iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: update naar 4.0 geen unlock meer nodig met vodafone?? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/62336-update-naar-4-0-geen-unlock-meer-nodig-vodafone.html)

skruiper 22-06-10 19:58

update naar 4.0 geen unlock meer nodig met vodafone??
 
Ik heb net mijn 3G iPhone geupdate naar iOS4 via de restore functie in iTunes, ik dacht eerst dat ik wat verkeerd had gedaan maar ik krijg gewoon vodafone NL te zien zonder jailbreak of unlock, tot op heden (hiervoor draaide ik 3.0) heb ik altijd een unlock nodig gehad,..
Ik heb geen idee waar mijn telefoon vandaan komt heb hem gekregen bij onze keuken :-)

Ik ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft.

ErikG 23-06-10 15:20

hmm dit lijkt bij mij ook het geval :D

slls 23-06-10 22:28

Ik heb een 3G. Werkt bij mij met een Hi prepay simcard. Of het toestel officieel simlock vrij of unlocked is weet ik niet (2e hand aanschaf).
In ieder geval heb ik tijdens de updates in het afgelopen jaar nooit problemen gehad.

Na de update naar 4.0 kreeg ik de melding 'Emergency call only’. Even schikken, want ik dacht dat ik nu allerlei ingewikkelde dingen zoals een jailbreak e.d. moest gaan uitvoeren. Daar zit ik niet op te wachten (kun je niet volstaan met alleen een unlock, moet dat altijd in combinatie met een jailbreak zoals hier staat beschreven?).

Toen ik de home en power knop een tijdje tegelijk in had gedruk terwijl mijn iPhone aan de Pc en itunes was verbonden, kreeg ik bij iTunes de melding dat de iPone de een of andere herstelactie ging uitvoeren. Dit gebeurde zonder dat ik ergens op OK had gedrukt. Na deze herstelactie (ik dacht dat de iPhone naar een oudere versie teruggezet zou worden), stond alles wat ik had weer op de iPhone inclusief iOS4.0....
Merkwaardig. Maar goed het werkt. De apps Qik video en ING werken niet. Dat van ING is ondertussen bekent. Bij Nu.nl heb ik geen last van grote letter zoals bij de 3GS (de instelling om dit op te lossen staat overigens niet bij instellingen, algemeen op de 3G), wel heb ik last van een popup met foutmelding die na 2 seconden weer verdwijnt.

Kortom een merkwaardige update.

RudeRob 24-06-10 13:20

Hmm, ik zou het bijna gaan proberen maar het risico is me toch wat te groot.

ivoback 24-06-10 19:01

Dit heb ik ook:O dit is echt ongeloofelijk raar.

Ik heb me iphone uit engeland altijd unlock nodig gehad.
Nu doe ik restore naar ios 4 met O2 simkaart, activeer ik hem doe ik jailbreak en unlock. Maar multitasking maakte me 3g sloom dus ik deed jailbreak overnieuw met vodafone sim ik zet hem aan ineens doet ie het.
Dus ik denk ultrasn0w staat er nog op. Ik ga kijken in cydia en hij staat niet geinstalleerd ik vind dit egt ongeloofelijk raar maar ben wel blij zo ff ander simkaartje proberen:O

scantraxrootz 25-06-10 02:53

helaas werkt dit niet voor mijn iphone 3gs op 4.0. en nog altijd kan ik deze niet activeren :(

ivoback 25-06-10 14:51

O2 kaartje lenen??

trouwens tele 2 werkt ook ???

kan je ergens checke of je officieel simlock vrij bent??

cooltrance 25-06-10 21:39

Ongeldige SIM na IOS4 upgrade met Vodafone
 
Ok, na de berichten in deze thread kreeg ik hoop, met mn Vodafone-abo... Dus, gerestored met IOS4. Nu geeft iTunes "not supported SIM" aan. :mad: Dat wordt weer even hobbyen! :p Iemand ideetjes?

:cool:

aaifone 26-06-10 00:49

Cooltrance, eerst de sim van de originele provider erin stoppen en activeren die telefoon. Probeer dan je IOS4 te jailbreaken met Redsn0w. Unlocken kan je daarna door via Cydia Ultrasn0w te installeren.

Heb je geen simkaart van de originele provider, dan moet je een customfirmware downloaden die al geactiveerd is of er zelf een maken met PwnageTool (mac) of sn0wbreeze (win). (zoek in dit forum)

fsfikke 26-06-10 15:22

Ik heb net m'n 3GS gerestored met een custom ipsw dat met Pownagetool is gemaakt. Na de restore vroeg de iPhone gewoon om de pincode ipv dat ie vertelde dat de simkaart neit ondersteund werd. Na het invoeren krijg ik een balkje te zien maar hij heeft volgens mij geen verbinding met Vodafone. Bellen werkt iig niet. Dan toch maar de unlock via Cydia installeren.

aaifone 26-06-10 15:46

Fsfikke, weet je zeker dat het om een pincode gaat en dat het niet het emergency call scherm is met het cijfertoetsenbord in beeld? Dit verschijnt als eerste als je telefoon nog niet geactiveerd is. Gebruik hiervoor de simkaart van de originele provider en koppel hem dan even aan iTunes, of maak/download nog eens een firmware, maar dan een die pre-(h)activated is. Succes!

fsfikke 27-06-10 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aaifone (Bericht 476934)
Fsfikke, weet je zeker dat het om een pincode gaat en dat het niet het emergency call scherm is met het cijfertoetsenbord in beeld? Dit verschijnt als eerste als je telefoon nog niet geactiveerd is. Gebruik hiervoor de simkaart van de originele provider en koppel hem dan even aan iTunes, of maak/download nog eens een firmware, maar dan een die pre-(h)activated is. Succes!

Ja dat weet ik zeker :P
Hij komt na het booten gewoon met die popup van 'SIM locked' met de knopjes unlock en nog iets. Dan krijg je het pin-scherm. Als je de pincode invoert komt daarna linksboven een balke te staan en staat er geen provider naam. Bij settings staat bovenaan ook niet het kopje Carrier. De telefoon werkt verder wel helemaal.
Ik heb nu Ultrasn0w geďnstalleerd waarna ik wel gewoon contact met Vodafone kreeg en kon bellen.

De custom firmware die ik heb gebruikt is al geactiveerd en heeft de nieuwste baseband.

cooltrance 27-06-10 11:28

Ok, ik zit weer happy op 3.1.2, met een updated baseband en unlock weer werkend. Na nog wat gelezen te hebben over IOS4 blijf ik toch nog maar even op 3.1.2.; echt iets toevoegen doet t voor mij niet.

ivoback 30-06-10 13:10

heeft iedereen die dit heeft een O2 mobiel? want mischien licht t daaraan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:04.