//

legale unlock Orange Oostenrijk???

legale unlock Orange Oostenrijk??? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit dus met een iPhone uit Oostenrijk van Orange met een simlock. Ik heb het volgende antwoord gekregen op de mail die ik naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-05-10, 22:52
Dexizzle Dexizzle is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 103
Standaard legale unlock Orange Oostenrijk???

Ik zit dus met een iPhone uit Oostenrijk van Orange met een simlock.
Ik heb het volgende antwoord gekregen op de mail die ik naar Orange Oostenrijk heb gestuurd met de vraag of ze mijn iPhone kunnen unlocken:

----------------------------------------------------------------

Dear Mr. Dex,

thanks for your message.

We are sorry, but we cannot dispatch handset unlock codes to any postal address outside of Austria.
In order for the unlock to be successful, your phone and SIM card must be active in our Orange network.

If you have any further questions, we are more than happy to assist you. Please call our hotline under 0699 70699 or use our contact form available on www.orange.at

Kind regards
Claudia Reiter
Orange Service Team


----------------------------------------------------------------

Dus....als ik het goed begrijp moet ik een Orange Simkaartje uit Oostenrijk op de kop zien te tikken, die opwaarderen en zorgen dat ik dus actief ben in hun netwerk. Daarna kunnen ze hem unlocken???

Iemand ervaring hiermee toevallig met Orange Oostenrijk...?

Gimme your opinion!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-05-10, 09:49
Dexizzle Dexizzle is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 103
Standaard

Dear Mr. Dex,

thanks for your response.

If you would like to use your Orange phone with a different network provider, then this is how to get your unlock code.
Simply send us the following details:
- the Orange phone number with which your mobile phone was activated
- your customer password
- make and model of your mobile phone
- the mobile phone's serial number (IMEI, to be found inside your handset under the battery)
- a postal address in Austria (we are sorry that we cannot dispatch your code to any address outside of Austria)

Please note, that this service is not free of charge. Within the first year of your mobile phone purchase you will be charged EUR 110, after that the costs are reduced to EUR 40.
The charge will be added to your regular invoice. If you have already left Orange, the code must be paid for on delivery.



Helaas dus, je hebt een post adres nodig in Oostenrijk.
  #3  
Oud 03-06-10, 21:26
iPhone User iPhone User is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 12
Standaard

Zijn waarschijnlijk gewoon de voorwaarden van Orange Oostenrijk. Apple heeft voor de unlock van een iphone alleen het IMEI-nr. nodig. Het is wel zo dat IMEI-nrs. alleen per land worden uitgegeven. Dus je kan via T-mobile nederland niet jouw oostenrijkse iphone unlocken... Het moet via Orange Oostenrijk gaan, maar waar je je bevind in de wereld dat maakt niet uit.
  #4  
Oud 04-06-10, 02:42
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Bovendien valt er te lezen dat hij actief moet zijn op het Orange netwerk, dus dat wordt ff naar Oostenrijk om te bellen. Hier hebben we namelijk geen Orange, en zeker geen Orange Austria!
  #5  
Oud 04-06-10, 09:44
Dexizzle Dexizzle is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 103
Standaard

Tja dan is het helaas toch over met de pret! Achja wie weet, bijna 7 juni, misschien hoeven we niet lang meer te wachten!
  #6  
Oud 01-02-13, 14:56
leeeonb leeeonb is offline
• iOS 10.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 5
Standaard

Interessant...

Ik heb het volgende toestel in de huidige setting al een tijd liggen:

Iphone 4S 5.1.1 (9b206) uit Oct 14, 2011 IMEI locked aan een Orange Austria abbo.
Geactiveerd via Itunes, untethered JB erop. Springboard en de hele flikkerse bende werkt, behalve dat de IMEI lock er op zit. Dit ontbreekt er nog aan en ik zie niet snel in hoe ik het kan veranderen tenzij ik daar, naar mijn bescheiden mening de hoofdprijs voor ga betalen.

