iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Geen service na gebruik ultrasn0w (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/68904-geen-service-na-gebruik-ultrasn0w.html)

pepio 18-08-10 14:46

Geen service na gebruik ultrasn0w
 
Ik heb nu een paar dagen weer een iPhone maar het is tot nu toe alleen nog maar ellende geweest. Het jailbreaken en unlocken lukt nog wel maar hij blijft gewoon maar de 'geen service' foutmelding geven. Ik heb het echt al 100x opnieuw gedaan maar hij blijft zoeken en geeft dan vrij snel geen service aan. Ook bij het handmatig zoeken naar providers ziet hij er helemaal geen!

Ik zit dus nu met een dure baksteen een baal daar goed van. Daarom hoop ik dat er toch iemand op dit forum is die de gouden tip heeft. Hier wil ik overigens best voor betalen!

Ik zit op versie 4.0.1 (8A306) als aanbieder geeft hij Carrier 7.0 aan. Het model is MB489FB en de modemfirmware is 05.13.04. Jailbreaken heb ik zowel met jailbreakme.com als met redsn0w gedaan en unlocken met ultrasn0w.

Paul99 19-08-10 21:21

Welke provider
 
Hoi,

welke provider heb je?? Zeker KPN??

pepio 19-08-10 21:52

Nee ik heb vodafone maar inderdaad ook met KPN geen service.

gundamangel 20-08-10 10:43

ik heb nu hetzelfde probleem met mijn iPhone 4

Harley4 20-08-10 11:08

Wel een harde reset gedaan? Dat was voor mij de oplossing na een unlock die vreemd deed.

Harde reset - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

pepio 20-08-10 18:38

Even een kleine update; ik heb het nog 100x opnieuw gedaan en nu kan hij geen Wi-Fi meer vinden... Ik ben zelfs naar een telefoon winkel geweest maar ook daar is het helaas niet gelukt.

Paul99 20-08-10 19:13

Wi-Fi probleem
 
Probeer eens je Wi-Fi verbinding te verwijderen (vergeten) en dan opnieuw aan te melden. Je moet dan wel weer opnieuw je beveiligings keys inkloppen).

pepio 20-08-10 19:19

Hij heeft geen Wi-Fi netwerk meer onthouden vanwege het vele herinstalleren. Zo nu en dan vindt hij het netwerk heel even wel, maar dan is hij ook snel weer weg. Het is dus niet zo dat de chip kapot is, maar er is iets anders aan de hand.

rolandje0 20-08-10 19:22

Heb je de hacktivation patch gedaan?

pepio 20-08-10 19:24

Had ik wel gebruikt maar nu hij geen Wi-Fi meer kan vinden is ook dat niet mogelijk.

Paul99 20-08-10 19:28

Stel opnieuw in
 
En mbv Stel Opnieuw in alle netwerkverbingen opnieuw instellen???

pepio 20-08-10 22:23

Helaas, ook dat heeft geen succes.

AppeltjeAartje 21-08-10 08:14

Geen netwerk
 
AppeltjeAartje heeft exact het zelfde probleem sinds 19-8-2010.
In eerste instantie zo af en toe een melding in het scherm en zo nu en dan ook geen mogelijkheid tot bellen. Aanbieder KPN en welliswaar antieke I-Phone. Maar hij moet nog even mee. Bij instellingen staat nu gewoon verbinding en lijkt alles normaal. Sinds vanmorgen popt continu de melding geen service in mijn scherm. Word er gek van!:mad:

Ben absoluut geen nerd. Wel dol op mijn Phone. I.v.m jailbreak durf ik niet zo goed van allerlei toepassingen uit te proberen. Wie geeft mij gouden tip en maakt me blij :)

pepio 21-08-10 10:13

Paul99 gaf mij het volgende advies, en hoewel ik het zelf nog niet kan gebruiken omdat ik nog steeds zonder Wi-Fi zit werkt het mogelijk wel voor iemand anders:

"Ik heb een aantal malen achter elkaar ultrasn0w gemodified en 3g weer aangezet, en nu staat mijn service al sinds vanmiddag 16.00 continu open (dus geen 'geen service' melding meer en regelamit 3 - 4 streepjes. Misschien dat dit ook voor jou kan werken. succes."

Paul99 21-08-10 14:27

Zoals iedereen in de kranten van vandaag heeft kunnen lezen is het 'geen service' probleem wellicht geen unlock probleem, maar hoogst waarschijnlijk een probleem bij de providers die de grote datastreams van de iPhones/HTC's/SAMSUNG's ...... niet goed kunnen verwerken.

Paul99 21-08-10 15:35

Windows oplossing
 
Misschien dat dit je kan helpen(zonder Wi-Fi):

Nieuwe upgedate versie van unlock!
Readme uitgebreid!
Download de UltraSn0w Unlock 0.8 by Rizwan.rar bestand.

Dit is een oplossing direct via USB , dus geen Wi-Fi nodig.

pepio 22-08-10 14:44

Dit lijkt inderdaad te werken, maar nu zit ik nog steeds met een iPhone zonder Wi-Fi en service. Ik moet dus op een manier mijn Baseband opnieuw zien te installeren, maar ik heb geen idee hoe...

mattias 24-08-10 22:52

hebben jullie al netwerk herstellen geprobeerd en dan nog eens rebooten? dat werkte dibij mij

pepio 24-08-10 22:53

Helaas wel :)

serge_dna 29-08-10 21:10

ik zit met exact hetzeflde probleem.. ik gebruik Mobistar (belgie) .. voordien werkte hij perfect, maar sinds de upgrade naar 4.0.2 en derna downgrade naar 4.0.1 werkt hij niet meer :( steeds melding NO SERVICE , heb mijn iphone ook al op 3.1.3 en 3.1.2 getest maar blijft hetzlfde.. :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:10.