iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Problemen bij activatie bij gebruik Phonebook sim (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/67120-problemen-activatie-gebruik-phonebook-sim.html)

Fexion 05-08-10 17:54

Problemen bij activatie bij gebruik Phonebook sim
 
Ik merk dat er meer mensen deze vraag hebben dus toch maar even een aparte topic.

ik heb hier een iPhone 3gs liggen met ios 4.0.1 / 05.13.04
eerst geactiveerd met een phonebook Dits simmetje (geen probleem)

daarna heb ik gejailbreakt via jailbreakme.com en geunlocked m.b.v. ultrasnow.

als ik daarna van sim wissel krijg ik de melding “andere simkaart aanwezig verbind met iTunes”. waarna itunes natuurlijk begint te zeveren dat de sim niet ondersteunt wordt.

(ik zie wel het netwerk van kpn staan dus de unlock heeft enigszins gewerkt)

maar nu loop ik een beetje vast want de telefoon is niet te gebruiken met een sim van een andere provider.

ideeen?

wensdocter 05-08-10 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fexion (Bericht 518041)
Ik merk dat er meer mensen deze vraag hebben dus toch maar even een aparte topic.

ik heb hier een iPhone 3gs liggen met ios 4.0.1 / 05.13.04
eerst geactiveerd met een phonebook Dits simmetje (geen probleem)

daarna heb ik gejailbreakt via jailbreakme.com en geunlocked m.b.v. ultrasnow.

als ik daarna van sim wissel krijg ik de melding “andere simkaart aanwezig verbind met iTunes”. waarna itunes natuurlijk begint te zeveren dat de sim niet ondersteunt wordt.

(ik zie wel het netwerk van kpn staan dus de unlock heeft enigszins gewerkt)

maar nu loop ik een beetje vast want de telefoon is niet te gebruiken met een sim van een andere provider.

ideeen?

zelfde probleem
als dit maar snel kan opgelost worden
een dure iphone is nu maar een goedkope ipod waard

fabie1 05-08-10 18:09

Zelfde probleem hier, en zie steeds meer van deze berichten op internet (sinds vandaag), zou Apple de activatie servers hebben geüpdatet?! Hoop het niet :( Iemand nog een O2 UK simkaartje over? Daarmee moet het dan wel werken...

reingraat 05-08-10 22:00

Hier ook, vandaag inmiddels versie 4.01, 4.0, 3.12 geprobeerd, allemaal zelfde resultaat...
Heeft iemand met dit zelfde probleem al geprobeerd een geactiveerde 4.01 terug te zetten? Ik durf dit zelf (nog ) niet aan, omdat ik de Phonebook sim zelf niet heb, en er ruim 1,5 uur voor moet rijden om hem weer te activeren.

zwalvegsm 05-08-10 22:31

hmm had het ook met mijn iphone dit is een t-mobile toestel.

Marr had hem geactiveerd met phonebook sim. Erna toch maar opnieuw geactiveerd met t-mobile en dit werkte erna was hij wel simlock vrij.
Heb er ook nog 1 met hetzelfde probleem liggen van at&t die ga ik zaterdag ff proberen als ik een at&t kaart heb.

laat het nog ff weten.

DjWesley 05-08-10 22:34

I phone Diff sim detected connect to itunes after unlock solution 100% - GSM-Forum
dit werkt indien hij zelfs na unlock je gewone simkaart niet wil nemen !!
juist uitgeprobeerd en werkt perfect !

reingraat 05-08-10 23:15

Dank voor de suggestie, de mijne werkt ook weer!

fabie1 05-08-10 23:16

Er staat download patched lockdownd file, maar er is geen link, waar haal je die vandaan?

EDIT: nvm, zie het al onder aan het bericht staan!

EDIT2: GELUKT! Ontzettend bedankt!:D

EDIT3:

Ok, ik zal even in het Nederlands een kleine guide maken.

ZORG DAT ER GEEN SIM IN JE TELEFOON ZIT ALS JE BEGINT!

Stap 1: Je hebt een gejailbreakte iPhone nodig om te kunnen ssh'en, installeer OpenSSH uit Cydia als je dit nog niet hebt. Om Cydia erop te krijgen moet je eerst naar jailbreakme.com zijn gegaan om te jailbreaken. Wanneer OpenSSH is geinstalleerd herstart je de iPhone.

Stap 2: Log in met bijvoorbeeld WinSCP (Windows) of Cyberduck (Mac). Voer het ip-adres van je iphone in als adres (kijk bij de Wi-Fi settings van je iPhone). Voer bij login naam: root, in en bij wachtwoord: alpine, tenzij je dit hebt veranderd.

Stap 3: Ga naar: /Private/var/root/Library en kopieer de map lockdownd die je daar vind naar je computer als backup. Wanneer dit klaar is verwijder je de map van je iPhone.

Stap 4: Download het volgende bestand: http://rapidshare.com/files/411277501/Lockdown.zip.html, meld het als de link het niet meer doet, hij staat namelijk op mijn rapidshare account. Pak het bestand uit zodat je de map genaamd Lockdownd overhoud.