Ik wil hem uiteraard wel een keer unlocked krijgen. Het nu min of meer een verkapte Ipod. Aan de andere kant heb ik geen haast gezien ik al voorzien ben ik een simlock vrije Iphone 4S.

Ik heb een wertkarte (prepaid Orange kaartje uit Oostenrijk) en deze is in land van herkomst geactiveerd in mijn huidige simlock vrije toestel. Vervolgens thuis in het bovenstaande toestel krijg ik contact met KPN die kennelijk de dekking voor deze kaart tot zijn rekening neemt in Nederland.

Ik zou het op prijs stellen als jullie forum leden reële suggesties voor mij hebben dan behalve een unlock a € 150 op te vragen… Uit Mr. Dex zijn post uit 2010 maak ik op dat het 2e jaar op zo'n 40 eurotjes komt maar je wel een aantoonbaar abbo moet overleggen met Orange Austria. Ik ga daar niet om heen lullen: Die heb ik niet.

Suggesties mensen? Weet iemand of die policy al veranderd is / zal zijn in de nabije toekomst? En bij voorkeur niet Gevey, SAMprefs ed. Hoewel ik ze nog een keer zal proberen, maar het is en blijft een lapmiddel. Ik wil een constructieve oplossing, wil er beste 'wat' voor betalen, maar niet de hoofdprijs.

Kortom: Uw suggesties zijn welkom en als jullie meer info willen hebben dan hoor ik het graag.
  #7  
Oud 01-02-13, 15:46
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

er is geen imeiunlock beschikbaar, misschien een bezoekje in een orange shop op vakantie?
Je kan aantonen dat hij ouder is dan 1 jaar en dus voor de 40 euro moet kunnen unlocken.
  #8  
Oud 03-02-13, 00:37
Bigbrothers2000 Bigbrothers2000 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 56
Standaard

Is nog te duur om te imei unlocken iets van 150 euro orange austria
  #9  
Oud 04-02-13, 12:34
leeeonb leeeonb is offline
• iOS 10.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 5
Standaard

Iemand nog ideeën of de aankomende JB van evasi0n op iOS 6.1 in mijn voordeel kan werken?

Nu het toch aanstaande is
  #10  
Oud 04-02-13, 12:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeeonb Bekijk bericht
Iemand nog ideeën of de aankomende JB van evasi0n op iOS 6.1 in mijn voordeel kan werken?
Nee, want de modem firmware in die iPhone is niet softwarematig te unlocken met een jailbreak.
  #11  
Oud 04-02-13, 13:06
leeeonb leeeonb is offline
• iOS 10.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, want de modem firmware in die iPhone is niet softwarematig te unlocken met een jailbreak.
Ok, dat is dan bij deze helaas bevestigd...

Thanks voor je feedback
  #12  
Oud 03-08-13, 17:16
Kral Kral is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 1
Standaard

Ik heb het volgende toestel
Iphone 3GS 3.1.3 IMEI locked aan een Orange Austria

Is het op dit moment mogelijk om mijn iphone unlocked te krijgen. Uit voorgaande berichten merk ik op dat het nog niet mogelijk was, maar misschien is er nu wel een oplossing om te unlocken (eventueel met een jailbreak).

Kortom: Uw suggesties zijn welkom en als jullie meer info willen hebben dan hoor ik het graag.
  #13  
Oud 05-08-13, 00:33
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

3.1.3 kan gewoon softwarematig.
of bedoel je 6.1.3? Die is ook te jailbreaken en te unlocken ,maar dan is deze wel tethered...
__________________
Revenge of the nerd..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE Paraprozac Unlock 8 23-07-11 00:47
iPhone 3G: Legale unlock 05.14.02 (belgië) Paraprozac Unlock 7 09-10-10 18:00
iPhone 3GS: legale unlock vago Unlock 0 06-08-10 19:16
iPhone 3G: Legale unlock of wachten Huub88 Unlock 13 19-05-10 18:46
iPhone 3GS: Legale unlock ferrari_2 Unlock 5 17-09-09 17:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:32.