iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: IOS 4 Jailbreak en Unlock 3G/3GS duidelijkheid voor iedereen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/62442-ios-4-jailbreak-unlock-3g-3gs-duidelijkheid-voor-iedereen.html)

kjdekoning 23-06-10 13:13

IOS 4 Jailbreak en Unlock 3G/3GS duidelijkheid voor iedereen
 
Omdat er zoveel verschillende topics zijn over de IOS 4 software met unlock en jailbreak hier een centraal topic:

3G:

Jailbreak en Unlock mogelijk als:
  • Je 3.1.x hebt MET jailbreak maar NIET via spirit
  • Je hebt een 3G zonder jailbreak
  • Via pwnage en redsn0w kan je een custom firmware maken
  • Standaard probeer je in Recovery Mode te restoren, als dat niet lukt dan DFU
  • Mocht je niet weten hoe je een custom aanmaakt, download die dan uit dit topic: https://forum.iculture.nl/f14/i...-idevices.html
  • Let op dat als je geen originele sim hebt je hacktivation neemt.
3GS:
  • Je hebt een oude bootrom (dus niet tethered op 3.1.x), checken kan via f0recast iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
  • Je 3.1.x hebt MET jailbreak maar NIET via spirit
  • Via pwnage en redsn0w kan je een custom firmware maken
  • Standaard probeer je in Recovery Mode te restoren, als dat niet lukt dan DFU
Voldoe je aan de eisen, dan staat hier een duidelijke handleiding om je IPhone te updaten naar IOS4: http://www.redmondpie.com/pwnagetool...iphone-3g-3gs/

Unlock 3G/3GS:
In Cydia voeg je de source repo666.ultrasn0w.com toe en download ultrasn0w.

En hier een duidelijke handleiding om de unlock toe te passen: http://www.redmondpie.com/unlock-05....ltrasn0w-0.93/

Voldoe je niet aan deze situaties:

  • Restore je iphone naar 3.1.x als je al op 4.0 zit en jailbreak je IPhone zonder gebruik te maken van Spirit. Zoek in het forum hoe en vervolg dan de stappen hierboven.
  • Heb je een tethered IPhone (dus alleen via Spirit te jailbreaken), nog even pech. Er zijn nog geen tools beschikbaar.
Voor de zekerheid is het altijd goed om een sim van de originele provider van je IPhone bij de hand te hebben. Heb je dus een AT&T iphone, zorg dan dat je altijd kan activeren met een AT&T sim etc. Dit om problemen te voorkomen na het installeren van IOS4.

Zal zorgen dat deze post constant geupdate wordt, dit is de eerste opzet.

crosserken3000 23-06-10 15:08

Waar kan ik aan een AT&T kaartje geraken? behalve via e-bay, want heb geen paypal of visa of wat dan ook...

kjdekoning 23-06-10 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door crosserken3000 (Bericht 473220)
Waar kan ik aan een AT&T kaartje geraken? behalve via e-bay, want heb geen paypal of visa of wat dan ook...

Wellicht andere mensen hier op het forum die hem met je willen "delen". Zal eens kijken of ik er nog wat heb liggen, heb 4 iphones uit de US

xionix 23-06-10 15:40

even een vraag, vriendin heeft een 3.0 jailbroken iphone 3g.
kan ik deze gewoon via itunes updaten en dan jb+ultrasnow doen of moet ik perse een custom fw maken?
tevens is in die custom fw ook het multitasken enz opgenomen?

DaMeastro 23-06-10 15:46

Op de iPhone site staat dat binnenkort alle iphones met ios4 gejailbreakt kunnen worden. Hoe komen ze hier bij?

Shake3000 23-06-10 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xionix (Bericht 473282)
even een vraag, vriendin heeft een 3.0 jailbroken iphone 3g.
kan ik deze gewoon via itunes updaten en dan jb+ultrasnow doen of moet ik perse een custom fw maken?
tevens is in die custom fw ook het multitasken enz opgenomen?

voor jou: redsn0w 0.9.5 BETA [iPhone Dev Team]
thank me later :P

edit: dit is een beta dus wil je 100% zekerheid gebruik een custom FW

Shake3000 23-06-10 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaMeastro (Bericht 473287)
Op de iPhone site staat dat binnenkort alle iphones met ios4 gejailbreakt kunnen worden. Hoe komen ze hier bij?

Omdat uiteindelijk alle iDevices te jailbreaken zijn? Niet echt rocket science.

SwooZy 23-06-10 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 (Bericht 473345)
Omdat uiteindelijk alle iDevices te jailbreaken zijn? Niet echt rocket science.

