g.html)

Thomas789 03-05-10 14:11

Gelockte Belgische iPhone 3g?
 
Beste,

Ik heb nadat ik (domdom) mn iphone heb hersteld in itunes, het probleem dat hij gelocked is.
Nu had ik vandaag met tmobile gebelt, en die gaven aan dat hij niet van hun kwam(ik heb hem zelf 2e hands gekocht)

Nu zat ik veder te kijken en kwam ik er achter dat ik modelnr MB496NF/A heb, wat betekend dat deze uit belgie komt.(en volgensmij klopt het dat alle iphones std. unlocked zijn die uit belgie komen toch?)

Echter geef hij in itunes wel aan dat het geen goede simkaart is.
Wat zou hier de reden van kunnen zijn? zou het zo zijn dat ik hem moet activeren met een belgische simkaart en zou dan mijn kpn kaartje weer werken?

Hoop dat iemand me kan helpen
Alvast bedankt!

wouter1981 03-05-10 14:23

Volgens mij moet hij gewoon met elke simkaart te activeren zijn. Simkaart moet natuurlijk niet kapot zijn.

Thomas789 03-05-10 14:37

1 Bijlage(n)
Ik ga het zo even nogmaals proberen, simkaart is niet kapot, deze werkt nu namelijk nog wel in mn n97.

iemand anders ideé'n wat het zou kunnen zijn?

Edit:
even een screenshot toegevoegd van de melding die ik krijg, lijkt me toch gewoon een simlock? maar hoe kan dit op een belgische?

hanebatser 09-05-10 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas789 (Bericht 446058)
Ik ga het zo even nogmaals proberen, simkaart is niet kapot, deze werkt nu namelijk nog wel in mn n97.

iemand anders ideé'n wat het zou kunnen zijn?

Edit:
even een screenshot toegevoegd van de melding die ik krijg, lijkt me toch gewoon een simlock? maar hoe kan dit op een belgische?


Dan is het toch geen Belgische, zoek aan de hand van je serienummer op de Apple site van welk land die komt.

MenToS 09-05-10 22:27

iPhone 3G/3Gs Model Numbers Country and Carrier

Ik denk wel dat het een Belgische is sinds hij onder de lijst staat.

Ricky vd 10-05-10 19:58

ik heb precies hetzelfde met mijn 3gs 32 gb
mijn modelnummer is mc133nf/a volgens bovenstaande ook een Belgisch model.

iemand enig idee?

Thomas789 10-05-10 20:23

Jup ik heb hem gecontroleerd en hij staat op de lijst dat hij uit belgie komt, maar toch gelocked.

Dus zelfde vraag als Ricky vd. Hoe kan het dat ie gelocked is?

WDS001 10-05-10 20:45

Ben je eerst en vooral al zeker dat hij uit België komt? Of heb je hem via via tweedehands aangekocht?

Thomas789 11-05-10 10:51

Wel viavia ja,
Maar model nummer staat bij info, en achter op de doos(en dat nummer komt dus uit belgie), en in de doos zit een nederlandse en een franse handleiding, dus lijkt me wel dat hij uit belgie komt.

Snap er alleen helemaal niks van hoe die gelocked is na een herstel.

jcpearl 11-05-10 16:43

heb precies hetzelfde, volgens het modelnummer een mobistar, maar is nu 3.1.3 eropzit gelocked?????

thuglife 12-05-10 21:48

Hoi , ik heb ook zoiets dat ik niet kan activeren met mijn vodafone op 3.1.3 alleen dan met een Iphone 3gs uit luxemburg model MC132FB/A moet van tango of luxgsm zijn heb alle 2 gecontacteerd en zegge alle 2 dat er geen simlock op zit op een iphone van hun apple wilt mij hier niet mee helpen of enige info geven over het toestel.

Ricky vd 13-05-10 23:19

iemand al enig idee over dit gebeuren?

vind het zonde als ik voor niks op "limera1n" zit te wachten... zeker omdat dit nog wel een maand gaat duren en ik al 3 maanden wacht:(

mastief 17-10-11 12:19

grrr ik heb gevonden dat me iphone 3g een van Ireland
O2 is hoe krijg ik die geactieveert kan of wil iemand helpen aub

flashingst 19-10-11 19:29

Volgens mij kun je hem activeren met Redsn0w!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.