iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: vraagje over unlock door bijv. t-mobile (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/61254-vraagje-over-unlock-door-bijv-t-mobile.html)

sweet 09-06-10 14:31

vraagje over unlock door bijv. t-mobile
 
nou ik zat dus ff op het forum hier en daar rond te speuren. en las dat je bij t-mobile je iphone kan laten unlocken. als je 120 euro enz opwaardeerd. maar wat ik me nou afvroeg hoe gaat dat nou precies. nee laat ik het beter formuleren wat ik me afvroeg. kijk je laat je iphone dus unlocken. je krijgt een code of iets. maar dan is ie dus geunlocked. je update de firmware via itunes. zit je dan weer vast aan een simlock? of blijft ie dan je hele leven simlockvrij..

Chrisl 09-06-10 14:37

Je moet volgens mij bellen met de klantenservice, vervolgens doen zij iets, moet je je iPhone ff uit zetten, aan zetten, aan iTunes hangen en je krijgt een simlock vrij melding. Als je hierna gaat updaten behoudt je je simlock vrij status.

Je hoeft dus niet op te waarderen, het kost je echt 120 euri.

sweet 09-06-10 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 462279)
Je moet volgens mij bellen met de klantenservice, vervolgens doen zij iets, moet je je iPhone ff uit zetten, aan zetten, aan iTunes hangen en je krijgt een simlock vrij melding. Als je hierna gaat updaten behoudt je je simlock vrij status.

Je hoeft dus niet op te waarderen, het kost je echt 120 euri.

oke thanks :)
maar toch dan snap ik niet waarom geohot en devteam geen unlock kunnen maken die ook behouden blijft bij firmware update. de procedure wat t-mobile nou doet vind ik mysterious. je doet toestel uit aan, itunes. en je bent simlock vrij voor altijd. er is dan toch niets binnen kwa software gebeurd..of hardware..lijkt wel een goocheltruuk :P smile ik moet er ook niet te veel over gaan nadenken.

Chrisl 10-06-10 08:34

Daar kan ik ook nog steeds niet bij. Er moet toch iemand bij T-mobile werken die hier kan uitleggen hoe het precies werkt?? Maar ach, ik heb vodafone dus no worries here.....

Leonk 10-06-10 09:54

je betaald t mobile geld voor de unlock afhankelijk van de tijd dat je abo al loopt. max is 120,- meen ik.

T mobile geeft aan Apple door dat jij je iphone wil unlocken en dat je ervoor hebt betaald. Apple wijzigd dit in hun systemen en krijgt waarschijnlijk van t mobile daarvoor dan ook weer een vergoeding.

Dan moet je de procedure volgen die t mobile je voorschrijft en dat is dat je iphone aan itunes gehangen moet worden zodat je iphone via itunes het signaal van Apple kan krijgen dat je iphone unlocked.
Die unlock is permanent.Volgens mij is dat in de systemen van Apple gewoon een vinkje bij jou serienummer van je iphone "unlock aan/uit"

(werk trouwens niet bij t mobile en mijn eigen iphone is simlockvrij vanaf fabriek)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:09.