Inderdaad, de grote vraag is alleen: wanneer ;)
we wachten af...

Harley4 23-06-10 16:34

Wie maakt me ff wakker als er een "normale" jailbreak is voor de 3GS/IOS4? :cool:

kjdekoning 23-06-10 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 473394)
Wie maakt me ff wakker als er een "normale" jailbreak is voor de 3GS/IOS4? :cool:

Custom firmware is vrij normaal, gewoon even de goede downloaden en gaan met die banaan...

fplin 23-06-10 16:45

Na iOS 4 update batterij binnen 3 uur leeg
 
Gisteren avond netjes update naar 4.0 gedaan.
Vanmorgen de batterij leeg.
Netjes opgeladen, alle notificatie progammas uitgezet, Bluetooth uit, locatievoorzieningen allemaal uit. alles wat maar uit kan uit gezet.
Geen Jailbreak, wie heeft dit ook of weet wat er aan de hand is.

Iphone 3Gs simlockvrij met nieuwe bootrom.

Graag reacties

Harley4 23-06-10 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kjdekoning (Bericht 473406)
Custom firmware is vrij normaal, gewoon even de goede downloaden en gaan met die banaan...

Ik heb de goede nog niet gevonden die ik zonder terug te gaan naar 3.13 over m'n 4.0 kan heen zetten ;)

pdewildt 23-06-10 16:57

Ik heb de forecast tool gebruikt en zie hier de volgende gegevens:

Baseband: 05.11.07
Bootloader: 6.4
Model: MC132

Jailbreakable: Yes (don't upgrade)
Unlockable: Yes
Untethered: Yes

Voor het gebruik van mijn iphone ben ik afhankelijk van een jailbreak en en unlock.

Begrijp ik het goed dat ik de in de startpost gepresenteerde methode kan gebruiken? Dus ik kan updaten naar OS4 met custom firmware en vervolgens jailbreaken en unlocken?

Merci alvast!

p.s. ik vraag het gewoon voor de zekerheid, omdat ik bang ben het toch fout te doen!

Baserati 23-06-10 18:03

Heb mijn 3gs gejailbreaked met Blackrain (ik draai overigens firmware 3.1.2). Nu wil ik hem upgraden naar 4.0. Ik dacht in de afgelopen maanden wel iets wijzer geworden te zijn, maar dat valt tegen. Ik zie namelijk overal tethered en niet-tethered staan. Vraag is nu hoe weet ik heb? Het zelfde geldt voor de oude bootrom. Is dat op een makkelijke en veilige manier te bekijken.:confused:

kjdekoning 23-06-10 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Baserati (Bericht 473555)
Heb mijn 3gs gejailbreaked met Blackrain (ik draai overigens firmware 3.1.2). Nu wil ik hem upgraden naar 4.0. Ik dacht in de afgelopen maanden wel iets wijzer geworden te zijn, maar dat valt tegen. Ik zie namelijk overal tethered en niet-tethered staan. Vraag is nu hoe weet ik heb? Het zelfde geldt voor de oude bootrom. Is dat op een makkelijke en veilige manier te bekijken.:confused:

Zie de 1ste post, daar staat tooltje om dat te checken

master 23-06-10 18:34

hallo

waar kan ik een Cust FW vinden IOS 4.0
voor 3GS nu op 3.1.3 oude bootrom , modemfw 5.12.02
- met activatie
- cydia
-zonder baseband update


dank

xionix 23-06-10 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 (Bericht 473319)
voor jou: redsn0w 0.9.5 BETA [iPhone Dev Team]
thank me later :P

edit: dit is een beta dus wil je 100% zekerheid gebruik een custom FW

dus hiermee kan ik een t-mobile gelockte iphone 3g gewoon officieel updaten en daarna jb+ultrasnow voor simlock gebruiken? Weet je dat trouwens zeker want moet dit niet op mijn eigen toestel doen.

Baserati 23-06-10 21:54

Heb tooltje uit 1e post gebruikt.
Krijg bericht dat hij jailbreakable is en Unlockable.
Bij tethered geeft hij aan Maybe.
Kan ik hem nu wel of niet naar os4 overzetten, jailbreaken en unlocken?
Lees van alles over bootrom, maar hier geeft hij alleen bootloader aan van 6.4
Baseband is 05.11.07.

Hoop dat iemand kan helpen:d

WDS001 23-06-10 21:58

Al deze informatie is nu ook in onze Keuzehulp terug te vinden. Dank aan kjdekoning voor het mooie en uitgebreide topic.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:09.