iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: unlock 3gs, zie door de bomen het bos niet meer.. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/62431-unlock-3gs-zie-door-de-bomen-bos-niet-meer.html)

ransomes 23-06-10 11:26

unlock 3gs, zie door de bomen het bos niet meer..
 
Hallo beste kenners,

Ik heb een 3GS (MC131 en BL 6.4) met versie 3.1.3 en 05.12.01.
Hij is niet geactiveerd dus alleen noodoproepen. Is deze nu wel of niet te activeren en te unlocken ?:confused:
Kan iemand mij hier een wijze raad geven????

gr Hans:cool:

sweet 23-06-10 11:33

ik denk dat je de volgende stappen kan doen, zal t kort toelichten -->

1) welke lock zit erop? als er bijv. een lock van telfort op zit. simkaartje telfort instoppen, iphone aansluiten op itunes. en hij is geactiveerd.

2) jailbreaken, download spirit en jailbreak de iphone.

3) unlock. volg de procedure om redsnow uit te voeren.

4) je bent nu geactiveerd, gejailbreaked en geunlocked!

ransomes 23-06-10 11:40

Ik weet niet welke lock het is, i.i.g geen t-mobile of telfort. Heb de telefoon zo gekocht :O en zou waarschijnlijk uit scandinavie komen.

sweet 23-06-10 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ransomes (Bericht 472965)
Ik weet niet welke lock het is, i.i.g geen t-mobile of telfort. Heb de telefoon zo gekocht :O en zou waarschijnlijk uit scandinavie komen.

hmm..dan zou ik niet weten hoe je dat kan achterhalen...staat het niet achterop de doos? ik heb een keer een iphone uit de US gehad. en achterop stond at&t en daardoor wist ik dat er een at&t lock op zat.

ransomes 23-06-10 11:49

Helaas geen doos :(

master 23-06-10 11:51

hoe zit met een 3gs 3.1.3 uit de UK
deze is gelocked en zie emergency call.
hoe kan ik deze jailbreaken/unlocken?

thanks

Stigter 23-06-10 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door master (Bericht 472993)
hoe zit met een 3gs 3.1.3 uit de UK
deze is gelocked en zie emergency call.
hoe kan ik deze jailbreaken/unlocken?

thanks

Ook hier weer de vraag van welke provider (O2, Vodafone, etc...)

Als je dit weet:
Simkaart erin van die provider, activeren via Itunes
Jailbreak (mbv Spirit)
Unlock (mbv ultrasn0w)

Unlocken gaat niet zonder een jailbreak en dus kan het alleen maar in deze volgorde.

diezeltje 23-06-10 12:45

Als het hier gaat om een iPhone 3G (en geen 3GS want die kan nog niet indien geupdate naar 3.1.3 en nieuwe baseband) dan hoeft deze niet eerst geactiveerd te zijn je kan hem updaten naar OS 4 en daarna de jailbreak draaien van Redsn0w en dan weer via Cydia (die met de jailbreak is geinstalleerd) met gebruik van Ultrasn0w 0.93 weer UNLOCKEN.
Nog beetje omslachtig maar anders moet je even geduld hebben tot de andere tools uitkomen.

Stigter 23-06-10 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diezeltje (Bericht 473099)
Als het hier gaat om een iPhone 3G (en geen 3GS want die kan nog niet indien geupdate naar 3.1.3 en nieuwe baseband) dan hoeft deze niet eerst geactiveerd te zijn je kan hem updaten naar OS 4 en daarna de jailbreak draaien van Redsn0w en dan weer via Cydia (die met de jailbreak is geinstalleerd) met gebruik van Ultrasn0w 0.93 weer UNLOCKEN.
Nog beetje omslachtig maar anders moet je even geduld hebben tot de andere tools uitkomen.

Het gaat hier om een 3Gs, zoals master ook aangeeft in zijn post, dus een update naar ios4 is geen optie, daar is (nu nog) geen Jailbreak voor en zolang die er niet is zal de unlock dus ook niet werken. :)

Elvan 23-06-10 16:11

Voor de zekerheid vraag ik het nogmaals...

Want heb van verschillende berichten verschillende antwoorden gelezen

Ik heb zelf een originele Iphone met lock van _t-mobile die heb ik dus op de 1e dag dat spirit uitkwam Jailbreaked.Het is een 3.1.3 versie een mc model..

Kan ik nu dus ultrasnow instaleren -ZONDER PROBLEMEN achteraf - en mijn telefoon unlockken??? want heb wel de repo toegevoegd aan mijn cydia maar durf niet te instaleren ben bang dat ik het niet meer kan gebruiken of wat dan ook..

Bedankt alvast

Momentum 23-06-10 21:44

ja dat kan. maar je kan niet naar os4

WDS001 23-06-10 21:45

Aangezien alle basebands nu te unlocken zijn met Ultrasn0w kan dit topic dicht. Meer informatie in ons verzameltopic.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:02.