iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: vodafone simlock UK (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/64964-vodafone-simlock-uk.html)

mcbbvb 20-07-10 17:56

vodafone simlock UK
 
Ik kan een iPhone 4 Vodafone simlock UK kopen maar ik wil graag even weten of ik dan hier gewoon mijn eigen simkaart van Vodafone in kan stoppen. Ik heb op internet gezocht maar ik kan het niet echt vinden. alvast bedankt!

itavero 31-07-10 13:12

Ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat dit niet zal werken.
De lock is doorgaans per provider of per netwerk gedaan en aangezien Vodafone NL niet dezelfde provider is als Vodafone UK, zal het dus niet werken.

Wat overigens in Nederland bij (sommige) iPhones het geval is, is dat ze geblokkeerd zijn op het netwerk (T-Mobile) maar ook werken met andere providers die op datzelfde netwerk opereren (bijvoorbeeld Ben).
Dit heb ik in ieder geval ervaren met mijn iPhone 3GS: de klantenservice van T-Mobile dacht in eerste instantie dat mijn toestel simlockvrij was, omdat mijn Ben simkaart gewoon te gebruiken was in de iPhone (activatie was zelfs mogelijk).
Later bleek echter dat het merendeel van hun medewerkers niet goed was ingelicht op dit gebied en dat het toestel op het netwerk van T-Mobile en niet de provider was beperkt.

Als ik me niet vergis wordt er momenteel wel aan een jailbreak gewerkt voor de iPhone 4, die ook voor een softwarematige unlock zorgt.

edtje25 01-08-10 16:40

Als ik een gelockte iphone zou komen in de VS of UK, zou hij dat zometeen softwarematig "geunlocked" kunnen worden?

xxdenxx 01-08-10 17:36

er is nog geen unlock en jailbreak uit voor de iphone 4. Maar het zal niet al te lang meer duren voor deze uitkomt. (hoop ik) ik zit er ook op te wachten.

edtje25 01-08-10 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xxdenxx (Bericht 509565)
er is nog geen unlock en jailbreak uit voor de iphone 4. Maar het zal niet al te lang meer duren voor deze uitkomt. (hoop ik) ik zit er ook op te wachten.

dat klopt, maar ik bedoel: als deze unlock uitkomt, kan je dan een gelockte iphone 4 uit de VS of UK zonder `fratsen` unlocken?

xxdenxx 02-08-10 16:50

zover ik weet wel.

De unlock moet er zo wie zo snel zijn want de jailbreak is nu uit voor de iphone!!!!

Danielk 02-08-10 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edtje25 (Bericht 509902)
dat klopt, maar ik bedoel: als deze unlock uitkomt, kan je dan een gelockte iphone 4 uit de VS of UK zonder `fratsen` unlocken?

Hangt er vanaf wat je 'zonder fratsen' noemt: in principe worden de onofficiele unlocks die je na een jailbreak kunt uitvoeren zo foolproof mogelijk gemaakt: waarschijnlijk is het een kwestie van jailbreaken en via Cydia een tooltje installeren dat de simlock omzeilt. Dit werkt dan op alle iPhone 4's met een simlock, waar ze ook gekocht zijn.
De kans is echter groot dat bij de eerstvolgende firmware-update het lek wordt gedicht en de unlock/jailbreak niet meer werkt.

Wil je nooit meer gedoe met simlocks en updates dan is een officiele unlock via de provider de enige mogelijkheid. Met Amerikaanse iPhones kan dit per definitie niet omdat AT&T geen unlock achteraf aanbiedt, ook niet tegen betaling. Bij andere buitenlandse providers is het erg lastig te regelen als je er geen klant bent.

Het handigst is het uiteraard om gewoon een iPhone te kopen die standaard al geen simlock heeft; oftewel uit België, of via Apple in de UK of Frankrijk (toestellen die via een provider in die landen worden verkocht hebben wél een simlock). Nadeel daarvan is dat je met een wachttijd zit (op dit moment 3-4 weken) maar dat is nog altijd sneller dan T-Mobile op dit moment kan leveren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.