//

vodafone simlock UK

vodafone simlock UK discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan een iPhone 4 Vodafone simlock UK kopen maar ik wil graag even weten of ik dan hier gewoon mijn eigen simkaart van Vodafone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-07-10, 18:56
mcbbvb mcbbvb is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 45
Standaard vodafone simlock UK

Ik kan een iPhone 4 Vodafone simlock UK kopen maar ik wil graag even weten of ik dan hier gewoon mijn eigen simkaart van Vodafone in kan stoppen. Ik heb op internet gezocht maar ik kan het niet echt vinden. alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-07-10, 14:12
itavero's schermafbeelding
itavero itavero is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Valkenswaard, Nederland
Berichten: 4
Stuur een bericht via ICQ naar itavero Stuur een bericht via MSN naar itavero Stuur een bericht via Yahoo naar itavero
Standaard

Ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat dit niet zal werken.
De lock is doorgaans per provider of per netwerk gedaan en aangezien Vodafone NL niet dezelfde provider is als Vodafone UK, zal het dus niet werken.

Wat overigens in Nederland bij (sommige) iPhones het geval is, is dat ze geblokkeerd zijn op het netwerk (T-Mobile) maar ook werken met andere providers die op datzelfde netwerk opereren (bijvoorbeeld Ben).
Dit heb ik in ieder geval ervaren met mijn iPhone 3GS: de klantenservice van T-Mobile dacht in eerste instantie dat mijn toestel simlockvrij was, omdat mijn Ben simkaart gewoon te gebruiken was in de iPhone (activatie was zelfs mogelijk).
Later bleek echter dat het merendeel van hun medewerkers niet goed was ingelicht op dit gebied en dat het toestel op het netwerk van T-Mobile en niet de provider was beperkt.

Als ik me niet vergis wordt er momenteel wel aan een jailbreak gewerkt voor de iPhone 4, die ook voor een softwarematige unlock zorgt.

Laatst gewijzigd door itavero; 31-07-10 om 14:14. Reden: Toevoeging mbt Jailbreak
  #3  
Oud 01-08-10, 17:40
edtje25 edtje25 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Standaard

Als ik een gelockte iphone zou komen in de VS of UK, zou hij dat zometeen softwarematig "geunlocked" kunnen worden?
  #4  
Oud 01-08-10, 18:36
xxdenxx's schermafbeelding
xxdenxx xxdenxx is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 80
Standaard

er is nog geen unlock en jailbreak uit voor de iphone 4. Maar het zal niet al te lang meer duren voor deze uitkomt. (hoop ik) ik zit er ook op te wachten.
  #5  
Oud 01-08-10, 23:22
edtje25 edtje25 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxdenxx Bekijk bericht
er is nog geen unlock en jailbreak uit voor de iphone 4. Maar het zal niet al te lang meer duren voor deze uitkomt. (hoop ik) ik zit er ook op te wachten.
dat klopt, maar ik bedoel: als deze unlock uitkomt, kan je dan een gelockte iphone 4 uit de VS of UK zonder `fratsen` unlocken?
  #6  
Oud 02-08-10, 17:50
xxdenxx's schermafbeelding
xxdenxx xxdenxx is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 80
Standaard

zover ik weet wel.

De unlock moet er zo wie zo snel zijn want de jailbreak is nu uit voor de iphone!!!!
  #7  
Oud 02-08-10, 18:06
Danielk Danielk is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edtje25 Bekijk bericht
dat klopt, maar ik bedoel: als deze unlock uitkomt, kan je dan een gelockte iphone 4 uit de VS of UK zonder `fratsen` unlocken?
Hangt er vanaf wat je 'zonder fratsen' noemt: in principe worden de onofficiele unlocks die je na een jailbreak kunt uitvoeren zo foolproof mogelijk gemaakt: waarschijnlijk is het een kwestie van jailbreaken en via Cydia een tooltje installeren dat de simlock omzeilt. Dit werkt dan op alle iPhone 4's met een simlock, waar ze ook gekocht zijn.
De kans is echter groot dat bij de eerstvolgende firmware-update het lek wordt gedicht en de unlock/jailbreak niet meer werkt.

Wil je nooit meer gedoe met simlocks en updates dan is een officiele unlock via de provider de enige mogelijkheid. Met Amerikaanse iPhones kan dit per definitie niet omdat AT&T geen unlock achteraf aanbiedt, ook niet tegen betaling. Bij andere buitenlandse providers is het erg lastig te regelen als je er geen klant bent.

Het handigst is het uiteraard om gewoon een iPhone te kopen die standaard al geen simlock heeft; oftewel uit België, of via Apple in de UK of Frankrijk (toestellen die via een provider in die landen worden verkocht hebben wél een simlock). Nadeel daarvan is dat je met een wachttijd zit (op dit moment 3-4 weken) maar dat is nog altijd sneller dan T-Mobile op dit moment kan leveren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: simlock vodafone spanje bendejong Unlock 3 26-02-11 19:25
iPhone 4: vodafone simlock vrije iphone 4 Tazzoon Unlock 0 07-02-11 20:57
iPhone 4: Duitse Vodafone simlock thomth Unlock 47 30-01-11 14:23
Iphone 4 vodafone simlock duitsland bouchra Vodafone 0 26-01-11 14:13
Vodafone simlock UK mcbbvb Koopinformatie Rest Europa 4 20-07-10 19:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:27.