Stap 5: Kopieer de map Lockdownd van je computer naar je iPhone in /Private/var/root/Library
Open de map en zorg dat alle permissies (google als je dit niet kent) op 644 staan.

Stap 6: Zet de iPhone uit en stop de carrier simkaart erin, bijv. je T-mobile simkaartje.
Start de iPhone op... en voila hij werkt!

SoundForge 06-08-10 10:05

@DjWesley - Bedankt voor de tip!

@fabie1 - Bedankt voor de heldere handleiding kerel!

Had hetzelfde probleem met een gelockte iPhone van een maat van mij, die een toestel uit Suriname in zijn bezit had gekregen. Phonebook SIM had ik hier aangeschaft. Activeren ging prima hiermee, doch na jailbreak en unlock werkte m'n maat zijn SIM kaart voor geen meter. Maar nu wel! Inmiddels dus hier een prima werkende iPhone 3GS op 4.0.1. Nogmaals bedankt, ook namens m'n maat!

Fexion 06-08-10 10:27

Kijk eens aan, ga ik zo ff proberen iedereen bedankt voor de hulp

DjWesley 06-08-10 11:56

graag gedaan iedereen ... ik zat gisteren ook met eenzelfde geval ;)
daarmee kan ik dit toch meedelen aan de andere mensen die in de puree zitten :D

fabie1 06-08-10 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DjWesley (Bericht 519032)
graag gedaan iedereen ... ik zat gisteren ook met eenzelfde geval ;)
daarmee kan ik dit toch meedelen aan de andere mensen die in de puree zitten :D

Ik heb gisteren echt uren op internet gezocht, maar ik kwam maar niet hetzelfde probleem tegen. Dus daarom nog steeds erg bedankt!

dicapi 06-08-10 13:12

@ djwesley - thanks kan nu eindelijk me iphone gebruiken met me vodafone sim:P

@ fabie1 - ik heb het ipv winSCP(windows) gedaan met Iphone browser. Vond dit makkelijker werken.;)

wensdocter 06-08-10 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabie1 (Bericht 518557)
Er staat download patched lockdownd file, maar er is geen link, waar haal je die vandaan?

EDIT: nvm, zie het al onder aan het bericht staan!

EDIT2: GELUKT! Ontzettend bedankt!:D

EDIT3:

Ok, ik zal even in het Nederlands een kleine guide maken.

ZORG DAT ER GEEN SIM IN JE TELEFOON ZIT ALS JE BEGINT!

Stap 1: Je hebt een gejailbreakte iPhone nodig om te kunnen ssh'en, installeer OpenSSH uit Cydia als je dit nog niet hebt. Om Cydia erop te krijgen moet je eerst naar jailbreakme.com zijn gegaan om te jailbreaken. Wanneer OpenSSH is geinstalleerd herstart je de iPhone.

Stap 2: Log in met bijvoorbeeld WinSCP (Windows) of Cyberduck (Mac). Voer het ip-adres van je iphone in als adres (kijk bij de Wi-Fi settings van je iPhone). Voer bij login naam: root, in en bij wachtwoord: alpine, tenzij je dit hebt veranderd.

Stap 3: Ga naar: /Private/var/root/Library en kopieer de map lockdownd die je daar vind naar je computer als backup. Wanneer dit klaar is verwijder je de map van je iPhone.

Stap 4: Download het volgende bestand: RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting, meld het als de link het niet meer doet, hij staat namelijk op mijn rapidshare account. Pak het bestand uit zodat je de map genaamd Lockdownd overhoud.

Stap 5: Kopieer de map Lockdownd van je computer naar je iPhone in /Private/var/root/Library
Open de map en zorg dat alle permissies (google als je dit niet kent) op 644 staan.

Stap 6: Zet de iPhone uit en stop de carrier simkaart erin, bijv. je T-mobile simkaartje.
Start de iPhone op... en voila hij werkt!

super thanks
deze werkt

rolandje0 06-08-10 14:15

Waar halen jullie een phonebook sim kaart vandaan ;)?

wensdocter 06-08-10 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rolandje0 (Bericht 519308)
Waar halen jullie een phonebook sim kaart vandaan ;)?


iPhone Activation Sim Card

SoundForge 06-08-10 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rolandje0 (Bericht 519308)
Waar halen jullie een phonebook sim kaart vandaan ;)?

Apple Iphone 3GS :: Iphone Activatie Card ( Alle Iphones) - Cdmedia - Uw online budget store

DjWesley 06-08-10 15:20

eBay.be: PhoneBook Card 3 in 1 Dits iPhone Samsung Sony Ericsson (object 170521244121 eindtijd 02-aug-10 13:18:43 CEST)

ik heb de mijne hier vandaan...

thombecks 07-08-10 09:08

zijn dit iPhone 3GS's met oude of nieuwe bootrom?

Reaper31 07-08-10 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thombecks (Bericht 520289)
zijn dit iPhone 3GS's met oude of nieuwe bootrom?

zou weinig uit moeten maken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.